Pylonrace Wedstrijd Quickie EF1 en E2K

Geen idee. Kunnen Quickie vliegers elkaars helper zijn? Dan graag!

Zo ziet de eettafel er nu uit...

IMAG0935_zps6afc7656.jpg

En nog een ellenlange to-do lijst... Dus wellicht alle tijd om je helper te zijn!

Hugo

Dank voor het vertrouwen. Vanavond hopelijk de staart en aansturing klaar, en de binnenboel voorzien van een laagje lamineerepoxy. Vleugel is helemaal af, gasaansturing moet ik nog bedenken. Landingsgestel zal wel gamma alu worden... Hopelijk volgende week in de avond wat vliegen om uit te trimmen en de motor beter af te stellen. Die is op de bok ingelopen, maar 't is nog niet alles. 't Is een J'EN 37.

Hugo

Laatst bewerkt:
Hey Hugo, ziet er goed uit man! Eindelijk een E vlieger die het licht heeft gezien en zijn heil zoekt in de brandstof!

Wie volgt? :p

Ennuh tot 1 september in Winssen.

Peet

[Knuppel-in-hoenderhok-gooi-modus-aan]Ik vlieg het liefst electrisch, heb al 6 jaar geen brandstof meer gehad. Maar voor racen vind ik de ontwikkeling en regelgeving nog te snel veranderen. EF1 gaat goed, al zitten we/ze op de grens van de beschikbare accu's. Ik denk dat een dure accu sneller is dan een goedkope, al is de stap naar de 8x6 prop een goede geweest. E-Quikies zijn wat mij betreft nog niet volwassen, en de techniek schrijt te snel voort. Of er moet net zo streng gereguleerd worden als bij de EF1, of de betere accu is sneller. En als je meer euro's hebt, kan je iedere race met een hagelnieuwe accu vliegen. Ik weet dat de accu van Tjarko eigenlijk toast was tegen het einde van het seizoen. Nou vliegt hij toch wel akelig snel, hoor. Ik wil graag naar de E-Quikies, heb de motor en prop al, maar wacht nog even of er regulators, voorgeschreven ESCs, etc komen. Nu investeer ik liever in een klein knetterpotje. [Knuppel-in-hoenderhok-gooi-modus-uit].

Hugo

Mooi kistje Hugo, en heel leuk dat je weer mee doet :D

Heb je nu met CNC de schuim kernen gesneden? dat zie ik niet op de bouw draadje.

Tot Zondag,

Tjarko

Ja, inderdaad, de CNC doet het. Rechte vleugels als deze gaan goed, tapse voor de EF1 nog niet. Ik heb de onderdelen voor een nieuwe voeding in huis, daarmee zal dat probleem opgelost zijn en wordt het allemaal een stukje netter. Mijn huidige voeding is spanningsgestuurd, de nieuwe wordt stroomgestuurd.

Mochten er mensen zijn die kernen voor Quickie vleugels of zo nodig hebben, er is altijd wat te regelen.

Inderdaad tot zondag,

Hugo

Laatst bewerkt:
Zo, maiden schade is hersteld, en de motor wat beter afgesteld. Hopelijk zo nog even vliegen en de roeruitslagen verbeteren, want die waren nogal wat te groot. Dual rates zijn nu geprogrammeerd. Ik kom morgen in ieder geval, of ik durf te racen hangt van de vluchten van vandaag af.

Hugo

Helaas te laat thuis om nog te vliegen, wel met twee ervaren brandstofvliegers de motor afgesteld. Het ding draait een stuk mooier, stationair, oppakken en volgas. Lastig voor een electroman om allemaal te leren, maar ik denk dat ik het wel bet snap, nu. Nu vroeg naar bed, morgen racen. Of althans, meevliegen.

Hugo

Prachtige wedstrijd gehad, alleen jammer van mijn twee midairs in twee achtereenvolgende vluchten, gelukkig voor mij beperkte schade maar voor Bart een total loss crash.
Weer viel alles mee, mooi clubhuis, mooi veld. Vriendelijke clubleden.
En ook lekker op tijd klaar , thuis op tijd voor het eten .
Bedankt Winssen.
Nu nog de peel.

Het was zeker een mooie wedstrijddag. Clubhuis is helemaal top, een hele vooruitgang t.o.v. die bouwkeet. Prima snacks en drinken. Hopelijk heeft de clubkas ook goed gedraaid ;-) Er zijn natuurlijk (terecht) wat vliegbeperkingen maar dat was nauwelijks een probleem.
En ja, ik ben natuurlijk ook heel tevreden met het behaalde resultaat persoonlijk wel een mijlpaal bereikt hier. Kan ik nog even van genieten tot aan de Peel want dan staan er weer een aantal lieden op scherp ...
Peet

Back