pyranha

• Topicstarter Topicstarter klaps
  • Startdatum Startdatum
K

klaps

Guest
Ja hallo ik ben geert en zou graag een beetje meer info over de pyranha lipo van jepe.
Wat gaat me deze in totaal koste

Hoi mensen,

4S3200 past niet, als je het mij vraagt, dat moeten er dan 2x 2S zijn.

(kleinigheidje)
KD-modelltechniek.de verkoopt de kokam ook, maar Mr.Hobby in Ridderkerk is de goedkoopste voorzover ik weet.

my2cents :wink:

cu, rz

klaps zei:
Ja hallo ik ben geert en zou graag een beetje meer info over de pyranha lipo van jepe. Wat gaat me deze in totaal koste
Pyranha 150 euro
Minifan 35 euro
Motor + regelaar ca 110-150 euro (het-rc vs mega)
2x 2s1p Kokam 3200 ca 150 euro
2x 9 grams servo's (geen slowfly) ca 50 euro
Ontvanger ca 50 euro

Totaal dus ... ca 550 euro

Grtz,
Emile 8)

prijzen jepe pyranha combi kit :lol:

pyranha combo:kit+mega16/15/3+jeti3p opto+480 fan 339euro
dan komt hier nog bij lipo kokam cellen 2 stuks 80 euro.
lader 150euro en 2 servos 9 mm ongeveer in totaal vlieger vliegklaar 469 euro.
Maar moet je een andere ontvanger :?:

En ik zou ook graag wat meer info over de super sniper en welke is nou de beste :roll:

klaps zei:
prijzen jepe pyranha combi kit :lol:

pyranha combo:kit+mega16/15/3+jeti3p opto+480 fan 339euro
dan komt hier nog bij lipo kokam cellen 2 stuks 80 euro.
lader 150euro en 2 servos 9 mm ongeveer in totaal vlieger vliegklaar 469 euro.
Misschien moet je eens een rekenmachine gebruiken, want 339+2x80 is al 499 euries, dan moet je nog 2 servo's en ontvanger om hem vliegklaar te krijgen ...

Je moet gewoon een goede ontvanger gebruiken, goed testen op reikwijdte voordat je gaat vliegen.

De Sniper is 15 euro goedkoper en is al gespoten en gecovered, met andere woorden vliegklaar in ca. 4 uur. De Pyranha is toch wel een week iedere avond bouwen. Verder is de Pyranha is een stuk lichter en daardoor zal ie beter presteren met name vertikaal. De Sniper daarentegen rolt een stuk feller en strakker. Ik vind hem bovendien iets makkelijker in de landing, zal wel aan vleugelprofiel van de Sniper liggen. De rest is een kwestie van smaak.

Grtz,
Emile :roll:

@ Emile
klopt het dat jij vlieg (sniper) met een motor van het-rc 3W en dus met 2x2=4s1p?
en je” maatje” met de 2W en 3s1p?
zou je hier iets meer over willen vertellen wat de voor en nadelen van zijn.
b.v.d.
Lex

het is niet 2x80 euro maar 2x40 euro en hij is veel lichter :lol:

klaps zei:
het is niet 2x80 euro maar 2x40 euro en hij is veel lichter :lol:
Euh ja, welke kokams heb jij in gedachten dan ... Kokam 2000, want die kan ik je alleen maar afraden? Een Kokam 3200 cell kost toch echt minimaal zo'n 34 euro en je er 4 nodig voor de pyranha. :roll:

@Mao
Wij vliegen beide in onze Sniper met een Het-RC 2W op 3s1p Kokam 3200. In mijn Pyranha heb een Het-RC 2W20 op 4s1p Kokam 3200.

Ingebouwde metingen (uitgebouwd ca 4/5 ampere minder):
Het-RC 3W op 4s1p kokam 3200 trekt ca 34 ampere (ca. 475Watt)
Het-RC 2W op 3s1p kokam 3200 trekt ca 52 ampere (ca. 500Watt).
Het-RC 2W20 op 4s1p kokam 3200 trekt ca 47 ampere (ca 650Watt).

Des te lager het amperage des te langer je kunt vliegen met dezelfde capaciteit, tevens wordt je lipopakket minder warm en zal de levensduur hoger zijn. Dit zijn de 2 grote voordelen van de veilige 3W setup.

Echter iedere 3200 kokam cel weegt 82 gram, dus het voordeel van een 3s1p tov 4s1p setup, lijkt me duidelijk ... thrust/weight ratio stijgt ... dus more performance! Heb je vertikaal nog te weinig power dan is de nieuwe Het-RC 2W20 een aanrader, 150Watt meer input. Er waren wat problemen met de eerste serie van deze motor, maar die ik nu van RBCKits heb doet het nog steeds super.

PS: 7 augustus is in Venray (Limburg) een electromeeting, dan kun je de verschillende aandrijvingen in werking zien. :wink:

Grtz,
Emile 8)

en het is kokam 3200 voor 4 cellen de prijs is dan 40 euro vooe 4 cellen

Emile, die pyranha is inderdaad goed snel, zag ik in Vlissingen! :twisted:

In Jorizzzz'z pyranha, met 2x6NiCd's viel het me op, dat het lastig zo niet onmogelijk is op 1 enkel 3S pack in te bouwen>> klopt dat? En is dat dus de reden dat je gekozen hebt voor 2x2s? En zou je anders kiezen voor 2 aparte 3s packs die dan parallel gaan? (kok2000 ofzo, als die de ampjes kunnen leveren)

groeten, rz ps:hey, jullie staan er goed op de video hoor, met Tita, Han, Ben en Jorizzzz, hahaha!!

Hallo Robert,

Ik denk dat het wel zou kunnen maar dan moet je 3 losse cellen erin duwen, 2 aan de zijkanten en 1 tussen vleugel en thrustbuis (die mogelijk iets ingedeukt wordt). 2x 3s1p Kokam 2000 is inderdaad ook een aardige optie, ik heb alleen rare ervaringen met Kokam 2000. (Ik vlieg mijn Kabriolin er nu echter ook op 5s2p Kokam 2000).

Je moet gewoon afwegen wat je voorkeur heeft, lang vliegen, lang plezier van je accu's, of een tikje meer vertikaal vermogen en warmere cellen na de vlucht. :)

Krijgen we die film van jou nog te zien, of was jij niet degene die Joris met zijn Pyranha met bij geluiden aan het eind van de dag gefilmd heeft? :lol:

Grtz,
Emile 8)

En nog een vraag waar kan ik de smiper halen want de site van speed models zie ik het niet meer op. :cry:

Emile zei:
Krijgen we die film van jou nog te zien, of was jij niet degene die Joris met zijn Pyranha met bij geluiden aan het eind van de dag gefilmd heeft? :lol:

Dat heb je goed! Ik heb de beelden niet op het web kunnen plaatsen, maar ze staan op VHS cassete. Ik denk dat ook Jorizzzz en Ben m'n wel willen bekijken. Kunnen we er geen 'estafettecassette' van maken>> Ik stuur 'm naar jou, jij naar Ben, Ben naar Jorizzzz, Jorizzzz naar mij?

'T is maar een idee. :)

Bedankt voor je set-up voorbeelden. Is die Het-rc 2w20 puur voor 3S? Waar koop jij Kokam/graupner 2s3200's?

groeten, robert

Back