Q-500 GRAND CHELEM arf Kit

Had je er ook eentje voor mij besteld?
Servo's heb ik al liggen, HS225's.
Motor weet ik nog niet.

Frank.

Jaaa nog een project voor de koude dagen :lol:

Zet hem bij de rest en hoop alle toestellen die ik heb in het voorjaar weer af te hebben.

Ga je ons mailen als ze binnen zijn?

Ba®t

Hallo Wubbo

Ik hoop dat je ons mailt. Als je de kistjes binnen hebt. Ik wil in 2008 weer mee doen met het quikie gebeuren. Ik weet nog niet of ik er eenirvine op wil hebben. De prijs is in iedergeval goed. Maar lopen ze net zo goed als OS MAX. Groetjes Patrick

"k heb alles binnen

Hieronder staan de prijzen:
Kit inclusief tank €109,-- nog 1 beschikbaar kleur oranje.
Servo's (S3001) €15,-- (5 nodig).
Extra Wielen €8,50 (set van 2).
Motor Irvine 0,39 €110,-- Uitverkocht

Opsturen kan wel, doe ik liever niet want het postkantoor alhier is alleen open als het hun uitkomt (en dat is als ik aan het werk ben).

Zie ook www.q-500.nl
interesse? mail mij.

Gr Wubbo.

Mooi net kitje. Ik ben al bezig met de opbouw.

De Irvine .39 staat mooi op rubbers. Nu de servo's in gaan bouwen...

Ik zou voor de zekerheid toch een extra epoxi in combinatie met een beetje glasmat in de hoeken van het motorschotje plaatsen.
Dit zat naar mijn idee niet echt stevig vanuit de fabriek.
Verder een prachtig kitje, zeker voor deze prijs!!!

Daar pak ik meestal carbon band voor. nog niet gadaan omdat ik er eerst de servo bevestiging in wil maken.

Inderdaad het motorschot kan wat versteviging gebruiken, ik heb ook nog het landingsgestel uit 1 stuk gemaakt, of dat nodig is weet ik niet maar is voor mijn gevoel wat steviger.

Verder kan je hem zo volgens de beschrijving bouwen.

Bij de mijne ontbreeken alleen de stuurstangen van de rolroeren nog.
Verder nagenoeg alles klaar. Ik moet wel nog een beetje schuiven mer het accu-pakket om het zwaartepunt goed te krijgen.

De enigste aanpassingen die ik heb gemaakt zijn, dat ik Sullivan's heb gebruikt voor de aansturing van de staart, en de tank heb vervangen door een Kavan 150cc.

q-500 Grand Chelem

De mijne is klaar. Ik ga hem binnenkort invliegen.
Ik heb er ook een kavan 150 cc tankje met veel moeite in weten te prutsen.
Niet op de aangegeven plaats onder de vleugel natuurlijk maar gewoon achter het brandschot.
Het zwaartepunt komt goed uit lijkt het.
Ik heb hs 81 servo's in de vleugels (alleen dubbelzijdig tape gebruikt niet de bijgeleverde houten blokjes) en de futaba's 3001 in de romp voor de hoogteroeren.
Ik heb de binnenkant van het tankcompartiment en de voorkant met epoxi ingesmeerd. Had natuurlijk ook beter gelijk een matje in moeten leggen maar ja , te laat.
Er zitten prachtige race wielen bij.
De vleugel heb ik met bruislijm tegen elkaar gezet.
Voor de Irvine moetje het bijgeleverde motorbokje flink aanpassen. Ik heb met een 6 mm vingerfreesje sleufgaten gemaakt voor de boutkop en de 3mm gaatjes uitgevijld.

Ik was nog een aanpassing vergeten te melden. Mijn Irvine staat netjes op rubbers. Het originele beugeltje heb ik maar in de doos reserve-onderdelen gedeponeerd. Is erg mooi, maar past niet op deze motor.... Hobby-in heeft hier hele mooie plaatjes voor, die ik maar ner aan heb te hoeven passen.

Ik hoop de mijne van het weekend in te kunnen vliegen. Ik hoef alleen de uitslagen van de rolroeren nog maar te checken....
En de motor een paar tankjes te laten draaien....

Zo, de maiden zit erop.

Motortje eerst een paar tankjes op laten slurpen. Ik moet wel zeggen dat de Irvine heel erg makkelijk starte, ondanks de koude.
Rollen in ons erg zachte veld ging ook best aardig, dus maar gas erop.
De Chelem kwam snel los, en klom als een speer... Lekker rustig wat rond getuft. Rols zijn niet erg mooi, het lijken wel barrel-rolls, maar met de rolroeren aan het begin van de vleugel vind ik dat niet erg gek.
De hoogte is wat gevoelig, maar over het algemeen gaat het wel.

Ik moet wel wennen om het gas er erg vroeg af te gooien, want de snelheid komt er niet zo vlug uit. Maar als ik de motor dadelijk na nog een paar tankjes wat armer kan zetten, zal dit ook wel wat makkelijker gaan.

Een mooie kit, waar weinig aan ontbreekt/mankeert, snel te bouwen.
Al met al een net toestel...

Dat is mooi, snel gebouwd (of in elkaar gezet).

Met al deze kistjes heb je dat ze erg lang hun snelheid houden (daar zijn ze voor gemaakt eigenlijk).
Altijd wat laag en ruim aan vliegen dan krijg je ze wel beneden.

Jep, het zijn snelheidskistjes, maar echt ruim laag aanvliegen is er op ons veld niet bij...'

Ik heb het landingsgestel ook maar eens vervangen. Elke landing met het originele resulteerde in rechtbuigen. En tijdelijk ook maar even normale wielen.Rolt wat makelijker.

Helaas was de 10x6 prop gister ook gebroken. Nu moet ik al meteen met de 10x7's gaan vliegen...

Ik moet wel zeggen dat er erg veel power op zit met de .39 Irvine.
Klimt erg steil weg,maar zachtjes aan went het.
De 10x7 prop maakt voor mijn gevoel niet zoveel uit, maar dat kan erg bedriegen.

De irvine is inderdaad één van de betere motoren voor Quickie.

Met een 10x7 prop vliegt hij echt harder.

Misschien kunnen in het nieuwe jaar een keer samen vliegen?
Ik kan nu op almere helaas helemaal niet vliegen.

Laatst bewerkt:
Lijkt me leuk om eens samen te vliegen.
Een keer een locatie pikken.

Ons veld van The Wings Nistelrode kan hiervoor eventueel gebruikt worden. Mochten er meer geintereseerden zijn, laat het ook even horen.

Ik heb het toestel ook af, ging lekker snel en was erg makkelijk.
Jammer alleen dat het tankje niet voorin kan maar het zit allemaal wel netjes, volgende week komen de 2,4 ontvangers binnen dan ga ik hem maar eens invliegen.

Update's
* Nieuw motorspant gefreest uit een plaatje koolstof.
* Volgende week een mal maken voor een koolstof onderstel
* Misschien nog een paar stickers laten maken omdat er anders zo veel dezelfde gele toestellen zijn.

Wanneer is de eerste race? en waar?

Bart

PS . Iedereen de beste wensen voor 2008 ! dat we maar hard mogen vliegen.

Is de ene kit die over was nog beschikbaar?

Die wil ik graag! :D

Welke motor zou nog meer netjes zijn hierin? Ik hoorde dat een 7,5cc niet zou passen, levert wel goede snelheid op :evilbat:

groeten,
niels

Back