Q-Boat uit The World is Not Enough

Bedankt weer voor de aardige woorden gentleman :thumbsup:
Dat klopt, ik spuit alles binnen omdat het weer buiten niet zo best is, het is koud, winderig en vochtig.

Heb een plekje gevonden voor de pin, 'verborgen' op de plek waar de panelen ontbreken.

Foto-MINPWJZ6-D.jpg

Vrees dat het niet gaat lukken om de boot vóór 1 november af te krijgen, ik ben namelijk compleet vergeten dat ik nog een nieuw afdakje (+spoiler) moet maken voor de boot :hammer: Opzich niet z'n ramp alleen jammer dat ik de deadline niet ga halen om een foto in te sturen voor de modelbouwforum-2011-kalender

Wil nog even een oproep doen aan de mensen die het leuk vinden om filmpjes te monteren.
Ikzelf ben een ramp met computers en kan geen filmpjes editen, maar het lijkt me wel leuk dat als ik beeldmateriaal heb van de boot in actie, dat iemand (of meerdere mensen) daar een mooi filmpje(s) van kan maken met de muziek van James Bond en vervolgens plaatsen op Youtube.
Mocht iemand zich geroepen voelen om dat op zich te nemen stuur dan even een PB, zal dan de opnames naar degene doorsturen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bezig geweest met klei, het nieuwe afdakje moet wat groter worden en op sommige stukken wat vlakker dan het eerste afdakje.

Foto-SLEYYB3P-D.jpg

Het houten/polyester afdakje gebruik ik nu als basis voor het nieuwe model, eerst ruw de klei erop gelegd en verdeeld.

Foto-PAJXEI6C-D.jpg

Vervolgens met water het klei oppervlak glad gemaakt, vies klusje.

Foto-D6PVS8JU-D.jpg

Bakje warm water erbij en het kleimodel is klaar om ingepakt te worden met gipsverband.

Foto-MGPEVDLE-D.jpg

Ook dit is weer een lekkere kliederboel geworden, het gips mag nu een nachtje drogen.

Foto-47XPC6J4-D.jpg

Morgen de gipsmal van het kleimodel afhalen, daarna prepareren zodat er een glasvezel/polyester afdruk gemaakt kan worden :yes:

nounou,, zeker niet verkeerd,
ik vind het een mooi project en je oplossingen zijn slim!
ik wens je veel suc6 met het verder afmaken en ik blijf je volgen!

gr. Floris

:worship::worship::worship:

Gipsmal verwijderd van het kleimodel, hier en daar wat bijsnijden en dan valt hij er praktisch zelf vanaf.

Foto-KHNNMRMX-D.jpg

De binnenkant van de mal heb ik ingesmeerd met vaseline zodat de polyesterhars niet gaat hechten aan het gips.

Foto-RBXXNZGH-D.jpg

Ik heb een brouwsel gemaakt van houtpulp glasvezels en wat zwarte pigment poeder, had ook een ander pigment kunnen toevoegen maar aangezien de boot zwart is is zwarte pigment het meest logische.
Vervolgens heb ik er hars toegevoegd om alle ingrediënten goed door elkaar te mixen.

Foto-GRKWCE7Z-D.jpg

Daarna verharder eraan toevoegen en de mal insmeren met de zwarte (stinkende) smurrie.

Foto-XEPYTJRJ-D.jpg

Mag nu even uitharden :yes:

Gipsmal is eraf, met een mesje het gips bij de randen weggesneden zodat de mal er makkelijker af gaat.

Foto-8GTEYTJU-D.jpg

Geeft wel weer een rommeltje maar als het gips verwijderd is komt het nieuwe afdakje te voorschijn. Wel nog schoonmaken, de randen bij trimmen en hier en daar nog wat plamuren.

Foto-JMLPJLNT-D.jpg

Het 'koelblok' dat onder het eerste afdakje zat heb ik eraf gesloopt, was even bang dat ik een nieuwe moest maken omdat deze nogal vast zat aan het afdakje.
Met de nodige doses geweld is hij er op een paar splinters na goed vanaf gekomen.

Foto-HANGQOCF-D.jpg

Voordat de delen samengevoegd kunnen worden moet ik een soort plateau/binnenwerk op het koelblok maken waar het dak op aansluit, die word van aluminium.

Foto-8R87FIDF-D.jpg

Volgende update, zo snel mogelijk :yes:

Hoi Robbie! In de showcase zag ik de Q-Boat in het water (op de foto dan). Betekent dit dat de Q-boat af is of krijgt Bond gelijk als hij zegt... 'One... last... screw.'?

@ eric leamans

hier de post met de foto's (hij moet nog afgemaakt worden)

, ik heb fantastisch nieuws, hij drijft !!! (zonder te lekken)

CIMG5668.jpg

CIMG5667.jpg

CIMG5666.jpg

CIMG5671.jpg

CIMG5674.jpg

CIMG5673.jpg

Ik had voor deze test wel een stuk gereedschap (is iets te zwaar) voorin de boot gelegd ter compensatie van het gewicht, de achterkant van de boot is best zwaar.
Als de torpedomodule en het dashbord erin zit kan ik kijken in hoever de boot nog gebalanceerd moet worden.
Al met al ben ik zeer tevreden hoe hij erbij ligt, ik had verwacht dat hij dieper in het water zou liggen, valt gelukkig reuze mee :yes::thumbsup:

Het klopt inderdaad dat de Q-Boat al in m'n showcases staat maar hij is nog niet klaar.
Afgelopen week niet zo veel gedaan, sinds gisteren ben ik weer verder gegaan met het afdakje, die ga ik vandaag afmaken.

Ik heb een binnenwerk gemaakt voor het afdakje van aluminium, eerst weer een sjabloontje gemaakt en vervolgens overgezet op alu.

Foto-PUMUBKOD-D.jpg

Het alu heb ik met 5 minuten epoxy vastgelijmd aan het polyester afdakje.

Foto-D8M6TQOT-D.jpg

Het 'koelblok' en afdakje lijm ik ook aan elkaar met 5 minuten epoxy.

Foto-WMM6AUZS-D.jpg

Op deze foto is het verschil tussen beide afdakjes goed te zien, de eerste was iets te smal en te eiig qua vorm, de nieuwe is wat ronder en iets breder.

Foto-VKPMVJHW-D.jpg

Als het afdakje klaar is ga ik beginnen aan de nieuwe spoiler, als dat gebeurt is moet het geheel nog een keer gespoten worden en daarna kan de tekst erop gezet worden zoals "danger jet blast" en "no step" weet alleen nog niet hoe ik dat ga doen.

Vanavond de volgende update :yes:

Back