Q indoor Delft

Waarschijnlijk sla(ap) ik een keertje over (iets met oververmoeidheid :))

Niek zei:
Ps: as vrijdag de 20 januari 2006 is ook (heli) indoor in rotterdam,
in een ruime, goed verlichte en warme hal.

Mhh, jammer, een haarborstel onder je heli plakken geldt zeker niet als "borstel-heli"? :D

idd ook wel een beetje jammer, van dat geborstelde motoren only. Heb je een dik gepimpte FP micro, mag je daar nie vliegen...

ik wilde vanavond misschien ff komen.
Weten jullie welke frequenties er gebruikt worden? Ik heb een picolo en een esky (allebij FP) en kanalen: 50(40.665) en 52(40,685)

Ik denk dat er in Rotterdam na overleg met een kleine FP zonder borstel heus wel gevlogen mag worden hoor!
Anders even PB'en met Cees Kraaijeveld

Ik heb me cellen nog niet binnen, die liggen volgens hongkongpost.com nog in euh Hongkong ;) en mijn andere lipo's zijn nu echt einde oefening... Maar ik vind het gewoon jammer dat er zo word gedaan over een micro. Een ultimate met een borstelloze 1:4 vertraagde 10x4,7 prop richt veel meer schade aan dan een 1100 toeren draaiende losklikkende micro-rotor. Dat je je X400 of T-Rex daar niet gaat vliegen snap ik, maar een fp'tje... Zeg dan: Geen CP. En trouwens, WA verplicht dus als je al schade aanricht is het verzekerd toch? Maar goed, ik kan me ook voorstellen dat de organisatie geen gekloot wil met de zaaleigenaar. Want het is me wel een te gekke zaal zeg...

Ton.

Skidz zei:
idd ook wel een beetje jammer, van dat geborstelde motoren only. Heb je een dik gepimpte FP micro, mag je daar nie vliegen...
Ja, waarom is dit eigenlijk? Waarom wel geborstelde motoren en geen borstelloze motoren?

Je zou juist eerder zeggen dat geborstelde motoren niet mogen omdat deze (en vooral de nieuwere nog niet ingelopen motoren) slijpsel produceren wat in die nieuwe zaal terecht komt. En aangezien we er zuinig op moeten zijn... :wink:

Ik ben er trouwens vanavond niet bij, ik ga waarschijnlijk wel naar de indoor in R'dam. Moet allleen even aankijken hoe ik herstel van de operatie die ik gisteren heb ondergaan.

Zoals Niek net antwoordde in een ander draadje, als je geen motorlimiet stelt, komen er ook mensen met een 3000RPM+ BL Hornet, en das niet gewenst daar... Behalve materiele schade kan je er ook behoorlijk wat persoonlijk leed mee veroorzaken. Trust me, je bloed behoorlijk als je die bladen raakt.. Spreek uit ervaring ;)
Dus, na uitleg, volkomen begrijpelijk, al zou ik zelf specifieker zijn geweest (Geen brushless CP-machine's).

Groetjes,

Ton.

PS Bij de Q indoor toch Micro No-Limit?

Om toch nog even te reageren vind ik het overigens niet erg dat die limiet gesteld wordt. Ik ben me zeker bewust van de snelheid en kracht waarmee mijn borstelloze FPtje z'n bladen door de lucht zwiept, en kan me heel goed voorstellen dat dat niet altijd samen gaat met een gymzaalvloer... en als dat in een splinternieuwe hal is zou ik me helemaal bezwaard voelen :). Q indoor heeft niet echt een limiet nee (en een oude betonnen vloer ;))... en zolang je sociaal bent tegenover je medevliegers stoor ik me persoonlijk ook niet aan de middenmaat-elektro's/CP's...

Mooi, dan moeten we maar een Trex gaan aanschaffen! Ik ben er ook niet, tentamens, beetje laat, maar wie mist mij?
Zijn er dan af en toe heli's die in de vloer van een gymzaal 'snijden'? Nou, ik ga weer even supersone stromingen bestuderen...Zucht. (de relatie met helikopters is er weldegelijk)

Luuk

sow, Dat was mijn 1e indoormeeting :D. Lache hoor. zie je eindelijk ook eens wat andere helietjes. Beetje kwekken over verbeteringen aan picolo's. Kon ik eindelijk ook eens een beetje heen en weer vliegen ipv van op 3x3 te hoveren :D. Daar ga ik vaker verschijnen denk ik!

nou, vrijdag denk ik niet. Voor mijn standaart helietje heb ik geen grote hal nodig. Daar kan ik beter met mijn brushless pico, maarja, die mag niet. Moet nog ff depron kopen en dan kan ik een vrij lichte shockflyer bouwen. Dat wordt dan ook wel leuk denk ik. We zien wel.

In ieder geval veel plezier vrijdag :D

Ik ben gisteren geweest was leuk. Ook hard gelaggen om de X twin! toto twee keer toe op de balk aan het plafond! Hij vliegt wel leuk. Alleen lijkt het wel of het de bedoeling was elkaar te raken met de x twin! Was erg leuk!

gr,

niels

Ha, ik weet niet of Arne hier mee leest, maar in ieder geval: Bedankt voor de tip.
Half november had ik mijn helietje voor het eerst. Toen een tijd niet gevlogen door psychische problemen. laatst weer ff een weekje geoefend. Nu ging op de meeting het met de staart links en rechts vliegen weer goed, maar nose-in kwam ik nog steeds niet.

Arne gaf de tip om hem eerst nose-in neer te zetten en dan het hele leerproces opnieuw te doorlopen. Nou, gisteravond maar ff geprobeert in een vrij ruime kamer. paar keer flink over de grond heen en weer geschoven. Toen maar weer recht de lucht in. Stilhangen en dan rustig doordraaien. Hersens omswitchen, en HOP! ik had hem :D :D :D. Paar keer flink slingeren, maar toen op mijn 2e 2S accuutje had ik hem een minuut nose-in binnen een vierkant van 2x2 :D. Daarna lukte het ook om de staart rond te laten draaien. na 3 rondjes rustig stabiel was ik hem weer ff kwijt, maar goed. Staart snel terug naar een bekent punt en hij hing weer :D
Dus: tnx voor de tip.

Hoi alle medevliegers.Heb een koffiezetapparaat gekocht dus de volgende keer is er koffie.Wel je eigen mok of koffiekopje meenemen.Ben ook bezig met TL-verlichting.Als alles goed gaat heb ik binnekort 24 TL bakken.Dit moet toch dacht ik voldoende zijn voor een goede gelijke verlichting. Moet nog wel aan elektrischiteitskabel e.d komen om alles aan te sluiten.Het gaat om Ymvkas kabel 2adrig 2,5mm ader(ongeveer 150 mtr),lasdozen(8stuks),lasdoppen en een steker.Dus als iemand nog iets over heeft wat dit betreft en er niets meer mee doet dan is dit van harte welkom.

hannesie zei:
Hoi alle medevliegers.Heb een koffiezetapparaat gekocht dus de volgende keer is er koffie.Wel je eigen mok of koffiekopje meenemen.Ben ook bezig met TL-verlichting.Als alles goed gaat heb ik binnekort 24 TL bakken.Dit moet toch dacht ik voldoende zijn voor een goede gelijke verlichting. Moet nog wel aan elektrischiteitskabel e.d komen om alles aan te sluiten.Het gaat om Ymvkas kabel 2adrig 2,5mm ader(ongeveer 150 mtr),lasdozen(8stuks),lasdoppen en een steker.Dus als iemand nog iets over heeft wat dit betreft en er niets meer mee doet dan is dit van harte welkom.

Hoi Hans,

Ik kijk erg uit naar de koffie als we nu allemaal iets meenemen (weggooi bekertjes, suiker, melk en roerstaafjes) dit houd het leuk ik zal bij de benzinepomp eens kijken of ik iets kan regelen, ben er woensdag weer vroeg open jij weer zal ook even kijken of ik wat pijp mee kan nemen voor de x-twins die regelmatig tussen de spanten vast zitten.
Is er trouwens woensdag iemand die mij wil helpen met het afstellen van een piccolo fun (heb helaas maar 1 accu, ben wel op zoek naar lipo's)

Groeten Dennis

Weet er iemand of er ook zo avonden in belgie zijn?
Heb juist gezien dat ik bijna 2 uren moet rijden. :? :? :turn-l:
En als je er s'morgens om 4 u terug uit moet :|

Zou het haalbaar zijn voor de mensen uit omgeving limburg en brabant zoiets te organizeren ??

Back