Quad slaat om

Goedenmiddag,

Ik heb enkele weken geleden mijn HK spul binnen gekregen, en ben bezig geweest met t bouwen :) afgelopen week de quad in de lucht gehad, alleen beviel het nog niet helemaal.

Ik heb er andere props op gehad, en toen is hij omgeslagen en props stuk..prima, weer de andere props erop.

Maar nu.

Als ik gas geef, komt hij niet van de grond af, en bij ongeveer 60% gas slaat hij om. Ik weet niet meer wat ik moet doen, en heb het idee dat misschien het bordtje wel stuk kan zijn ofzo..maar veel ervaring heb ik ook niet. tevens slaat hij elke keer dezelfde kant om

Setup:
Frame: Turnigy Talon Carbon Fiber Quadcopter Frame
Motors: Turnigy L2210C-1200 Brushless Motor (150w)
Props: 8X4R Propellers (Standard and Counter Rotating)
ESC: TURNIGY Plush 25amp Speed Controller
KK bord: Hobbyking KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board
Accu: Turnigy 2200mAh 3S 20C Lipo Pack
Zender: Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 1) (v2 Firmware)

Verders een + opstelling, esc gekalibreerd en ook de sensor
Motors draaien de juiste kant op, en naar mijn idee de props juist geplaatst.

Iemand suggesties?

Heb je de juiste motor layout geladen?
Als je in het "Show motor layout" menu kijkt, kloppen de draairichtingen op het scherm dan met wat de motoren doen?

Heey Markjuhh, yes! :) die kloppen inderdaad, tegenover elkaar draaiend zeg maar..zoals vermeld int layout ;) en de props als *lift erop, dus als je ze draait..wordt de lucht aan de onderkant sneller verplaatst zeg maar

Heb je motor 1 wel in m1 motor 2 in m2 motor 3 in m3

Kijk anders dit filmpje even

Laatst bewerkt door een moderator:
a super Topix! Misschien vreemde vraag, maar bij een + opstelling..weet jij wat dan 1234 is? Ik wil wel een X opstelling gebruiken..dat had ik eerst ook namelijk..alleen t frame kan ik de KK2.0 niet mooi bevestigen..en dat moet wel correct zitten vanwege de gyro toch?

Heey Markjuhh, yes! :) die kloppen inderdaad, tegenover elkaar draaiend zeg maar..zoals vermeld int layout ;) en de props als *lift erop, dus als je ze draait..wordt de lucht aan de onderkant sneller verplaatst zeg maar

Als je naar je "receiver test" menu gaat, staat daar alles op 0 als je niet aan de sticks zit?
Als je je sticks beweegt, geeft ie dan bij iedere stick de juiste richting aan?
En als je je sticks naar de maximale en minimale positie zet, gaat de waarde dan aan beide kanten naar de 100?

a super Topix! Misschien vreemde vraag, maar bij een + opstelling..weet jij wat dan 1234 is? Ik wil wel een X opstelling gebruiken..dat had ik eerst ook namelijk..alleen t frame kan ik de KK2.0 niet mooi bevestigen..en dat moet wel correct zitten vanwege de gyro toch?

Als je in je "show motor layout" menu kijkt staan de nummers aangegeven op je schermpje, net als de draairichtingen zoals de KK2 ze wil hebben.

Als je in je "show motor layout" menu kijkt staan de nummers aangegeven op je schermpje, net als de draairichtingen zoals de KK2 ze wil hebben.

Yes Mark, maar int filmpje wordt aangegeven dat de locaties van de motors niet overeen komen met t display

De officiele handleiding is in text, geen filmpje.
Officiele handleiding van HK downloaden en die stap voor stap volgen.

De zender, heb je die in heli of in vliegtuig modus staan?

De officiele handleiding is in text, geen filmpje.
Officiele handleiding van HK downloaden en die stap voor stap volgen.

De zender, heb je die in heli of in vliegtuig modus staan?

De zender heb ik in Heli modus staan, en inderdaad..de officiele handleiding is altijd beter..maar mijn engels is behoorlijk belabberd.. ;)

Zet de zender maar eens in vliegtuig modus dan ;)
Dan weer zorgen dat alles netjes van 100 naar 0 naar 100 loopt en dan zou t moeten werken.

Nou, wat jullie hebben aangeraden heb ik dus gedaan. Ik heb maar even een foto gemaakt hoe ik het aangesloten heb in de + opstelling en een filmpie wat er gebeurd.
IMG_3068.JPG

urtl: http://www.lolke.net/IMG_3068.JPG

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry de + opstelling nooit gebruikt en gebruik geen kk2 meer dus kan je niet verder helpen

Denk met deze beelden er wel iemand is die je kan helpen

Als je layout klopt en je motors de juiste kant op draaien zitten je props niet goed. Test de motors eens 1 voor 1, eerst motor 1 (die laten zitten bij testen van de rest want die voed het kk bordje), kijk of elke motor draait zoals op de layout. Heb je jouw aileron of elevator moeten reversen in je zender ? Stuur je uberhaupt als je flipt of is dit alleen throttle ?

Hallo allemaal!

Bedankt voor jullie reacties! Inmiddels de quad volledig uitelkaar gehaald en een X opstelling van gemaakt. Machine vliegt nu mooi! :D Alleen dwaalt hij constant af en blijft dus niet lekker hangen..dus dat wordt nog ff prutzen denk ik :)

Back