Quadcopter 420mm: Homebuild

He he eindelijk. Die van mij is ook af.

Het heeft even geduurd maar die van mij is ook af. Zojuist maiden gedaan. Vliegt perfect. Wow dat is dat gaaf. Normaliter vlieg ik met mijn nitro heli maar dit is geweldig. Ik wil hem gebruiken om er een camera onder te hangen en dan luchtfotografie en -film te doen. Dacht dit is een mooie aangelegenheid om kennis te maken met quadropters.

full

Heel erg bedankt Roy voor het delen van je ervaringen. Zonder dat (en natuurlijk van de de overige bouwers) was het niet gelukt. Nogmaals bedankt allemaal. Zo ik ga de lipo's weer opladen en vliegen!

full

Groet,
Pépé

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, dat is even geleden, ga de komende weken mijn mini quad afmaken.

Aangezien er max. 6" props op kunnen, en het totaal gewicht naar verwachting zo'n 440gr. wordt, ga ik van de volgende spec uit:

motor: A2208-2600KV
prop: 6x4
ecs: 10A (linear!)
lipo: 2S , max. 1000mah

Bestelling gaat eerdaags de deur uit.

Wordt vervolgt. :)

Laatst bewerkt:
Hallo Multicopter bouwers.
Ik ben heel nieuw hier maar droom al jaren om iets te bouwen waar ik een camera of fototoestel onder kan hangen om vanuit de lucht foto's en of filmpjes te maken.
Mijn interesse gaat dan vooral naar de natuur.
Maar ja, liefje, huisje, tuintje en zo zijn mijn plannen altijd blijven liggen.
Maar nu, na wat googlen en veel lezen en zoeken ben ik dan hier terecht gekomen.
Ik heb totaal geen kennis maar ik hoop hier toch de nodige hulp te vinden.
Mijn bedoeling was om eerst een quadcopter te bouwen die wel wat kracht heeft maar toch niet te duur wordt.
Ik wilde dan later een octocopter bouwen om een camera onder te hangen.
Liefst wilde ik dus met die quad de nodige kennis opdoen en graag wilde ik later de onderdelen van die quad toch nog kunnen gebruiken voor de octocopter.
Ik dacht aan een octocopter omdat die volgens wat ik ergens gelezen heb nog in de lucht te houden is ook al valt er een motor uit.
Het draagwerk wilde ik graag zelf bouwen volledig van aluminium indien dat mogelijk is natuurlijk. Een doorsnede van ongeveer 50cm had ik in gedachte.
Waarom aluminium, wel ik heb hier nog een paar grote platen liggen van 1mm dik en die wilde ik dan toch een doel geven.
Waarschijnlijk gaat dat iets zwaarder zijn dan de kunststof platen die hier gebruikt worden maar met de nodige gaten kan ik het gewicht toch wat beperken.
Ik zal dan waarschijnlijk wel een iets zwaarder controle-bordje moeten hebben aangezien de motortjes dan ook iets zwaarder moeten zijn.
Is hier iemand die mij een lijstje kan bezorgen van de nodige onderdelen en waar ik die kan bestellen.
Liefst zou ik binnen de 250 euro blijven voor de quadcopter.
Ik weet dat ik hier misschien al direct redelijk veel vraag maar hoop toch op een bereidwillige goede ziel.:help:
Dank bijvoorbaat.

Ik heb het draadje helemaal doorgelezen en ook naar de filmpjes gekeken.
Het bouwverslag van R.Maas en ook andere vind ik geweldig.
Ge zult denken, wel als ge dat allemaal gelezen hebt dan weet ge toch alles.
Helaas hebben sommige dingen mij ook in verwarring gebracht.
Zo bijvoorbeeld zie ik de quadcopter in hun filmpjes alleen maar een paar meter omhoog gaan en een paar meter naar links en rechts.
Betekent dat dat de zender-ontvanger niet goed is? Of de motortjes niet zwaar genoeg.
Of misschien is de vliegervaring nog niet optimaal en durven ze nog niet meer.
Enfin, ik zoek en probeer de juiste weg te vinden om tot zelfbouw over te gaan.
Ik zie ook wel onderdelen op het net, er zijn er met nagenoeg dezelfde specificaties maar met toch een groot verschil in prijs tussen de verschillende leveranciers.
Tja dan vraag ik mij af moet het de duurdere zijn of voldoet de beterkope ook ruimschoots. Betaal ik voor de naam of echt voor de kwaliteit.
Daarom stel ik hier mijn vragen, ik gok op de ervaring van de verschillende deelnemers hier.

Ondertussen heb ik zelf wat rondgekeken op de site van HobbyKing en een lijstje gemaakt.
Ik weet totaal niet of die dingen samen kunnen gaan of niet.
Niet lachen hé, hier is wat ik naar eigen goeddunken vond:

Motor: Hextronic DT750 Brushless Outrunner 750KV
MultiWii 328P Flightcontroller W/FTDI & DSM2 Port
Speedcontrol: Turnigy Multistar 20Amp Multitotor Brushless ESC 2-4S (opto)
OnboardLipo Low Voltage Alarm 3S~8S Lipoly rang: 3~8S (11,1 ~ 29,6V
Turnigy 9 X 9ch Transmitter W/ module & 8ch receiver (mode 2) ( V2 Firmware)
Battery: Turnigy nao-tech 5800mah 2S2P 30 ~ 60C Hardcase Lipo Pack

Wat de props betreft, zeker geen idee wat daar bij hoort maar dat zal de prijs ook niet erg opdrijven.
Ik hoop dat ik hier het nodige commentaar op ga krijgen, ik kan er alleen maar bij leren.
Bijten doe ik niet;)

Laatst bewerkt:
Blijkbaar heb ik mij vergist en zit ik hier echt niet goed.:confused:
Sorry dat ik mij hier gemeld heb, ik zal elders om hulp moeten gaan.
Dit draadje lijk wel dood.:cry:

:n00b:

Ik weet niet of je al eerder op fora actief bent geweest, maar op de meeste geldt een soort "forumetiquette"
Dat houdt o.a. in dat je eerst kijkt of het antwoord op je vragen al ergens op het forum te vinden is (gebruik ook de zoekfunctie) en dat je pas een eigen topic begint als dat niet zo is of je er echt niet zelf uit komt (en dus ook niet het topic van iemand anders "kapen", zoals dat zo mooi heet)

Kijk eens om je heen en je zult zien dat het in het multicopter-gedeelte wemelt van de "ik wil een multicopter bouwen, welke onderdelen moet ik bestellen?"-topics. Ik kan me goed voorstellen dat de meer ervaren multicopter bouwers onderhand steeds minder zin krijgen om weer hetzelfde riedeltje af te draaien.

Ik weet niet of je al eerder op fora actief bent geweest, maar op de meeste geldt een soort "forumetiquette"
Dat houdt o.a. in dat je eerst kijkt of het antwoord op je vragen al ergens op het forum te vinden is (gebruik ook de zoekfunctie) en dat je pas een eigen topic begint als dat niet zo is of je er echt niet zelf uit komt (en dus ook niet het topic van iemand anders "kapen", zoals dat zo mooi heet)

Kijk eens om je heen en je zult zien dat het in het multicopter-gedeelte wemelt van de "ik wil een multicopter bouwen, welke onderdelen moet ik bestellen?"-topics. Ik kan me goed voorstellen dat de meer ervaren multicopter bouwers onderhand steeds minder zin krijgen om weer hetzelfde riedeltje af te draaien.

Ewel dat is nu juist wat ik in eerste instantie verwachte maar wat ook niet gebeurde. Ik was al bang dat ik de zoveelste was en dat begrijp ik ook. Daarom dacht ik, iemand zal wel zeggen je moet daar of daar kijken.
Er zijn zoveel onderdelen dat ik door het bos de bomen niet meer zie en dan wordt het echt moeilijk om te beginnen hoor.
Ik heb hier al meerdere draadje doorgelezen en ik vond dit het beste om het eens te proberen.
Als ik ze eerst allemaal moet doorlezen dan wil ik mij graag in 2014 opnieuw aanmelden.
Ik begrijp wel dat het voor de kenner vervelend wordt dat er weer een vreemde eend in de bijt is maar neem mij niet kwalijk .... ik moet toch ergens kunnen beginnen.
Wees dan a.u.b. zo vriendelijk om te vertellen wat voor mij het geschikte draadje is, meer vraag ik niet.
Ja ik ben ook al op andere sites gaan kijken en nee mijn Engels is helemaal niet zo goed.
Ik heb in eerste instantie gemeld hoe ik op het forum terecht gekomen ben.
Dat was het eerste draadje wat ik tegen kwam.
Daar heeft ook niemand mij gezegd waar ik mij dan verder kon begeven.
Tja, alle begin is moeilijk hé.

Ik had nog iets gevonden bij ons in de Brico.
Hier zijn mensen die bij zelfbouw een figuurzaag gebruiken.
Ik lees hier herhaalde malen dat het heel wat zaagjes kost om bijvoorbeeld carbon te zagen wegens het harde materiaal.
Wel ik vond in de Brico een figuurzaagje , dat is eigenlijk een metalen staafje van 1,6mm dik en daar zit diamantpoeder rond.
Dat ding past in een gewone figuurzaag en zaagt fantastisch.
Goed voor ijzer, steen aluminium, carbon en zelfs tegels.
Ik heb alle onderdelen uitgezaagd met één zaagje en het is nog altijd zo goed als nieuw en dat voor €5.

Enfin, ik wilde dat maar even vertellen voor de geïnteresseerden.

Zo, eindelijk heb ik een goede/mooie 2e hands Fatshark Dominator gekoccht.

Gaat het FPV-en nog leuker worden.

Zal ook mijn Basis station op de driepoot laten zien.

full

full

full

full

full

full

Alleen nog even de bril perfect passend maken.
Gaat lukken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back