Quadcopter 420mm: Homebuild

Zo, heb de minthrottle in multiwii 1.9 aangepast en kunnen uploaden naar het boardje met de aangepaste config.h uit 1.9.

full

Alles OK!

Nu wil ik eigenlijk naar multiwii versie 2.0.

Heb Arduino 1.0 opgestart, multiwii_2_0.ino ingelezen, zelfde aanpassingen gedaan in deze config.h.

Wederom board en com geselecteerd, maar .... bij uploaden krijg ik onderstaande foutmelding.

full

Iemand enig idee wat ik fout doe???? :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals je zegt heb je hetzelfde gedaan als bij 1.9 dit moet je dus niet doen met de sensoren.

Dus alleen de Crius Se selecteren en niet ook nog alle losse sensoren.

Zoals je zegt heb je hetzelfde gedaan als bij 1.9 dit moet je dus niet doen met de sensoren.

Dus alleen de Crius Se selecteren en niet ook nog alle losse sensoren.

hihih tja, niet gehinderd door enige kennis van mijn kant ....
OK, dus als ik het nu goed begrijp, A t/m F wel, G t/m J niet. :) :)
PS, ik selecteer de lite in dit geval.

Heb vanavond de versie MultiWii 2.0 geupload.
FF in de huiskamer voorzichtig geprobeert en het lijkt allemaal te werken. :banana:

Komende week maar eens verder testen, maar dan wel buiten.

:D Max

Als je een Lite hebt, moet je die inderdaad selecteren en niet de SE.

En nu niet meer twijfelen.;)

Enorm bedank Kees, alles werk perfect in versie 2.0

Het is vanmiddag goed weer om te vliegen, heb nu net 3 lipotjes leeggevlogen.

Bij de 3e lipo lekker nose-in, net als de heli, ROCKSOLID!!

Wel goed op blijven letten wat voor en achter is hihihi.

Filmpje: [media=youtube]nwKNvpxzOhs[/media]

PS: 5 min. gevlogen met 3S 2150mah, 1250mah moest er weer bij, dus 6,5 min. vliegen op een lipo zit er wel in.
Bijna even lang als de align 450e heli, daar kan ik makkelijk 7,5 min. mee vliegen.

Vanavond na het eten snel ff twee lipo's getest en net als bij R.Maas vliegt de quad super stabiel met versie 2.0. Heb nog niet al te gekke dingen kunnen doen, omdat de achtertuin niet zo groot is.

MINThrottle heb ik nu op 1200 staan en dat geeft al een rustiger vliegbeeld qua hoogte. Moet denk ik nog ff een klein tikje omhoog. Zal rond de 1250 uitkomen verwacht ik.

Vlieg met een 2S 1300mah ongeveer 6 minuten en dan gaat er 1100 mah in.

Laatst bewerkt:
Ik wil binnenkort ook gaan beginnen aan mijn eerste QuadCopter, alleen zit ik te twijfelen om een frame te bouwen op gebaseerd op jouw ontwerpen.. of te gaan voor een 'kant en klaar'-frame. Qua gewicht scheelt het niet veel van elkaar, maar ik vermoed dat jouw frame een stuk steviger is.

Mijn keuzes:

Alu/carbon-frame gebaseerd op de copter in dit topic
Kosten:
+- 40 euro

Xaicraft X450 / CSL X450 Carbon Fiber
yhst-90268561309754_2200_18473721

Kosten:
35 euro
http://www.ebay.nl/itm/251029594850?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649http://www.ebay.nl/itm/KK-RC-450-3K...401?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c21534459

Of koop ik dan een verouderd (er is namelijk al een pro) en zwakker frame mee?

Mijn plan is om er een camera onder te gaan hangen en te gebruiken voor FPV icm GoPro / fotografie icm fotocamera.

Hebben jullie wat tips voor me?

Ik weet niet of je al bezit over de benodigde vliegkunsten.
Maar ik zelf vond het nogal een verstandige keuze om eerst een cheap quad te maken van Gamma spul, aangezien je zeker nog wel eens hard tegen de vlakte gaat.

Later kun je dan altijd nog een goede, duurdere quad of andere multirotor maken/kopen.

Hallo henq,

1mtr. 15mm alu profiel kost 3 a 4 euro, je kan het in multiplex uitvoeren (ca 8 euro), of in het duurdere carbon, dan ben je 25 a 30 euro kwijt.
Reken voor boutjes/schroefjes/standoffs en ander kleinmateriaal nog eens 20 euro.
Maar dan heb je een bijna onverwoestbaar (kaal) frame.

PS: aangezien je de gopro eronder wildt hangen zou ik eeder naar 500mm armlengte gaat dan de 420mm die ik heb genomen, hierdoor kan je bv 9x.. of zelfs 10x.. props gebruiken.
(Die 1mtr alu kan je b.v. in 4 gelijke delen zagen)

Nadeel van jouw eerder uitgekozen frame is dat de armen maar 1 bevestigingspunt hebben, het zouden (naar mijn mening) er min. 2 moeten zijn.

Zoals eerder al is gezegd, een stevig frame komt goed uit als je begint met vliegen, je kan het zelf repareren :( , en je hoeft daardoor niet te wachten op onderdelen die besteld moeten worden :).

Laatst bewerkt:
Ik zag op de site van hobbyking dat op dat frame idd 12" past, dus een groter formaat frame lijkt me voor mijn gebruiksdoel ook een goed plan. Groter = meer draagkracht en meer stabiliteit toch?
KK-X450CF-008.jpg

Ik zou dat frame wel eenvoudig kunnen verstevigen op zo'n manier:

4 extra beugeltjes kun je op ebay vinden voor zo'n 4-5euro.

Die kant en klare oplossing is dus net wat goedkoper, maar ik denk dat jouw frame meer stevigheid biedt..?

Naast stevigheid en kosten is volgens mij het gewicht ook van belang, zeker als je er nog een camera en diverse sensoren op/onder wilt monteren. Alle extra beugels e.d. beïnvloeden het gewicht wel.

Ik heb de knoop doorgehakt en ga zelf een frame maken met als inspiratie het frame van R. Maas. Heb ondertussen al een aantal onderdelen besteld, maar loop nu een beetje vast met de motoren.. Nog even verder op onderzoek dus! Ik open tzt hier wel een eigen topic om mijn voortgang bij te houden! :)

Zijn de tekeningen van pagina 1 ergens op groter formaat te krijgen? Of een PDFje?

Ik heb de knoop doorgehakt en ga zelf een frame maken met als inspiratie het frame van R. Maas. Heb ondertussen al een aantal onderdelen besteld, maar loop nu een beetje vast met de motoren.. Nog even verder op onderzoek dus! Ik open tzt hier wel een eigen topic om mijn voortgang bij te houden! :)

Zijn de tekeningen van pagina 1 ergens op groter formaat te krijgen? Of een PDFje?

Henq, je hebt een PB-tje

Datzelfde geldt ook voor mij. Je hebt me zo enthousiast gemaakt door dit geweldige en vooral ook gedetailleerde bouwverslag dat ik er ook eentje ga bouwen. Het MultiWii board heb ik al besteld.

R. Maas kan je mij ook jouw bouwtekening delen?

Kan voor zover ik weet niet. Je zou er een JPG van kunnen maken. Of het document ergens anders uploaden en hier een link neerzetten.

Wat krijg je als je een dag vrij bent en nog wat materiaal over hebt ............

Yep, een mini quadje van 230mm.

Nu ik weet hoe je het beste alles kan aanpakken had ik het frame binnen een dag af.

Hier de foto's ervan.

full

full

full

full

full

full

full

full

full

Alleen jammer dat die Multiwii boardjes zo lang op zich laten wachten.. ;-) ;-)

Mooi landingsgestel!! Fotocamera eronder?

Back