Quadrocopter samenstellen

hallo,

Ik ben nieuw in deze wereld en heb het een en ander rond gesnuffeld. Ik heb een lijst gemaakt van onderdelen die nodig zijn voor quadrocopter.

Mijn doel is om een video opnamen te maken in de lucht. Dus heb ik mijn keuze gemaakt op onderdelen die sterk zijn, maar ook krachtig. Is dit systeem goed genoeg om meer dan 100 gram te tillen. De opnamen en camera zijn nog niet van belang, latere zorg.

Ik was van plan om ze bij HobbyKing te shoppen, want ze komen tegelijkertijd in een doos aan van een leverancier. Mijn uitgave voor dit project wil ik onder de 300 euro houden.:oops:

Mijn keuze viel voor het frame op:
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy H.A.L. (Heavy Aerial Lift) Quadcopter Frame 585mm
Ik heb helaas nog niet voor me kaar gekregen deze in de bestellijst te zetten

Het controle bord viel op de V3.0

HobbyKing R/C Hobby Store : HobbyKing Multi-Rotor Control Board V3.0 (Atmega328 PA)

Het usb connector voor firware update

HobbyKing R/C Hobby Store : USBasp AVR Programming Device for ATMEL proccessors

De motoren 4 stuks

HobbyKing R/C Hobby Store : NTM Prop Drive Series 35-30 1100kv / 380w

De ESC 40 A, 4 stuks

HobbyKing R/C Hobby Store : HobbyKing 40A BlueSeries Brushless Speed Controller

De power suplierer

HobbyKing R/C Hobby Store : Single 4mm Male to 4 x 3.5mm Female Adapter (1 set)
Deze heb ik gekozen omdat ze licht zijn

Dan nog een set draden esc

HobbyKing R/C Hobby Store : 10CM Male to Male Servo Lead (JR) 26AWG (10pcs/set)

Dan de proppelors cw en ccw reserve

HobbyKing R/C Hobby Store : 5030 Propellers (Black) - 3xCW and 3xCCW - 6pcs per bag
geen idee of de goede zijn en hoe moeten ze vast aan de motor
HobbyKing R/C Hobby Store : NTM Prop Drive 28 Series Accessory Packdiene deze daarvoor??

De low- voltage alarm

HobbyKing R/C Hobby Store : On-Board Lipoly Low Voltage Alarm 2s~3s

De batterij 3000 mAh, 3s,30c,lipo

HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 3000mAh 3S 30C Lipo Pack
hoelang duurt opladen ongeveer, en hoelang zou vliegen duren

Nog benodigde connectors

HobbyKing R/C Hobby Store : PolyMax 3.5mm Gold Connectors 10 PAIRS (20PC)

De reciever zat ik aan deze te denken

HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 2) (v2 Firmware)
misschien iemand rond de zelfde prijs even goede of betere
of kan je die beter bij model-shop halen

Ik wil het project zo snel mogelijk beginnen!
oa ik studeer op een technische school, dus kan wat dingen zelf doen kwa fabriceren van producten.
of weet iemand beter kits
Alvast bedankt voor de moeite en hulp:p

Laatst bewerkt:
Hoi,

Als accessoires voor de motor heb je datzelfde pakje nodig, alleen dan in de 35 variant.
Deze: 35

Wat betreft de accu en laadtijd. Dit is afhankelijk met wat voor lader je hem laadt, en met hoeveel C. Je mag deze accu's met 6A laden.

Vliegtijd met deze accu zal ongeveer rond max 5 minuten zitten. Ik heb dezelfde motor en accu ook, en ik vlieg ongeveer 10 minuten, en zit dan ruim veilig binnen de 25% restcapaciteit. Aangezien je 4 van dezelfde motoren hebt... (Let wel, ik heb het dan over 10 minuten vol gas met een 10x5)

Het laden duurt bij mij (Imax B6) met de fastcharge optie op 5A ongeveer 30 minuten.

Waarom niet wat grotere propellers? Als je bij de motorspecificaties kijkt, zie je dat je makkelijk met een 10x5 kan vliegen, en ik geloof zelfs met een 12x6.

Regelaars heb ik geen ervaring mee, maar doe er per regelaar een dollar bij, en je hebt de Turnigy Plush 40A regelaar, en deze heb ik wel ervaring mee.. Deze dingen doen het prima. Ook op deze motor. Wordt nauwelijks heet en kan bovendien het maximale aantal Ampères van de motor goed aan.
Deze: Tgy plush 40A

Ik blijf aan het editten;p.

Wat betreft je zender, daar zou ik niet op bezuinigen. Ik heb geen ervaring met de Tgy zenders, maar waarom koop je niet een Spektrum-zender. Bij de hobbyshop in jouw buurt. Ben je misschien een paar tientjes duurder uit, maar dan heb je een plek waar je terug kan keren voor garantie, voor eventuele software-updates, hulp et cetera.

En wat was je van plan met die verlengkabeltjes?? Volgens mij ben je die niet nodig.

En ja, dat accessoirepack is er o.a. voor om de props mee te bevestigen. En de motor aan de arm van het frame.

Groeten en succes.

als ik de propellors vergroot naar 12x6 heb ik dan meer draagkracht en of zit ik stabieler in de lucht.
wat adviseer je 10x5 of 12x6

Misschien hoge vermogen batterijen en of parallel accu's aansluiten misschien een optie?

Moet je niet speciale borstelloze esc pakken dan

zijn er nog dingen die ik mis of aanvulling op het complete systeem?

als ik de propellors vergroot naar 12x6 heb ik dan meer draagkracht en of zit ik stabieler in de lucht.
wat adviseer je 10x5 of 12x6

Misschien hoge vermogen batterijen en of parallel accu's aansluiten misschien een optie?

Moet je niet speciale borstelloze esc pakken dan

zijn er nog dingen die ik mis of aanvulling op het complete systeem?

Als ik het goed zeg heb je meer dragend vermogen.
Ik zou voor de 12x6 gaan als je op 3S vliegt. Voor langere vliegtijd kun je denk ik wel accu's parallel schakelen. Alleen neem dan een aantal lichtere pakketjes.

Deze regelaar is borstelloos.

En ik weet niet of je nog iets essentieels mist. Ikzelf vlieg niet met quadcopters.

Succes.

zou het niet verstandig zijn dan grotere pakketjes (of hoe zou jij het doen)

bedoel regelaar is voor borstelloos of heeft regelaar niks mee te maken met dit

12X6 props zijn een beetje groot. je quad word dan erg gevoelig voor wind en zal moeilijk te controleren worden.

kijk trouwens ook iets verder dan hobbyking voor je spullen.
ikzelf ben bijvoorbeeld ook zeer tevreden over GoodLuckBuy en ze hebben de meeste keuze van de china leveranciers op het gebied van multi rotors.

de TGY9X is een redelijke zender zeker voor het geld (ding is gewoon spotgoedkoop)
maar als je ER9X software erop zet heb je een beest van een zender voor een grijpstuiver. en losse ontvangers zijn ook spotgoedkoop te vinden via e-bay (8 kanaals 11 dollar incl verzenden)

dan kan ik beter de 11 nemen toch? maar stel je neemt er een met 3 bladen dan krijg je meer last avn de wind maar draagvermogen is toch dan toegenomen

Begin met 10x5 op die motor.

3bl is altijd de schlechtere keus , dus niet nemen als het niet moet . ;)

Je moet eerst leren omgaan met een quadcopter , als je hem onder de knie hebt kan je gaan nadenken over grotere props om meer lift te krijgen .
Is dan automatisch ook minder vliegtijd.

En 1 lipo nemen (bv 3S3000)

Ik heb net deze in elkaar gezet . 450-quadcopter-dji-cloon

Is ideaal om te beginnen , ook met een kleine kamera erop .
En alles is als losse onderdeel te koop .

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht zelf ook eerst te gaan voor een HK board, maar toch besloten om een iets geadvanceerder board te kiezen (zelf heb ik een quadrino zoom). Dit omdat hier meer sensors op zitten zoals een accelerometer, barometer en magnometer. Met accelerometer heb je auto-level wat me voor een beginner wel handig lijkt, en met de barometer kan je quad vastzetten op een bepaalde hoogte. Met de magnometer zou je zelfs carefree kunnen vliegen (alles vanuit 1 orientatie).

Je hebt geloof ik al full-sensor board vanaf 65 dollar op goodluckbuy (zelf geen ervaring mee).

dus als je er 1 a 2 kilo aanhangt blijf constructie dan nog heel

Wat wil je transporteren met een Quadcopter :D
De konstruktie is sterk genoeg , maar ............
Alles moet licht zijn om makkelijk te kunnen vliegen , dat is met elk vliegend toestel hetzelfde .

En een Quadcopter heeft geen vleugel , dus de lift krijg je alleen door de propellors .
En dus hoe lichter je het houd hoe makkelijker je propellors het hebben .

En alle stuurbewegingen worden over het toerental van de motoren geregeld .

Heb je veel gewicht aan een Quadcopter hangen hover je met bijna volgas , dan heb je niks over om te sturen .
Hoe minder gas je nodig hebt om te hoveren , hoe meer toeren je over hebt om te sturen . ;)

Ideaal is 1/3 gas om te hovern.

Mvg Johan

owkeey dat is een goed voorbeeld idd

ik ga er eens beter over nadenken de van de constructie dat is toch denk ik het belangrijkste om mee te beginnen

Ik heb de talon V2 deze is full carbon en niet duur 49,95 dollar

HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy Talon Quadcopter (V2.0) Carbon Fiber Frame 550mm

Bestel er een lipo bij en hij komt via de swiss en geen gezeik met de douane

Ik heb het frame tijdelijk uitgerust met een KK bord in afwachting van mijn Naza
De ESC van RC Timer 30A voor 10,99 dollar stuk en deze geflasht, als motoren heb ik 4 Turnigy's 3035/14 van 15 dollar stuk.

Frame is super kwaliteit en vliegt goed ik vind alleen Naza fijner vliegen wat controller betreft maar dat mag ook wel voor dat geld.

Ik wil niet lullig zijn hoor, maar je stelt vragen over dingen die al uitgebreid besproken zijn en waarop de antwoorden makkelijk te vinden zijn in dit subforum. Misschien een idee om eerst eens zelf wat te gaan lezen?

Back