Raad het plaatje....

Ik heb een auto'tje aangeschaft voor zoonlief... :D

Moet nog wat aan gebeuren, maar ik kan het ding niet geheel thuisbrengen. :confused:
Er staat HPI op de diff behuizing voor en op de batterij houder , alhoewel laatste zelf erop gefietst is aan de gaten te zien.

Wie kan er wat over vertellen / basis / hop ups etc ! :worship:

33b0rix.jpg

Dat is idd een Pro-3 of misschien nog wel een 2. Even googlen op plaatjes naar deze termen en je weet het zeker.

Denk inderdaad een pro 2 , alleen de hop ups kan ik even niet plaatsen , deels origineel hpi ...
de draagarmen zien er netjes uit , dacht dat die van gpm minder waren en model komt niet overeen , ook van integy niet ....
Ziet er allemaal nog redelijk uit... nieuwe boutjes kan geen kwaad alles soorten door elkaar gebruikt helaas...
iemand nog een adresje voor alu bouten setjes ?

Denk inderdaad een pro 2 , alleen de hop ups kan ik even niet plaatsen , deels origineel hpi ...
de draagarmen zien er netjes uit , dacht dat die van gpm minder waren en model komt niet overeen , ook van integy niet ....
Ziet er allemaal nog redelijk uit... nieuwe boutjes kan geen kwaad alles soorten door elkaar gebruikt helaas...
iemand nog een adresje voor alu bouten setjes ?

Aluminium boutjes? Klinkt als niet zo'n gied plan?

Want ?
Voor de plastic delen is alu afdoende sterk, voor de alu delen is het toch het beste om voor hetzelfde materiaal te kiezen ?

quote " Vanuit corrosie oogpunt is het wenselijk dat het materiaal of de oppervlaktebehandeling van de bevestiger van hetzelfde materiaal vervaardigd is als het plaatmateriaal."

bron: http://www.onkenhout.nl/media/useruploads/files/nl/handleidingen/corrosiebestendigheid1112.pdf

Van motorfora weet ik wel dat de algemene mening is dat RVS in alu uit den boze is als de alu delen je lief zijn.....
Nu zal dat bij binnen gebruiken minder snel vreten als in vochtige / buiten omgevingen natuurlijk en wellicht hier niet zo'n vaart lopen.

Want ?
Voor de plastic delen is alu afdoende sterk, voor de alu delen is het toch het beste om voor hetzelfde materiaal te kiezen ?

quote " Vanuit corrosie oogpunt is het wenselijk dat het materiaal of de oppervlaktebehandeling van de bevestiger van hetzelfde materiaal vervaardigd is als het plaatmateriaal."

bron: http://www.onkenhout.nl/media/useruploads/files/nl/handleidingen/corrosiebestendigheid1112.pdf

Van motorfora weet ik wel dat de algemene mening is dat RVS in alu uit den boze is als de alu delen je lief zijn.....
Nu zal dat bij binnen gebruiken minder snel vreten als in vochtige / buiten omgevingen natuurlijk en wellicht hier niet zo'n vaart lopen.

Bij statische belasting is dat idd geen probleem, en wat je zegt bij indoor is de vibratie door het chassis minder maar het is er wel. Dan is het toch aan te raden het bevestigings materiaal van een sterker materiaal of legering te nemen dat het te bevestigen onderdeel. In jouw geval zou ik met toch het oogpunt op gewicht voor een titanium legering bouten set gaan. Dan is de kans nihil op uitbreken of kapot schroefdraad en hoef je je ook geen zorgen te maken over doldraaien. Dat is met het juiste gereedschap met dat soort schroeven een prestatie. But thats just my opinion!

Heel leuk maar vandaag de dag kennen veel wedstrijdauto's aluminium bulkheads welke standaard met stalen schroeven en optioneel ook met titanium schroeven worden vast geschroefd en weer probleemloos worden losgedraaid.

Heel leuk maar vandaag de dag kennen veel wedstrijdauto's aluminium bulkheads welke standaard met stalen schroeven en optioneel ook met titanium schroeven worden vast geschroefd en weer probleemloos worden losgedraaid.

De discussie hierboven gaat over aluminium schroeven in aluminium delen ;)

@ Tomvelsen : Kijk eens in de link die ik plaatste, daar reageert Roelof op.

@ Roelof : Nu je het zegt, daar had ik nog niet aan gedacht, zou het dan om puur titanium oid gaan, of juist niet, dus een legering?

Back