Raco Utrecht(gesprek gehad)

Probleem is de combinatie : Sul-Raco-Gemeente. De Raco had (en waarschijnlijk heeft) geen zeggenschap over het circuit,dat is namelijk van de SUL welke voornamelijk wordt bestuurd door 1 persoon. Zijn belang gaat schijnbaar niet altijd samen met die van de Raco. Overigens veel lof voor het huidige bestuur van de Raco die een enorme inzet heeft getoont om het modelracen bij de Raco weer mogelijk te maken maar ja die windmolens ............................

Jaap J. zei:
Eef1972 zei:
Kan sommige klachten uit de omgeving best begrijpen. Zeker als je naast eeen begraafplaats zit. En een Tuinencomplex waar mensen voor hun rust een huisje hebben.

Kan ik ook wel begrijpen, Cruciale vraag daarbij is dan wel wat er eerder was, het circuit of de begraafplaats en de tuinen. In beide gevallen is de locatie ongelukkig gekozen.

Begraafplaats was er sinds de eind jaren 60, de tuinen zijn er sinds de jaren 80 volgens mij.
Ongelukkig is denk niet het juiste woord, overal wordt gebouwd in een stad als utrecht.
Dus met de beste wil kan je dit niet voorkomen.. maar ligt er maar net aan hoe e.a geregeld wordt en wat er achter staat.
Er was ook al gezeur over de feesten op de vechtsebanen, en motoren van mcu....

Maar wat ik begrepen heb is er altijd al rumoer geweest bij raco.
En denk dat dat juist het probleem veroorzaakt, maar goed.....
We wachten af, ik heb wel meer goede ideeen voorbij zien komen.
Ook op het forum van Raco, maar het heeft allemaal te maken met de flexibilteit en de wilskracht van mensen en de gemeente.

Als we allemaal beetje helpen / schikken kan iedereen plezier hebben van zijn hobby... (lees raco)
Jos en rest die zich er voor inzetten veel succes..

Eef1972 zei:
Ongelukkig is denk niet het juiste woord, overal wordt gebouwd in een stad als utrecht.
Dus met de beste wil kan je dit niet voorkomen

Tuurlijk wel. De eerste met een beetje gevoel voor ruimtelijke ordening in zijn donder snapt toch wel dat het niet handig is om een lawaaiierig circuit aan te leggen naast een begraafplaats en naast tuinen waar mensen komen voor hun rust. Natuurlijk is dat wel te voorkomen, er moet alleen ergens een raamambtenaar wakker worden en na gaan denken, en dat gaat ze niet allemaal even goed af blijkbaar.

Inderdaad!
Het is gewoon erg jammer dat Raco geen vergunning krijgt. Nu ligt die baan er nutteloos bij. En dat is zo zonde! Nu moet je uitwijken naar Veenendaal voor een circuit.

Telkens als ik langs de baan scheur op de Zuilense ring kan ik het maar niet begrijpen?!

Die autoweg langs die baan geeft toch geluidsoverlast?!

Laatst bewerkt:
En is er al wat meer nieuws ? forum van raco is ook erg stil.
Wordt er ook een mini/swift cup gereden op raco ?

Laatste berichten die ik heb gehoord zijn dat de bezwaren van div. partijen zijn afgewezen en de vergunning voor de geluidswall erdoor is. Als de geluidswall er staat kan er officieel gereden gaan worden.

ben errug benieuwd wat er nu ook daadwerkelijk gaat gebeuren bij Raco, ik heb in de loop de jaren al heel wat plannen en ideeén zien sneuvelen omdat de gemeente steeds niet meewerk of werkte, de vergunning van de geluidsoverlast loopt al jaren als een rode draad daar door heen, de locatie is mooi , maar de omgeving wat minder , denk aan begraafplaats .

Let wel ik ben 100% er mee eens om z'n circuit niet te laten "verstoffen" maar ik hoop dat nu de gemeente wel een keer meewerkt en beloofd wat ze zeggen.

ben benieuwd en suc6

Circuit Raco2000
Google Earth aanzicht

RACO.JPG

Lengte: 320 meter
Klasses: BC10, BC08, BC05,EC10,OR08,OR10
Circuitlocatie: Floridadreef 17, Utrecht

Hier gaat het over. Ik weet zeker dat heel modelautoracend NL met smart zit te wachten tot we op deze unieke locatie weer mogen komen rijden. Ik hoop dat Mario en zijn mannen het langer dan de bureaucratie blijven volhouden, en er weer gezellige clubraces en NK's georganiseerd kunnen gaan worden.

Laatste berichten die ik heb gehoord zijn dat de bezwaren van div. partijen zijn afgewezen en de vergunning voor de geluidswall erdoor is. Als de geluidswall er staat kan er officieel gereden gaan worden.
Als dat zo is, lijkt mij dat niets een race seizoen in 2008 meer in de weg staat. Bouwen die geluidswal, met vereende krachten, en gaan met die banaan ... Iedereen die wil rijden, wil wel meehelpen lijkt mij ... Maar is dat nou werkelijk zo? Mijn gevoel zegt dat er toch nog ergens een addertje onder het gras zit ...

Laatst bewerkt:
sorry dat ik een oud topic omhoog haal maar heb misschien nieuwe info.
volgens mij is dir circuit gewoon weer in gebruik genomen

als ik hun site zo bekijk dan kan je gewoon erheen om te racen als je wilt.
5 euro per dag is niks dan kanje de hele dag racen.

de containers is inderdaad geen porem, zolang ze nu de vergunningen hebben voor brabndstoff erger ik me niet aan de containers.

sorry dat ik een oud topic omhoog haal maar heb misschien nieuwe info.
volgens mij is dir circuit gewoon weer in gebruik genomen

Ja goed dat je begint met je te verontschuldigen. Als je gewoon even je lichtje opsteekt bij de RACO, weet je dat die mannen nog druk bezig zijn om het weer in gebruik te kunnen gaan nemen. Alle hulp is nog steeds welkom. Of ben je een van die profiteurs die wacht tot het klaar is en dan komt rijden? Pak een schop of een bezem en help die jongens een handje, is het ook weer sneller klaar.

Nu de geluidswal er staat, zullen velen de vraag hebben of er dan nu ook echt gereden kan worden.

Deze vraag is simpel te beantwoorden, namelijk NEE..

Zoals op de fotos te zien is, zit er een gat in de geluidswal en is deze dus niet volledig dicht.

De reden dat dit gat in de geluidswal zit, is omdat we straks een opening nodig hebben mocht er een keer een asfalteermachine het terrein op moeten.
Het is zolang deze geluidswal niet dicht zit daarom NIET toegestaan om gebruik te maken van het circuit, en we willen iedereen erop wijzen dat wanneer er wel op het circuit gereden wordt, en de politie komt langs zij je spullen per direct in beslag kunnen nemen.
Daarnaast zullen wij in dat geval aangifte doen wegens het zonder toestemming toegang verschaffen tot ons 'prive' terrein.

bron:http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://i202.photobucket.com/albums/aa201/henkmrcu/raco3.jpg&imgrefurl=http://www.mrcufun.nl/index.php&h=400&w=534&sz=71&hl=nl&start=13&um=1&usg=__OLDsH_feVyAwBgfxya0SVUcg3n4=&tbnid=zIgqv2IvKdeszM:&tbnh=99&tbnw=132&prev=/images%3Fq%3Draco2000%26um%3D1%26hl%3Dnl%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:nl:official%26sa%3DX 5mei 2008

ik ben erg creatief(vrienden noemen me mcgyver) aangelegd en zou de mensen van het circuit graag een handje helpen. echter ben ik nog niet voltallig opgenomen in de rc auto hobby.

ik ga volgende week een auto aanschaffen en dan leek het me leuk om daar dan te rijden. maar zoals hierboven vermeld(dezelfde post) is het circuit nog niet te berijden doe je dit wel komen onze blauwe vrienden je autootje in beslag nemen.

Echt Nederlands gezeur dit. Een geluidswal om te voorkomen dat het geluid van de modelauto's op een druk stuk snelweg uit kan komen!

Vroeg mij al af waar dat gat dan goed voor was, maar is nu helder.

Ik begreep al dat er aan de andere kant van de snelweg iemand van de gemeente woont, daar gaat dus al dat geld in zitten..

raco 2000

Aan alle geïnteresseerde R.C. liefhebbers in (Midden) Nederland

In diverse forums blijkt er bij tijd en wijlen druk gespeculeerd te worden over het tijdstip dat er in Utrecht bij RACO2000, na 10 jaar door de gemeente stilgelegd te zijn geweest, eindelijk weer gereden kan worden.
Ik zal mij eerst voorstellen. Mijn naam is Rob Bruinsma en ik ben de voorzitter van de stichting S.U.L. (Technisch Activiteiten Centrum) te Utrecht. De stg. S.U.L. is het overkoepelende orgaan waaronder ook de RACO2000 valt. Ik ben verantwoordelijk voor de coördinatie van de nog noodzakelijke werkzaamheden.
Tot nu toe heb ik alle halve en geheel onjuiste berichten en speculaties over allerlei zaken maar zo gelaten omdat ik weet dat een reactie op de op forums geplaatste beweringen de op gang gebrachte discussie niet zal kunnen stoppen. Vaak is het juist de start van een nieuwe en op termijn soms ontsporende discussie.

Waarom reageerde ik niet op eerdere beweringen over hoe het allemaal in het verleden is gegaan en hoe het in Utrecht nu geregeld is. Er zijn vele zaken beweerd door mensen vanuit de RC-wereld die niet helemaal klopten. Maar een goede weerlegging met de volledige uitleg hoe het nu wel precies zit zou een heel lang verhaal worden omdat het een bekend gegeven is dat een sterk ingekort verhaal voor de overige forumlezers nog verwarrender zou werken dan de oorspronkelijk onjuist gedane bewering op het forum waarop gereageerd wordt.
Daar heeft toch (bijna) niemand meer belangstelling voor?
En wie werkelijk ge ïnteresseerd is hoe het allemaal zo is gelopen nodig ik uit om in Utrecht langs te komen en mijn hele verhaal van de laatste decennia aan te horen. Neem brood mee want wat hier gebeurd is, is geen kort verhaal.

Wel belangrijk is de recent terugkerende vraag wanneer de racebanen in Utrecht eindelijk weer open gaan. Dat is voor alle betrokkenen van het grootste belang, geloof mij!
Er wordt door diverse aspirant-leden om een op het internet te plaatsen planning van de nog te verrichten werkzaamheden met een openingsdatum gevraagd.
Dat is niet zo eenvoudig als dat lijkt te zijn. Deze vraag wil ik wel voor iedereen duidelijk maken omdat daarmee een aantal misverstanden uit de wereld geholpen kunnen worden.
Veel mensen hebben op allerlei manieren te kennen gegeven dat zij liefst morgen met het rijden op de twee banen willen beginnen.

Ook de RACO2000 en de stg. S.U.L. willen na 10 jaar opgelegde stagnatie niets liever dan starten. Maar de milieuvergunning legde ons de verplichting op een geluidswerende voorziening te realiseren. Het containerscherm vergde veel voorbereidend werk en aanpassingen ter plekke, maar staat er sinds de zomer.
Er moeten daaraan nog wel tal van zaken afgewerkt worden en het gat in de containerwand moet dicht gemaakt worden. Dat vergt voorbereiding, tijd en mankracht.
Daarnaast moest de offroadbaan op een nieuwe plek aangelegd worden, compleet met alle voorzieningen zoals rijdersstelling, werktafels e.d.. Dat vergt ook veel tijd en mankracht.
De in 2003 volledig gerenoveerde onroadbaan moet op diverse plekken op de nieuwe situatie aangepast en hersteld worden. Dat kost eveneens tijd en mankracht.
En dan is er natuurlijk ook nog het altijd terugkerende onderhoudswerk aan gebouwen en terrein want onkruid groeit bij stilgelegde activiteiten dubbel snel.

Ik heb natuurlijk ook voor de laatste werkzaamheden een planning in de vorm van prioriteit en volgorde van de noodzakelijkerwijs op elkaar af te stemmen werkzaamheden gemaakt. Maar een werkplanning met een daarbij te vermelden begin- en einddatum van elke werkzaamheid is moeilijk te maken. Waarom niet? Heel eenvoudig omdat je dan zekerheid moet hebben hoeveel vrijwilligers er op welk tijdstip telkens beschikbaar zijn. En dat weet ik tot op heden niet.
Dan is het ook lastig om materialen (zoals het kunstgras) aan te laten voeren met de grote kans dat die nog weken in de openlucht blijven liggen.
Er hebben zich inmiddels veel enthousiaste belangstellenden gemeld die hier graag willen komen rijden, maar het inmiddels verrichte werk (en dat is zichtbaar niet gering) is vanaf 2000 met een handje vol (veelal dezelfde) mensen uitgevoerd.
Tijdens de 2 dagen waarop de geprepareerde containers geplaatst werden was er volop belangstelling en hulp. Maar ook dit jaar werken we zaterdag na zaterdag, soms met 6 personen maar heel vaak ook slechts met 2 of 3 man. En iedereen zal begrijpen dat - ondanks hard en lang werken - de openingsdatum dan niet erg veel dichterbij komt.

In het belang van iedereen richt ik mijn verzoek aan iedereen - en speciaal aan de vele personen die hun interesse op diverse forums al getoond hebben – om op zaterdag te komen helpen. We zijn er elke zaterdag vanaf 9.30 en drinken dan eerst koffie en praten dan wat bij.
Geloof mij, er is ongeacht je werkervaring of weersomstandigheden altijd volop werk voor iedereen. Geef je voor een zaterdag op en mail naar: sul.utrecht@versatel.nlDit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken

Als de situatie zou ontstaan dat er elke zaterdag op een groter aantal vrijwilligers gerekend zou kunnen worden, dan publiceer ik direct op het forums een planning met een tijdsschema zodat iedereen kan zien wanneer we in Utrecht weer open kunnen gaan.
Ik hoop in mijn hart stiekem op begin 2009. Dat moet met extra hulp mogelijk zijn.

Dus ….. de zet is aan alle belangstellenden en aspirant-leden om de banen in Utrecht zo snel mogelijk weer open te laten gaan.

Tot ziens op de baan,

Rob Bruinsma

bron Raco2000 - Home

Back