Raco2000 onroad - offroad baan Utrecht

Nu nog even een melding erbij.
Van racoo2000.nl
Vandaag is is het gelukt om het on-road circuit schoon te krijgen met de veegmachine..

Dus kan er morgen Zondag 08-03-2009 vij gereden worden.

Vanaf 12:00 is het circuit geopend

Bij slecht weer zullen wij uiterlijk 11:00 melden of het circuit wel of niet open is

Voor verdere vragen bel 0620619216

Het raco2000 bestuur

kunstgras1.jPG

kunstgras2.jPG

kunstgras3.jPG

Aanleg off-roadbaan
Geschreven door rob bruinsma
vrijdag 24 april 2009

Hallo iedereen,

We zijn er met alle hangende zaken eruit gekomen en hebben nu een planning gemaakt voor de aanleg van de offroad.
Op 9 en 10 mei gaan we (als de opkomst van vrijwilligers ook voldoende is) een flinke hoeveelheid werk verrichten.
We gaan dan met machines en voldoende helpers gelijktijdig het benodigde geluidsscherm plaatsen en aansluitend de baan met kunstgras aanleggen en afwerken.
Deze klus is te vergelijken met de aanleg van het containerscherm. Dat valt en staat dus met een goede voorbereiding in de voorafgaande weken (afkorten van de benodigde staalplaten per schermdeel e.d.) en voldoende opkomst van vrijwilligers.

Voor de komende zaterdagen (25 april en 2 mei) staat dus op het programma:
-- het opnemen van de autobanden van de baan en met de nieuwe aanvoer per grootte gesorteerd opslaan in de container (voor later egaal op hoogte kunnen ingraven van de banden)
-- het zagen van de dubbel aan te brengen staalplaten voor het scherm
-- het aanvoeren van de resterende tegels om het resterende straatwerk af te maken.
Ik reken op allen die de offroad een warm hart toe dragen.
Tot straks,

Rob Bruinsma
Als je wil komen helpen stuur mij dan een berichtje via de site. Raco2000 - Home

De gele gids en de telefoon gids zijn samen gegaan en hebben aan deze samenvoeging een actie verbonden. Ze hebben een geld bedrag wat ze in de vorm van werkzaamheden beschikbaar willen stellen aan allerlei goede doelen. De S.U.L. is opgegeven als goed doel en op het terrein van de S.U.L. is de RACO2000 gevestigd. Door iedereen het S.U.L. te laten nomineren maken we meer kans om de werkzaamheden te laten uitvoeren.

Via deze link kun je de nominatie steunen:

Mijn Goede Doel | De Telefoongids & Gouden Gids

Hoe meer nominaties hoe meer kans dus laat zoveel mogelijk vrienden en kennissen de RACO2000 nomineren.

Om te kunnen nomineren moet je wel in Utrecht of omgeving Utrecht (bijv. Nieuwegein en Tiel, Woerden en mogelijk ook Zeist en de Bilt)wonen. Twijfel je of je in het juiste gebied woont vul het dan gewoon in en kijk of je nominatie wordt geaccepteerd

We willen graag in aanmerking komen voor algehele herstel- en schilderwerkzaamheden aan de gebouwen op het terrein.

"De stichting SUL is een 100% vrijwilligersorganisatie en werd in 1968 opgericht met het doel om specifiek jongeren uit heel Utrecht via techniek zich evenwichtiger te laten ontwikkelen tot volwassenheid. Vanaf 1973 is deze opzet verder uitgebouwd en op vakkundige wijze uitgevoerd met machinewerkplaatsen voor metaal- en houtbewerking, racebanen voor radiografisch bestuurde modelauto's, lijnbestuurde vliegbanen en tal van andere technisch georiënteerde activiteiten.
Deze stichting heeft de laatste decennia onnoemelijk veel ellende en tegenslag moeten overwinnen waar zij geen enkele invloed over hadden en konden uitoefenen. Ik noem de plaatsing van een naastgelegen woonwagenkamp tussen 1981 en 2001, ruim 900 inbraken in de periode 1994-2001 en de stillegging van de buitenactiviteiten vanaf 1998 tot 2009 omdat de gemeente Utrecht 10 jaar nodig had om een nieuwe milieuvergunning te verstrekken. De werkelijke reden voor openlijke tegenwerking van ambtelijk Utrecht was dat de gemeente onze grond wilde gebruiken om samen met naastgelegen volkstuinen, voetbalvelden en voormalig kampterrein een veel meer geld opbrengend bebouwingsplan wilde realiseren.
De stichting en een aantal zeer betrokken vrijwilligers hebben het erg lang erg moeilijk gehad, maar volgehouden. En met succes want vanaf 2009 zij de buitenactiviteiten weer van start gegaan.
Maar er moet nog veel opgebouwd worden, in elk opzicht. Daarvoor is geld nodig dat er niet meer is na 20 jaar aanslagen op de financiële middelen van de stichting.
De gemeentelijke subsidie vanaf 1973 werd in 2003 stopgezet met het doel de stichting te laten gaan (geen inkomsten, wel doorlopende lasten) zodat de gemeente de grond (erfpacht) zelfs gratis weer in bezit zou krijgen.
De uiteindelijk verstrekte milieuvergunning werd zo laag genormeerd waardoor een 125 m' geluidsscherm van 8 m' hoog vereist werd. Dit kostbare scherm werd met vrijwilligers in 2008 ook nog gerealiseerd waarna alle activiteiten weer werden toegestaan.

De stichting S.U.L. heeft zich nooit als zodanig gedragen en verdient voor haar nimmer aflatende inzet en volharding elke vorm van ondersteuning om alle activiteiten weer uit te kunnen oefenen.
Het achterliggende doel om jongeren met een aansprekende hobby of belangstelling een zinvollere tijdsbesteding te bieden (in een stad die niet probleemloos is op het gebied van jongerenoverlast als aanpak en beleid op dat gebied) verdient elke vorm van hulp en ondersteuning."

Hier kun je zien wat dit goede doel precies nodig heeft volgens de mensen die dit goede doel genomineerd hebben.

Dhr. Henk Dik
08/07/2009 "Een hoop blauwe verf, Electriciteit kabel, waterdichte stopcontacten, dakplaten, showel"
Dhr. H. Bilt
08/07/2009 "Aller hande zaken om de Offroad baan en de gebouwen op het centrum in orde te maken."
Dhr. Bob Nagel
08/07/2009 "Algehele schilderbeurd van de gebouwen, aangezien veel tijd en geld in de vergunning heeft gezeten de afgelopen 10 jaar is er nu even geen ruimte voor het opknappen van de gebouwen."
Dhr. Gerlof Hovingh
08/07/2009 "Schildersbenodigheden, bouw materialen etc etc en natuurlijk mensen die het uitvoeren,"
Dhr. Roland Meijs
07/07/2009 "Financiële middelen om de gebouwen en banen verder op te knappen en een aantrekkelijk likje verf te geven."
Dhr. Sander Bouret
06/07/2009 "Een paar handige mannen / vrouwen, die niet vies zijn om een paar zwarte handen te krijgen in het weekend."
Dhr. Dave Ruiter
06/07/2009 "Er is ernorm veel achterstallig onderhoud dus de gebouwen op het terrein kunnen wel een grondige opknapbeurt gebruiken. De kozijnen zijn zeer slecht en de de gebouwen zijn ook bespoten met graffiti waardoor ook delen opnieuw moeten worden geschilderd."
Dhr. rob bruinsma
26/06/2009 "De stichting S.U.L. mag haar activitetien in 2009 weer rechtsgeldig uitvoeren maar kan de noodzakelijke herstelwerkzaamheden in een langzaam tempo uitvoeren als gevolg van het ontbreken van financiële middelen. De opbouw van leden na 10 jaar gedwongen sluiting van de racebanen vordert maar is nog geen inkomstenbron van betekenis.
De stichting heeft op korte termijn geld nodig om de offroad voor modelauto's aan te kunnen leggen zodat deze weer in gebruik genomen kan worden.
Er is geld nodig om het achterstallig onderhoud aan de hoofdgebouwen aan te kunnen pakken.
Er zijn tal van urgente en iets minder urgente zaken aan te geven om dit technisch centrum in Utrecht weer in haar oude luister te herstellen. De faam van weleer is nog steeds bestaand."

Met behulp van onderstaand formulier kun je anderen uitnodigen om jouw goede doel óók te nomineren.

Nodig iemand uit om dit goede doel óók te nomineren!
Wie wil je uitnodigen?
Naam
E-mailadres
Wie ben jij?
Naam
E-mailadres
Stuur een kopie aan mezelf

Promotiebanner
Met behulp van de promotiebanner kun je mensen eenvoudig jouw goede doel laten nomineren. Daarnaast toont de promotiebanner het aantal nominaties tot nu toe.

Hiernaast zie je een voorbeeld van hoe de promotiebanner er uit ziet.

Hoe werkt het?
Om de promotiebanner in je site te plaatsen dien je onderstaande code te kopiëren en te plakken in een pagina van je website.

Code
Kopieer en plak onderstaande code in je website. De code dient bij de inhoud van een pagina te staan.
<!--promotiebanner--><script type="text/javascript" src="http://mijngoededoel.detelefoongids.nl/widget/?id=1424"></script><!--/promotiebanner-->

De Telefoongids & Gouden Gids stelt € 500.000,- beschikbaar voor goede doelen in de buurt.

Jouw nominatie is hard nodig!
Hoe meer nominaties, hoe meer succes.

Goede doel stichting S.U.L.
Plaats Utrecht
Nomineren kan tot 22 januari 2010
Aantal nominaties 9

Meer informatie over de Goede Doelen Campagne
Nomineer een ander goed doel

Voorbeeld van je promotiebanner
Promoot jouw goede doel
Wil je zorgen dat jouw goede doel opvalt en dus veel nominaties krijgt?

Maak dan gebruik van het promotiemateriaal!

Naar het Promotiemateriaal

Nomineer zelf een goed doel
Ken je een goed doel dat nog niet genomineerd is? Nomineer dan een goed doel

Hoe meer nominaties, hoe meer succes
Roep al je vrienden, kennissen, buren en familieleden in jouw buurt op om mee te doen.

Hallo iedereen,

Het zal nu gaan gebeuren.
Dit is na het plaatsen van de containers weer een speciale oproep aan iedereen die een steentje wil bijdragen aan het realiseren van de offroadbaan.
We hebben nogal wat stagnatie en tegenslag gekend bij deze klus, maar gaan nu zaterdag 18 juli a.s. beginnen met de aanleg. De rupskraan wordt vrijdag aangevoerd. Hoe de planning precies zal worden staat nog niet helemaal vast omdat we nog met een paar oningevulde punten zitten, maar we werken die volgende week door tot alles klaar is.
Dat betekent dat we in die week ook mensen nodig hebben om de bijkomende werkzaamheden uit te voeren zoals het plaatsen van de staalplaten, aan elkaar schroeven enz.
Ook het uitrollen van de grasrollen zal hulp vereisen.
Wie heeft er al vrij of kan een dag vrij nemen.
Zaterdag spreken we alles nog een keer op het terrein goed door.
Dan kom ik hier later nog gespecificeerder op terug.

Mag ik nog een keer op iedereen rekenen?

Totziens,
rob bruinsma

Ik zal er bij zijn .
Hoop dat er nog wat meer mensen ook van dit forum kunnen komen helpen.
Het is tenslotte een baan voor alle soort wagens.

hi Rob, zou je graag willen helpen maar ben nog op vakantie tot 25 juli. Ondanks ik onroad rij wil ik je graag een keer helpen. Hou mij maar op de hoogte.

Mvg Sander

@sanmax
Er is bij raco altijd wel wat te doen.
Er moet ook nog het een en ander geschilderd worden .
En de daken moeten nog op de sleuteltafels.
Dus kom eens langs op een zaterdag om mee te klussen.

Dat zal ik zeker doen. We moeten toch met zijn alle dit gebeuren tot een groot succes maken. Ik kom samen met Bob Nagel. Mvg Sander

Als er mensen zijn die willen komen helpen.Graag.

Hallo iedereen,

Het definitieve schema van de werkzaamheden:
De grote 40 tf kraan komt vrijdagmiddag aan per trailer.
Ari begint komt vrijdagmiddag al langs om alles gereed te maken.
Hij begint zaterdag (en overige dagen) met de kraan om 7 uur met de voorbereidende werkzaamheden/klussen. Zoals zand klaar leggen voor het scherm.
De kleine kraan voor het ingraven van de staalplaten zal om 8.00 uur opgehaald/afgeleverd worden.
We gaan een smalle geul langs het asfalt maken met een laagje zand onderin voor het stellen.
Daarna het stellen van de platen en het aan elkaar schroeven met dikke zelftappers o.g.
De trekker met laadkar komt pas maandag en dan begint het maken van de aarden wal.
Dinsdag komt er een shovel bij die ook de betonelementen en het gras gaat omrijden.
Het afmonteren van de wand op de betonblokken kan dus helaas niet eerder gebeuren of het kleine kraantje moet ze ook kunnen omrijden want die hebben we tot maandagmorgen. Dat zou het mooiste zijn. Dan moeten we wel een goed hijssysteem bedenken. Het hijsen en rijden door de geboorde rond 10mm gaten lijkt mij niet geschikt. Idee??
Vervolgens na de aanleg van de wal drukken we gelijkmatig de korte staalplaten in de geroerde grond. Hopelijk gaat dat naar verwachting.
Dan volgt de uitleggen van de grasrollen en het overlappen in de rijrichting.
Klaarliggend zand op de dun geworden plekken en we zijn klaar met het machinale werk.

Dan volgt het opnieuw uitmeten en uitzetten van de baan.
Dan het markeren van de keerpunten, de wijze van baanafzetting (banden, gladde rubber stroken, drainleidingen, touw enz) enz. dat in overleg vormgegeven zal moeten worden, zodanig dat natuurlijk liefst elke klasse offroadauto er overheen kan rijden.

Het afrondende werk om de baan te vervolmaken zal best nog wat tijd en inzet van iedereen vragen, maar dan zal er ook een prachtige baan in centrum van Nederland bijgekomen zijn.

We hebben de komende week dus assistentie bij de kraan/shovel e.d. nodig bij de aangegeven werkzaamheden.
Wie vakantie heeft of en dag vrij kan nemen, neem even contact met mij op om te kijken op welke dag het beste uitkomt of het meest iemand nodig is. Dat blijft natuurlijk altijd flexibel omdat we nu niet weten hoe vlot een en ander zal verlopen. Dat hangt ook van het weer af.

Zaterdag verzamelen vanaf 8 uur lijkt mij prima. Alles ligt in principe klaar, alleen al het gereedschap e.d. moet er nog heen.

Tot zaterdag.

Groet rob

Tijdens de werkzaamheden op maandag,dinsdag, woensdag en donderdag zal het onroadcircuit geopend zijn van 09.00 tot 21.00 voor gastrijders. Op dinsdag zal het ciruit geopend zijn tot 22.00.

nou volgens mij is de kleine kraan morgen niet aanwezig als ik het goed kon zien.
ik reed net vanuit mijn werk naar huis en kwam in de file te staan!!!
omdat aan de andere kant bij afslag maarssen!! de Firma bruinsma een
mini kraan!! heeft verloren van zijn aanhanger!! en die mini kraan zag er
uit dat hij het echt niet meer gaat doen!!!!

Nou Mario.
Dat zijn dan slechte berichten.
Zal zo om 7:30 wel horen en zien hoe of wat.
Dat gravertje hebben we echt nodig.
Mischien kan jij nog wat regelen .

Laatst bewerkt:
Back