Radiozender en DJI Naza board communiceren niet.

Dames en heren modelbouwers. Mijn naam is Hans Boersma. Net lid geworden hier.

Heb de afgelopen dagen, mbv video's, google en beschikbare documentatie een quadcopter gebouwd. De benodigde onderdelen allemaal via sites en MP gekocht. Zaken zijn bedraad, hebben power en allemaal goed op elkaar aangesloten. Ik heb een hobbyking 4ch 2.4 GHZ zender. Nu probeer ik om mijn zender via de software en de usb kabel te synchroniseren/kalibreren. Maar ik krijg op geen manier contact van radio naar ontvanger. Heeft iemand hier ervaring mee, zou het aan de zender kunnen liggen?

Wellicht hebben jullie meer input nodig, maar dan hoor ik dat hel graag.
Alvast hartelijk dank voor eventuele reacties en bijdragen

Hans

geef ff het type zender en zend modulen door dan kunnen we meer.
je moet de zender met de ont vanger linken door midel van en knop op de zender in te druken en dan aan te doen en dan de knop op de ont vanger in druken en dan aan zetten dan aan er leds flikeren en dan heb je en link zo gaat hety meestal maar kan zijn dat het anders gaat bij deze set.

welkom!

welke 4 kanaals HK zender heb je? (ze hebben 2 verschillende).

elke 2.4Ghz zender moet bij de eerste keer gelinkt worden aan de ontvanger. dit noemt men binden (binding) anders praten de zender ontvanger niet met elkaar.
dit binden is bij heel veel 2.4Ghz zenders hetzelfde.
bij je ontvanger is een zogenaamde bindplug geleverd:
images

deze plug stop je in ontvanger waar bind/batt staat.
images

vervolgens zet je spanning via de esc/bec op je ontvanger (esc/bec kan in iedere poort) op je ontvanger gaat een ledje snel knipperen.
pak nu je zender. voorop of achterop zit een drukknop met "bind/range test" erboven.
druk deze knop in en zet terwijl je de knop ingedrukt houd de zender aan.
het ledje op de ontvanger gaat continue branden en je kan de knop loslaten, en je zender en ontvanger kunnen met elkaar praten.
haal de stroom van je ontvanger en haal de bind plug eruit.

klaar!

ps.. 4 kanalen is wel weing..

Zender is HobbyKing HK-T4A V2
ontvanger is HK-T6A V2
Speedcontrolers zijn: 30 ook van HobbKing
DJI Naza bord
VSEN 2S-6S die bij de Naza werd geleverd

Weet je zo genoeg?

4ch is inderdaad niet heel veel.
Nu is dit wereldje helemaal nieuw voor me. Kwam op het net een vliegende configuratie tegen. zgn RTF. Frame was echter beschadigd, maar alles communiceerde wel met elkaar. Daar zat een HobbyKing boardje op. Heb dus een nieuw frame gebouwd en met een Naza board. Zender ontvanger communiceerder dus prima. Heb er dan ook geen bindplug bij. Was er, niet gehinderd door kennis, vanuit gegaan dat ik dus de bestaande, werkende onderdelen kon omzetten/overbouwen op het nieuwe frame;). Als ik de copetr van power vorzie brand de ontvanger continu rood.

okee.
haal dan de props van de motoren af en stop 1 esc direct in de ontvanger (kanaal 3/throttle) en power alles weer.

nu moet je de motor die in de ontvanger zit kunnen laten draaien. gebeurd dit?
nee?
PM mij anders even jouw adres dan stuur ik wel een bind plug.

doe anders ook even een foto maken van hoe alles nu aangesloten zit.

voor een KK is 4 kanalen zat, maar zo een beetje iedere andere controller is een stuk slimmer en kan met meer kanalen aangestuurd worden.
met de naza kan je ook gewoon met 4 kanalen vliegen hoor, je kan alleen niet extra dingen aan en uit schakelen.

Alvast hartelijk dank voor je hulp en bijdragen. Ik kocht deze set om me te verdiepen in eea en of het werkelijk iets voor me is. En dit was op zich wel een leuke aankoop. Ik zal proberen hoe eea gaat rechtsreeks op de ontvanger. Ik houd je op de hoogte. ZSM meer

Hallo DC

Ik heb inmiddels eeaontvangen. Thanks again. Aangesloten zoals je zei. knipperde een rood lampje, toen met bindknopje ingedrukt zender aangezet en veranderde knipperen in continubranden van het lampje. Kleur blijft wel rood. Had je nog een plaatje beloofd over hoe eea is aangesloten

Krijg nog steeds geen signaal door als ik het board op de pc aansluit en probeer te calibreren. Nu zijn in de oude situatie van de esc de rode draden doorgeknipt, op eentje na, die van Esc3. Kan dit van invloed zijn op de DJI Naza? Anders moet ik even aan het solderen.......

Zijn het hobby king 25/30 esc's? Die heb ik vanmiddag ook op mijn naza aangesloten maar kreeg het ook niet aan de praat.Ik heb de hobbywing skywalker esc's weer aan gesloten en die deden het perfect.Ik heb ergens gelezen ( rc forum geloof ik) die hebben een lijst met welke esc's werken met de naza en welke niet.
Ik kom trouwens uit Leeuwarden en vlieg bij de Dokkumermodelvliegclub.

ESC's

Als ik m in de rtfkits verdiep worden deze ESC's gebruikt. 30A OPTO? Hoe ik ook google, kan hier in NL geen verkooppunt vinden. Iemand een tip?

De hobbywing skywalker 20 amp doen het perfect bij mij,ik heb er als motor een 2208/1100 kv op. Als je sterkere motors gebruikt zou ik de 30 amp van hobbywing nemen.De 20 amp heb ik bij Good luck buy gekocht.4 st 36 dollar.

Digitech electronics heeft de 30 amp opto

Oke, thanks. Mezelf kennende zoek ik een verkoop punt in NL, anders moet dit oude kleine kind zolang wachten...:-) Maar wat ik hierboven al zei, ik ben geen verkooppunt tegen gekomen in NL

Heb ze inmiddels besteld in Heerlen. Dus het "grote" wachten kan beginnen.... Weer een stapje verder naar ik hoop een werkende en vliegende Quad.....

Back