raket voor vliegtuig

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door jentel, 6 dec 2008.

  1. AlfaGTA

    AlfaGTA Guest

    waar maken ze zich druk om??

    lijken wel een stel kinderen
     
  2. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Lijkt me heel logisch dat men zich hier druk om maakt. Op een vliegtuig heb je totaal geen controle waar een projectiel heen schiet en ik ga ervan uit dat iedereen erg aan bijvoorbeeld zijn/haar ogen gehecht is.
     
  3. AlfaGTA

    AlfaGTA Guest

    ik denk dat het in het begin al te hoog neer gezet werd. er werd toen al gepraat / gedacht over raketjes van een kilometer.... dus meteen werd er geen advies meer gegeven etc...

    was het misschien niet beter om een kind van 14 anders te benaderen? had hem advies gegeven voor een soort schuimballen schietertje ofso. doordat hij wat info wilde, betekende niet meteen dat hij irakje wilde naspelen met explosies.

    tenminste zoiets wilde ik toen ik 14 was ook.

    maaaarja bedoel er verder niets mee...
     
  4. jentel

    jentel Guest

    kan ik niet beter verwoorden.:)

    mvg
     
  5. Hihihi, steek van de...
     
  6. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.977
    Locatie:
    Rottevalle
    ALs je een raket wegschiet van af je vleigtuigje, dan haal je zonder problemen die kilometer. En dan bedoel ik gewoon een raketje met een C motortje een verder gemaakt van paier en balsa hout.

    lijkt me duidelijk dat je dus geen enkele raket van vliegtuig moet afschieten, ook geen baby pijl of ander vuurwerk.
     
  7. AlfaGTA

    AlfaGTA Guest


    was zeker geen steek, eerder advies..

    en Janhein, ik ben het helemaal met je eens, maar ik denk niet dat het de bedoeling was om zulke dingen op een vliegtuigje te monteren..denk meer aan iets onschuldigs.


    jij bent toch ook jong geweest ;).
     
  8. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.977
    Locatie:
    Rottevalle
    O ja zeker ben ik ook jong geweest, en daar om weet ik zo goed wat je zeker niet moet doen ;-).

    Toen ik nog op school zat had ik de beschikking over meer middelen (instrumentmakers opleiding ). En alles wat we toen verzonnnen konden we ook maken. Met soms toch wel ernstige gevolgen. Geen ramen meer in een lokaal door een gas ontploffing was daar een van.

    Het gaat er ook niet om dat ik mensen probeer te weer houden van het doen van leuke dingen, ik denk alleen dat je een modelraketje niet moet onderschatten. Het zelfde geld voor vuurwerk , als je een vuurpijl brandend het droge gras inschiet, heb je gewoon grote kans op ongelukken.

    Ik heb al mijn vingers nog en mijn ogen en oren zijn ook nog goed.
    En als ik uit ervaring weet dat je sommige dingen echt niet moet doen dan is dat niet om belerend over te komen.

    Met een paar vingers minder is het lastig vliegen, en dat geld van de bekeuring kun je beteren mooie spullen voor kopen ;-)
     

Deel Deze Pagina