Simulator is een must!
Voor de raptor
Een clubgenoot heeft er 1
Vliegt ook gewoon goed. Staartopbouw is wat robuuster, daardoor misschien wat geschikter voor beginners. De kinderziektes zijn uit het ontwerp, wat bij align soms nog wel eens een puntje van aandacht kan zijn. Maar de 600 is naar mijn idee redelijk ziektevrij..
Nadelen zijn toch de verkrijgbaarheid van onderdelen (zoek oa maar eens op nieuwe kappen voor een raptor...) en de vraag hoe lang men de onderdelen nog ruim in de handel houd nu de opvolger er is (de x50)
Ik ben die clubgenoot met de Raptor. Ik ben er erg happy mee en ik weet zeker dat, of je nu de Raptor of de Trex koopt, je een top heli hebt die kan wat je wilt, zeker als je wat lesjes neemt. Persoonlijk vind ik eigenlijk de Trex mooier (carbon frame, mooiere canopy). Een aantal onderdelen van de Raptor zijn standaard van Kunststof gemaakt waardoor ze goedkoper te vervangen zijn (frame van de raptor is ook van kunsstof) en als je onderdelen koopt bij een buitenlandse webshop (mag op het forum geloof ik geen shops aanbevelen..) dan zijn er meer dan voldoende, goedkope OEM parts te krijgen (inclusief canopies... Teunis..., zie mijn nieuwe gele monster...).
a.g. de voorraad: de nieuwe Raptor X50 is wel een stapje meer dan de Raptor 50 Titan V2 en als je naar de prijs kijkt dan denk ik dat ze voorlopig nog wel naast elkaar op de markt zullen blijven, maar ik ben geen vertegenwoordiger, dus ik weet het eigenlijk ook niet.
Kortom; maakt geen kont uit. Allebij mooi en leuk!
Succes en laat even weten wat het geworden is....
grt,
Arthur