raptor 50 of t-rex600???

• Topicstarter Topicstarter michel86
  • Startdatum Startdatum
hallo allemaal

heb vandaag weer een lesje gehad en me vriendin ook zelfs :) en ging best goed.

zoals beloofd zal ik nog vertellen wat uiteindelijk mijn keus is geworden. en ben er ook erg blij mee.

Maar heb vandaag dan ook een t-rex 6oo esp superior combo zwart gekocht met een futaba 7c zender. en 2 accu's :D. dus dit word voorlopig wel een tijdje sleuten.

iedereen bedankt voor alle tips heb er erg veel aan gehad.

hoop dat nou het bouwen ook goed gaat :confused: zijn wel een hoop onderdelen maar ik ga lekker knutselen en dan zien wel.

nogmaals iedereen bedankt

groetjes Michel:eek:

Leuk dat je komt, heb je je al aangemeld!? Het mooiste is natuurlijk een E en een N model! ik zou t wel overwegen een net gebouwde nagenoeg nieuwe trex of raptor, staat wel wat in het te koop gedeelte....staat genoeg op, sla je slag zou ik zeggen!
Ja, had me al aangemeld :D
Ik zou graag wat aanschaffen, maar wat gebrek aan budget ;) Wel m'n tarot/align 450 sport een beetje aan het upgraden en nog wat lipo's voor gekocht voor de nodige sticktime :)

OK, sorry verwarde jou even met de topic starter, tot volgende week dan,...

en wel voor de TS; de 600ESP oelala, gaaf man, heel veel plezier met bouwen en afstellen!

Kijk nog even naar een lader...

En eventueel een losse lood accu om op het veld te kunnen laden, of een voltmeter om je auto accu in de gaten te houden tijdens het laden

En 3 accu's kan handig zijn voor de levensduur, een lipo vind het het leukst als hij opgeladen wordt nadat hij netjes is afgekoeld
Ga je eerder laden verstoor je iets, gaat ie minder lang mee

En wat een electrovlieger uitgeeft aan een batterij, geeft een nitrovlieger in een jaar uit aan brandstof...
Het is alleen wat meer verspreid, en bij electro grote klappen eens in de zoveel tijd (lipo's hebben niet het eeuwige leven)

Poetsen met een nitro valt trouwens wel mee...
Die van mij wordt pas smerig als ik hem langere tijd inverted laat hooveren
Maar daar ben ik nog niet zo'n ster in dus zo smerig wordt hij niet :mrgreen:

Ook het bijstellen valt mee
Heb je eenmaal de basisafstelling, valt het echt mee. Wil je echt alles eruit, dan moet je constant schroeven. En met erg koude temperaturen

Gefeliciteerd met je 600 :)
Ben het ook eens met de nitro piloten in dit draadje (o.a. Bert).
Ik zit nooit aan mijn naald, mijn carbsmart wel overigens, maar zonder gaat ook prima ;)
Ik vlieg beide, en vind beide leuk.
schoonmaken doe ik altijd, zowel nitro als electro.
Dan zie je je heli van dichtbij en heb je alles even vast, is dus een automatische check, wel zo veilig.

Prima heli, goede keuze!

Wat ik nog wel even wil opmerken, is dat er (bijna) nooit gesproken word over de Mikado Logo heli's. Volgens mij toch de ultieme leerheli, die zelfs klaar is voor het superieure 3D werk op zeer hoog niveau. Aanmerkelijk duurzamer dan de twee hier besproken heli's, en indien gewenst ook nog eens aanmerkelijk langere vliegtijden op een akku! In aanschaf een tikeltje duurder, uiteindelijk na lange tijd netto onder de streep aanmerkelijk goedkoper!

Niet als "mosterd na de maaltijd" bedoelt, want je hebt een super keuze gemaakt. Je zal zeker erg veel plezier beleven aan de T-rex 600.

Vriendelijke groeten,
Aldert

Tijdens het leerprocess, met de nodige foutjes die iedereen maakt...
Toch net een tikkeltje duurder dan de T600 denk ik Aldert ;)
Je kan niet altijd van je eigen ervaring uit gaan, ik crash ook zelden, en als ik crash dan doe ik het meestal gelijk goed :mrgreen:.
Maar ben het wel met je eens, geweldige vliegende heli's en technisch erg mooi spul.

Prima heli, goede keuze!

Wat ik nog wel even wil opmerken, is dat er (bijna) nooit gesproken word over de Mikado Logo heli's. Volgens mij toch de ultieme leerheli, die zelfs klaar is voor het superieure 3D werk op zeer hoog niveau. Aanmerkelijk duurzamer dan de twee hier besproken heli's, en indien gewenst ook nog eens aanmerkelijk langere vliegtijden op een akku! In aanschaf een tikeltje duurder, uiteindelijk na lange tijd netto onder de streep aanmerkelijk goedkoper!

Niet als "mosterd na de maaltijd" bedoelt, want je hebt een super keuze gemaakt. Je zal zeker erg veel plezier beleven aan de T-rex 600.

Vriendelijke groeten,
Aldert

Tsja.... vrij logisch dat deze heli's veel over het hoofd gezien worden....
Ze zijn heel goed (tevreden vliegers, dus je leest er weinig over), en er zijn geen klonen van....
Mensen hebben dus niet de gelegenheid iets goedkoops aan te schaffen en met originele onderdelen op te waarderen waardoor er veel over geschreven en gediscussiëerd word....
Het slaat nergens op, maar soms heb ik wel eens de indruk dat het zo werkt.
De Mikado's zijn inderdaad beregoeie machientjes. Maar de prijs schrikt blijkbaar toch een hoop mensen af, net als met Vario (de nitro-tegenhanger en mijn favoriet), die van hetzelfde verschijnsel last heeft....

Groet, Bert

Mensen hebben dus niet de gelegenheid iets goedkoops aan te schaffen en met originele onderdelen op te waarderen waardoor er veel over geschreven en gediscussiëerd word....
Het slaat nergens op, maar soms heb ik wel eens de indruk dat het zo werkt.
Het 'goedkopere spul' als kloons, kds en align bijvoorbeeld maken het mogelijk met een lager budget in te stappen. Als ik zie dat een logo 400 combo bij de sponsor zo tegen de 1000,- zit geloof ik best dat dat het waard is maar heb nu geen 1000,- over voor een heli en indien wel dan zou dan veel meer angst hebben om 'm te crashen dan met een align 450'er. Die is qua crashkosten toch minder duur. Ook zegmaar op een veldje in de buurt kunnen vliegen is wel een voordeel van dat formaat.

Het 'goedkopere spul' als kloons, kds en align bijvoorbeeld maken het mogelijk met een lager budget in te stappen. Als ik zie dat een logo 400 combo bij de sponsor zo tegen de 1000,- zit geloof ik best dat dat het waard is maar heb nu geen 1000,- over voor een heli en indien wel dan zou dan veel meer angst hebben om 'm te crashen dan met een align 450'er. Die is qua crashkosten toch minder duur. Ook zegmaar op een veldje in de buurt kunnen vliegen is wel een voordeel van dat formaat.

Ja, maar dat is natuurlijk wel een drogreden:

Ik loop nu al wat jaartjes mee in de helivliegerij, en als instructeur zie ik nogal wat voorbijkomen. Het instap-budget mag dan lager liggen, het totale kostenplaatje ligt meestal minimaal gelijk, zo niet hoger.
De opmerking "crashen hoort er bij" of "crashen ga je toch" is net zo waar als dat je hem zelf maakt... En in mijn ogen hoort het er NIET bij!
Als je kalm aan doet, en je een beetje laat begeleiden, dan valt dat reuze mee met dat crashen.

Het is meer het feit dat de meeste mensen er blijkbaar een enorme weerstand in zien om zich te laten instrueren, zelf bezig gaan, wat snuffelen op Internet en dan maar god zegene de greep aan het vliegen gaan, wat crashes oplevert. Dat kost uiteraard geld (en ja, bij een goedkope heli minder dan bij een dure) maar dat levert angst om te crashen op.... En die angst, die zorgt er voor dat je vaker gaat crashen....

Hulp is er genoeg....

Ik grijp dit niet zomaar uit de lucht: Ik vlieg heli sinds '83, help beginnende helivliegers sinds ongeveer '90 en ben sinds '03 als eerst als club-instructeur vlot daarna als heli-vliegschool bezig...

Groet, Bert

Ja, maar dat is natuurlijk wel een drogreden:

Ik loop nu al wat jaartjes mee in de helivliegerij, en als instructeur zie ik nogal wat voorbijkomen. Het instap-budget mag dan lager liggen, het totale kostenplaatje ligt meestal minimaal gelijk, zo niet hoger.
De opmerking "crashen hoort er bij" of "crashen ga je toch" is net zo waar als dat je hem zelf maakt... En in mijn ogen hoort het er NIET bij!
Als je kalm aan doet, en je een beetje laat begeleiden, dan valt dat reuze mee met dat crashen.
Natuurlijk, als het een drogreden is, waarom les je dan met een KDS en niet met een Align, Beam of Outrage? budget kwestie toch? Verder vliegt het toch prima, nietwaar? Als dat klopt is een dure heli is dus niet noodzakelijk. Met een ietwat minder dure heli kan je ook kalm aan en evt begeleid leren vliegen zoals je daarmee indoor lest.

Kijk als een crash met een logo zomaar ruim 200,- kost, zoals Tjeerd eens postte, heb ik persoonlijk meer last van faalangst en een goede kans dat ik daardoor fouten maak die ik anders niet zou maken. Daarnaast durf ik het met mogelijk hoge crash-kosten in het achterhoofd niet de volgende stap te maken en wat nieuws te leren. Dan blijf je in de comfort-zone, gewoon doen wat je kent; niets mis mee, maar eigenlijk niet wat ik wil.
Mijn streven is te kijken hoe ver ik kan gaan, gewoon hoveren en vliegen was ooit onmogelijk maar heb ik geleerd en zo wil ik gewoon proberen verder te komen en op een gegeven moment bijvoorbeeld een inverted funnel kunnen vliegen. Helaas is daarbij geen hulp behalve uitleg/video van ervaren piloten, de sim en m'n trouwe 450 sport die een mix is van kloon, turnigy, scorpion, align en hyperion onderdelen :smile:
Misschien is het gemakkelijker met een grotere heli met top elektronica maar ik zou die niet riskeren.
Het is toch ook niet voor niets dat er mensen zijn die nieuwe figuren eerst op een 450/500 proberen omdat een fout dan financieel minder wordt 'afgestraft'. Gaat het goed, dan is een grotere heli toch gemakkelijker.
Het is meer het feit dat de meeste mensen er blijkbaar een enorme weerstand in zien om zich te laten instrueren, zelf bezig gaan, wat snuffelen op Internet en dan maar god zegene de greep aan het vliegen gaan, wat crashes oplevert. Dat kost uiteraard geld (en ja, bij een goedkope heli minder dan bij een dure) maar dat levert angst om te crashen op.... En die angst, die zorgt er voor dat je vaker gaat crashen....
Leren gaat veelal gepaard met fouten maken, zeker zonder hulp, en de eerste stappen had ik graag les gehad als ik wist dat het kon (er is niet eens een winkel in de buurt, zw-friesland, dus mogelijkheid voor lessen had ik ook niet verwacht).
Bij een club vliegen doe ik niet omdat ik juist wanneer je mag vliegen, 1 dag in de week en in het weekend, vaak weinig tijd heb.
Velden om de hoek, waar ik toestemming heb om te vliegen, kan ik ten aller tijde even naartoe en geeft een 450/500 heli of m'n funcub geen overlast.
Eigenlijk vind ik de kleinere maat toch ook erg leuk vliegen, gewoon snel, wendbaar en toch met de gemiddelde weersomstandigheden goed te vliegen.
Maargoed, allemaal wel erg offtopic zo ;)

i.d.d.off topic, maar wel interessant :)
Als je een vliegschool hebt, of heel intensief met beginnelingen bezig kan zijn...
Dan zou ik ook voor Logo of Vario kiezen.
Voor de hand liggende keuze lijkt mij.
Maar als mensen het willen doen met een redelijk klein starters budget (niet direct geld hebben voor lessen bijv.) dan begrijp ik de aanschaf van de wat goedkopere heli's ook wel weer.
Ze kunnen hier zelf mee oefenen op een afgelegen plaats of club.
En ze raken toch bekend met de techniek.
Lukt het niet of moeilijk, dan komen ze vaak ook weer bij bijv. Bert terecht.
Of ze groeien langzaam mee op een club, ieder op zijn eigen tempo en wel of niet doorgaand met deze hobby.
Ik heb mensen gezien die een KDS binnen een maand gewoon prima rondvliegen, en ik heb mensen gezien die al 15 jaar een Vario vliegen en niet verder willen/durven dan het hoveren.
Zolang een ieder zich er prettig bij voelt maakt het ook allemaal niet zoveel uit denk ik.
Het mes snijd dus ook vaak aan twee kanten.

Laatst bewerkt:
Back