Voor vliegtuigen geld hetzelfde

Als je een 1.6m 3D kist van electro wilt voorzien ben je ook stukken meer kwijt dan voor methanol.
Dus als we stellen dan je even veel aan accu's moet vervangen dan je aan methanol verbruikt (komt voor electro voordelig uit denk ik

) ben je in het gebruik even duur uit. Voor methanol heb je een starten en gloei spul nodig. Voor electro heb je 1 of 2 laders nodig met voedingen of auto accu's. De motor + regelaar combi is vaak ook net iets duurder dan electro. Electro is dus duurder hoe dan ook.
Dus stel dan je voor 400 euro aan accu's in een heli gooit (power setup of goede vliegduur). Kost je dan minimaal 800 (+ stroom kosten) die je elke 2 jaar zoiezo moet vervangen of eerder. voor 400 euro per jaar kan je best wat methanol verbruiken
De motor + regelaar kost je al snel 450 euro. Daarvoor heb je ook een methanol motor + govenor

De rest van de heli blijft zegmaar gelijk (geen raptor ombouw maar een vergelijkbare eheli bv) 450 is dan nog voor een lichte motor met max 1.2-1.5kw gok ik. Een echte .50 size 3D setup gaat meer kosten.
Starter + spullen kost 150 voor methanol (starter, start accu, gloei paneel en pomp) Voor electro zit je op 120 voor een lader (astro flight 109) + 70 euro voeding minimaal.
Tel maar eens op en maak een realistische schatting van de brandstof kosten. Electro is duur en BLIJFT duurder. Ook met NiMh is het niet goedkoop en ook die moet je elke 1 of 2 jaar vervangen wat je al snel 300 euro kost (3 sets 24cell GP3300 voor een logo 20 bv)