Rare gyro door statische electriciteit

Nee, niet..

De coating van de staartbuis zorgt er ook voor dat hij niet kan ontladen, waardoor er alsnog een ontlading plaatsvind.
Alleen is deze met een kunststof boomblock groter

Wil je alles aarden, zul je eerst een stukje coating moeten verwijderen (schuren), draadje er op vast zetten en dat draadje via de andere metalen delen van de heli naar de -pool van de accu.
Dan zou je het kwijt moeten zijn.

Maar ik ben er eigenlijk best wel redelijk zeker van dat dit niet het probleem is
ALS dit het zou zijn, zou het probleem veel grilliger zijn, geen peil op te trekken, soms erger dan de andere keer etc.
Hier is een andere oorzaak aan het werk

En carbon houd, zeker bij 35 mhz de signalen tegen.
gewoon een eigenschap van het product..
Het is electrisch geleidend en een ontvanger reageert op voltages gemeten in milivolts
als deze dan omgeven wordt door een materiaal wat constant allerlei electrische ladingen in zich opneemt, word hij er niet vrolijker van
Bij 2,4 ghz is het minder, dacht ik..
gewoon zorgen dat je antenne altijd buiten de heli hangt

trouwens, men heeft met dat filmpje aangetoond dat het er is..
niet dat het ook problemen veroorzaakt

Je ziet duidelijk in het filmpje dat de servo's een beweging maken zodra het vonkje overspringt, aan het eind van de video. :D

Goed, ik heb het allemaal bekeken. De HK #1 zonder problemen heeft een plastic staartblok, en de #2 heeft een metalen blok. Ik heb 2 digitale servo's geprobeerd, en allebei het zelfde. Bij een analoge, geen rare bewegingen. :confused: De digitale servo's doen het op een ander kanaal wel goed, en ja ik heb de gyro van digitaal naar analoog gezet.

Ik heb nu de tailboom geaard naar de motormount, en geen problemen meer.

Vertel me graag ook nog eens welke heli een alu of plastic staart huis heeft en of de riemgeleiding in het frame van alu of kunststof is. En zo ook het materiaal van de tandriemwielen.

Hk # 1 heeft een metalen frame, een metalen tailboom, en een plastic staarthouder. Deze heeft geen problemen. Met deze heli heb ik al veel gevlogen.

HK # 2 heeft een CF frame, een metalen tailboom, en een metalen staarthouder. Bij deze heb ik op de tailboom een stukje coating weg gevijld,en onder de servohouder een draadje gemaakt naar de motormount.

Beide hebben aan allebei de kanten metalen belt asjes.

Dit is een spare frame, hetzelfde als #2

Laatst bewerkt:
Back