Tijdens één van mijn eindeloze zoektochten op het WWW kwam ik de footy-klasse tegen. Hoewel het nooit zo goed zal zeilen als een strak IOM-schip, sprak het modelletje me wel aan. Super makkelijk om mee te nemen en heel leuk om te bouwen.
Ik wil wat foto's plaatsen om mijn vorderingen te laten zien en misschien andere enthausiast te maken . . . .
Uit een redelijk ruim aanbod van tekeningen heb ik gekozen voor de Razor II met een MC-Rig . . .
In het begin heb ik geen foto's genomen, maar goed dat betrof malletjes maken vanaf de tekening en vervolgens alle romponderdelen uit balsa hout gesneden en aan elkaar gelijmd. (hier boven - zojuist een dunne laag epoxy en glasmat op de romp gelegd)
Weer een paar stapjes verder . . gronden, schuren, plamuren, vast zwaard met aangepaste micro-magic bulb . .
Binnenzijde romp ... roerkoning gericht en geplaatst . . zwaard stevig bevestigd . .
Yep . .
. . hij is waterdicht en licht vooralsnog mooi op z'n waterlijn, gelukkig zelfs een paar mm daar boven . . want er komt natuurlijk nog het eea in de boot te liggen.
Ook makkelijk van een Footy . . . niet heel je bad vol laten lopen . . . maar gewoon testen in de regenton!!!
Kijk dat is beter . . . zonnetje op de bol, bakkie koffie, lekker in de tuin de servo-plaat ontwerpen . . .
Tot hier toe het resultaat van drie zaterdagen lekker ongestoord hobby-en.

De dekplaat ligt nog los . . ik wacht nog op een ontvangertje uit HongKong
. . en ben nog niet helemaal zeker over de RC-indeling . . .
De servo-plaat, 1mm carbon .....
De mastvoet . . Razor II tekening, geeft maar één positie voor de mastvoet weer. Mede omdat 'WimG' aangaf dat zijn mastpositie niet goed was en dit in zijn footy 'Duff' niet meer kon aanpassen, heb ik voor de zekerheid op een cm afstand nog een mastvoet geplaatst . . .
Goed . . even pas op de plaats . . ik heb nog wat onderdeeltjes besteld waar ik op moet wachten . . . maar moet van me baas ook mijn studie gaan afronden en tsja . . . dat kan je in deze tijden dan maar beter wel doen..
Wordt Vervolgd
Groet
JP
http://4.bp.blogspot.com/_EdjltgfeDG0/S8GJJVE3MrI/AAAAAAAAASQ/U39RQKrB7-c/s400/P1040430.JPGhttp://1.bp.blogspot.com/_EdjltgfeDG0/S8GJIWRA3xI/AAAAAAAAASA/iOLv-4-Hpio/s400/P1040352.JPGIk wil wat foto's plaatsen om mijn vorderingen te laten zien en misschien andere enthausiast te maken . . . .
Uit een redelijk ruim aanbod van tekeningen heb ik gekozen voor de Razor II met een MC-Rig . . .
In het begin heb ik geen foto's genomen, maar goed dat betrof malletjes maken vanaf de tekening en vervolgens alle romponderdelen uit balsa hout gesneden en aan elkaar gelijmd. (hier boven - zojuist een dunne laag epoxy en glasmat op de romp gelegd)
Weer een paar stapjes verder . . gronden, schuren, plamuren, vast zwaard met aangepaste micro-magic bulb . .
Binnenzijde romp ... roerkoning gericht en geplaatst . . zwaard stevig bevestigd . .
Yep . .

Ook makkelijk van een Footy . . . niet heel je bad vol laten lopen . . . maar gewoon testen in de regenton!!!
Kijk dat is beter . . . zonnetje op de bol, bakkie koffie, lekker in de tuin de servo-plaat ontwerpen . . .
Tot hier toe het resultaat van drie zaterdagen lekker ongestoord hobby-en.
De dekplaat ligt nog los . . ik wacht nog op een ontvangertje uit HongKong

De servo-plaat, 1mm carbon .....
De mastvoet . . Razor II tekening, geeft maar één positie voor de mastvoet weer. Mede omdat 'WimG' aangaf dat zijn mastpositie niet goed was en dit in zijn footy 'Duff' niet meer kon aanpassen, heb ik voor de zekerheid op een cm afstand nog een mastvoet geplaatst . . .
Goed . . even pas op de plaats . . ik heb nog wat onderdeeltjes besteld waar ik op moet wachten . . . maar moet van me baas ook mijn studie gaan afronden en tsja . . . dat kan je in deze tijden dan maar beter wel doen..
Wordt Vervolgd
Groet
JP