RBC Delta 400 (km/h?)

Ik Krijg een beetje de indruk dat ik voorzochtig moet gaan doen. ;)

Wordt sowieso de bedoeling alles strak en zuiver in te bouwen. En des noods kunnen we met een klein propje proberen.

Trouwens, een gunther is 5.5*5.5 zeg je? Mijn propje vierkant 4.75. Maar we doen voorzichtig. Neem voor de snelheid ook gewoon goede servo's met een goede resolutie, dat is wel fijn wanneer je met D/R vliegt en een hoop expo. De eerste vlucht maar eens wat beperken aan vermogen.

BEdankt voor de info trouwens! :D

gr,
N.

Hoi,

De kleine Günter is 125x110mm = 5x4,3
Vergist in de diameter. Maar voor hele hoge toerentallen maar beter niet gebruiken. APC's doen het dan beter en veiliger.
Graupner Cam zou ook nog kunnen maar geen ervaringen mee.

Over de servo's Is een goed plan. Wel dan ook zorgen dat je het gehele bereik gebruikt.
Mocht je merken dat je te veel uitslag hebt dan moet je dit mechanisch oplossen en niet software matig in de zender want dan lever je weer resolutie in.

bv kort heveltje op de servo en grote op de roeren. Dan heb je een kleine uitslag met een grote servo resolutie.

Laatst bewerkt:
@D.knoppers:

Dat begrijp ik. ;) Gunther is leuk voor een speed 300 of 400 daarna is het klaar.
CAM propjes heb ik een goede ervaring mee, zijn opzich netjes en lopen vrij zuiver op hoge toeren.

Wat de servo's betreft, dat begrijp ik, om de resolutie te behouden.
Gaat wel goed komen ;)

In een topicje, volgens mij van mij van 2 jaar terig o.i.d. zelfde behandeld, ging toen om een projeti, gua vliegstijl erg leuk, vandaar ook deze omdat een snel ragkistje voor "erbij" altijd plezier is. (8)

Ik heb een lange tijd geleden eens mogen vliegen met de klassieke setup.
Vind het bijzonder om deze weer te zien, ben ook wel benieuwd hoe het vliegt (filmpje?).

Bij ons gooide ze dit model op als een frisbee met half gas,
vaak werd dan nog wel even het gras gemaaid,
maar als dat ding eenmaal op dreef was, ongelofelijk!

Kiepen door koppel viel wel mee toen,
maar hij was wel hyper nerveus op zijn roeren als de snelheid erin kwam.
Langzaam was het juist fijn om dat te hebben, dus houd daar rekening mee.
Dualrate of expo is absoluut geen luxe voor dit beestje.

Ik zou hiervoor zeker een schakelaar gaan inzetten op de zender; ene kant op geen expo, andere kant op 50% expo. Ik heb ze ook zien vliegen met een brushless setup (S380 2700KV binnen-buitenloper hybride op 3S1800) maar als je te lomp op de roeren bent raak je alle snelheid kwijt.

En voor starten zou ik zeker voor een elastiek kiezen, je zult niet de eerste zijn die 'm kapotgooit omdat je een kwart seconde te laat op het gas zit of net niet hard genoeg gegooid hebt. Bij united hobbies heb je al een startelastiek voor de prijs van een zak patat :)

HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing 6mm Silicon Rubber Bungee Hi-Start Cord $3.30

Hoi!

Leuk wat ervaringen!
Ik zal een deze avonden weer eens wat gaan rommelen. Ik ga denk ik morgen of anders donderdag wat servo's halen en folie bij elkaar scharrelen.

Foto voer is voor de lezers ook wel leuk! ;)

gr,
N.

hier een foto van mijne en een paar van de club (gemaakt in 2005)

39da93e0.jpg

Heb altijd met plezier met deze delta gevlogen heb er ook een stuk of 5 gehad!

Zo,

Even dit draadje opgezocht. Het oranje zwarte beestje heeft een tijd terug een vlucht gemaakt. Daarbij wel wat schade opgelopen, kwam door een foutje bij de landing. (iets met een delta een een sloot).

Zondag hoop ik weer een nieuw poging te doen, dus ik wilde even dit verhaal opfrissen met nieuw beeld materiaal, dat staat er zo over een uurtje op!

gr,

N.

hierbij het volgende: ;)

1299504450637.jpg

Netjes de versteviging voor de uitsparingen. (deze zijn bestemd voor het betere gooi en smijt werk)

1299504452077.jpg

Overzicht met de vakjes uitgesneden, nu kunnen er plots vingers doorheen, gooit net wat makkelijker.

1299504452900.jpg

Motorsteun, jammer genoeg weer moeten slopen, met de originele steun zou de motoras niet netjes in het center van het profiel liggen. Dat komt door de relatief grote diameter van de koelribben.

IMG_20101029_225924.jpg

NA de beplanking heb ik behang gekocht en de boel wat versierd. Door m'n enthousiasme geen foto's tussendoor meer gemaakt. ;)

1299530446677%20-%20kopie.jpg

Hier kwam dus het probleem waar ik al bang voor was, vrij krap in de romp. De ontvanger zit al niet eens meer in het voorste deel. Deze bevind zich in de 2e ruimte onder de staart. Inmiddels heeft een firma uit hongkong mij een setje lipo's bezorgd (1350mah) hiermee heb ik meer ruimte. Tevens geven ze me wat meer speling met het zwaartpunt en wordt de zaak wat lichter. Wegen is nog niet gebeurd.

Vanavond ng even de boel na lopen zodat we zondag een poging kunnen wagen. De eerste keer was op zich niet slecht, alleen bij de landing pikte de delta door wat turbulentie net een (gelukkig droogstaand) slootje mee.

Zondag verdere details.

fijne avond (H)

N.

Hier kwam dus het probleem waar ik al bang voor was, vrij krap in de romp.

Jouw setup is gewoon te groot en te zwaar .:D

Gemaakt voor kleine NiCd,s (ik vloog hem met Sanyo 8N500 met een speed 400 en een günthertje.

Door een binnenlopertje met een kleine lipo krijg je hem nog sneller en daarbij ook nog lichter.

En die zijn ook gewoon van hand te starten .

Mvg Johan

Weer gevlogen vandaag, was wel wat vuurig. Snelheid viel nog wel tegen.
Maar volgende keer nog een poging. Ik ga denk voor de aansturing switchen van kwiklink naar kogellink. Waarschijnlijk krijg ik hem dan strakker vliegend. Opzich was het vandaag niet slecht maar er zit heel erg weinig speling in het roer. DAt wil ik verder verminderen door een kogellink toe te passen. Dan kan ik meer zeggen. ;)

N.

Back