RBC electro cat

Hoppa! Dit weekend een officiele meeting gehad op de German SAW: 101.67 km/h :)
Snel stukje hout zullen we maar zeggen ;)

Was ook geen GPS Silverlit, maar 2licht sluizen meen ik. Was op de German Straight Away (SAW).

Correct me if I'm wrong Jurriaan :)

Greetz Jos

Eerst weten wat je post, dan pas antwoorden Silverlit ;)

Was op een officiele wedstrijd in Duitsland, gemeten tussen twee lichtsluizen zoals Jos al zei. Dus niet zoals een GPS, maar over een afstand van 100m het gemiddelde. Heen en terug wel te verstaan.
GPS waarden liggen vaak 6 a 7 km/h hoger zelfs, omdat deze alleen de pieken pakken en dus geen gemiddelde.

Voor meer info: First German Straight-Away Contest

Nr; 56
DSC00882.jpg

Groeten Jurriaan

Laatst bewerkt:
Nu lijkt het dat ik lees dat je nog steeds denkt dat het met een GPS gemeten is..? Want dat is dus NIET zo. GPS kan maximaal inderdaad 1 cijfer achter de komma (de meest gebruikte GPSen). Dus niet zoals de officiele meeting in Duitsland met lichtsluizen.

Een GPS onthoud de hoogst gemeten snelheid (incl de nodige onnauwkeurigheden), met deze wedstrijd meet je een gemiddelde snelheid over 100m. Als je gemiddelde bv 100km/h is per run, dan kan je best een stukje harder (of langzamer) gevaren hebben op sommige punten.
Door 100m af te leggen krijg je een zuivere meeting.

Jurriaan

Het is alweer even terug, maar ondertussen vaart de cat nog steeds :)

De ETTI regelaar is wel kapot geweest helaas, maar deze is laatst weer terug gekomen vanaf ETTI. Prima service!! Er zat een defecte Fet in de regelaar (Mee terug gestuurd). Ik denk dat deze al sinds het begin niet goed is geweest, de regelaar doet het beter als voor tijd.

Binnenkort wordt wel de flexas aangepast, deze loopt niet zo soepel als ik zou willen.. Hierdoor laat ik km's liggen (en vaartijd, voor zover die er is). De 110km/h moet dit jaar zeker wel gehaald worden!

Even een paar vaarbeeld foto's, gemaakt op de vaardemo te Kampen (foto's by Focused)
kampen33.jpg

kampen29.jpg

kampen32.jpg

kampen31-1.jpg

kampen30.jpg

Morgen maar weer eens even een run maken.

grt

En dat is dit weekend gelukt! Op de German SAW een snelheid geklokt van 110.8km/h :D
Op naar de 115, want er zat nog veel meer in! Helaas vond de ETTI regelaar het wel welletjes, deze heeft het begeven.. Volgend jaar weer en dan nog sneller.

Grt

iets om goed trots op te zijn jurriaan.
dat rbc jou ontwerp gaat verkopen als bouwpakket.
dat je mooi kon bouwen wist ik al .
grt patrick

Thnx mannen! Hoop dat er mensen zijn die er ook een gaan bouwen. Is een leuke boot om mee te varen en op zich redelijk makkelijk te bouwen. Wel moet er nog echt gebouwd worden, niet alles is tot in detail uitgekauwd!

Ben zelf bezig met een nieuw project, met 1000mm lang net ff groter dan de 700mm Flat Cat.
Veel spantwerk, veel ontwerpwerk geweest. Maar wel (vind ik dan) erg mooi om te zien. Zonde om te beplaten..
P234702_02-07-11.jpg

P2347_02-07-11.jpg

P2349_02-07-11.jpg

Back