RBC electro cat

@ hugo, ja hoor de boot heeft het zeker overleefd. Deze romp vaart op het randje (lees: los getrimd) dus ligt geregeld wel eens op z'n kop na een flinke klapper! Heb sinds kort slechts 1 klein kraakje in de romp zitten, na goed 2 jaar van 'misbruik'. Vandaar dat ik alle rompen tegenwoordig wat sterker bouw. Gewicht is al lang niet meer de kritieke factor bij dit soort wedstrijdboten. (Bij de ESH wedstrijden natuurlijk wel)

Vanaf 13.00min zie je de Flat Cat even een test rondje draaien (strut te laag, lipo's koud -> inkakkend vermogen), vanaf 13.50 een kleine flip: 1JMy5HcWuE4[/media] dag Henschotermeer deel 1 - YouTube

@ Jan, in 2009 hebben we ook het 3 daagse evenement 'Sneek 2009' georganiseerd als vervanging voor het afgelaste Nuenen. Dit was ook op 'De Potten', toen hadden we windkracht 6.. De duitsers met de grote boten vonden het geweldig, die konden eindelijk eens los! De mensen met de kleine, met name elektroboten, die moesten op de kant blijven.

Met mooi weer:
IMG_4229.jpg

Met 'minder mooi' weer en m'n 1 meter cat
DSC_0497.jpg

@ Ron, beter dan dit heb ik niet. De achterkant heb ik zelf toen der tijd vorm gegeven onder het bouwen. Het is een bouwkit. Kan je een foto maken van wat je bedoeld? Heb even de harde schijf met AutoCAD bestanden niet voor handen.
DSCI0198.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
ja kan me voorstellen, is nou niet echt breed water daaro...

btw is de gravinnepoel bij Uitwellingergae niet leuk vaarwater??? ligt iets meer beschut dan de potten...

Van de website:

"De Gravinnepoel is alleen bedoeld voor inwoners van Top & Twel en voor hun gasten."

Je moet lid zijn van de vereniging om er te mogen badderen, speedbootvaren (buiten het seizoen) zal wellicht mogen, maar dat weet ik niet zeker.

Groeten, Jan.

wij zwommen altijd in de Gravinnepoel, hadden vakantiehuisje in Toppenhuzen... nooit geweten dat het "exclusief" was...

vroeg me gewoon af, buiten het seizoen leek het me juist leuke plas om te varen.

Jurriaan
even een vraag ik heb alles netjes los gesneden en een paar vraagjes over de mooie boot.en heb alle spanten met de langsligger in elkaar geschoven en komt tot de ontdekking dat de dubbele spiegel aan de achterkant geen uitsparingen in de langsliggers hebben gefreesd... en heb jij nog een paar foto.s hoe het met de schuine gedeeltes aan de achter kant in elkaar zit...

alvast bedankt Groeten Ron bijl
jurriaan

met die achterkant van de boot gaat het wel lukken..maar nu nog even de motor zo een lehner is best wel duur.wat is een leuk alternatief in deze boot... ik heb nog een paar seakings liggen een 3900 kv 500wat watergekoeld met een diameter van 28 mm en nog een seaking 3060kv met een diameter van 36 mm watergekoeld of weet jij nog een pittig motorje voor deze boot...

Groeten Ron

Hoi Ron,

Seakings lekker "bakboord :-)" laten liggen!
Ga eens kijken naar leopard motoren 3660 bijv.

Lucas

Jurriaan is de ontwerper en bouwer van deze cat. RBC kits heeft er een kit van gemaakt die te koop is. Ik denk dus niet dat de tekeningen zomaar te krijgen zijn!

Zoek eens naar de MaxCat. Ook een mooie catamaran, waarvan de tekeningen wel te downloaden zijn.

kon het altijd proberen ;) zou voor de tekening wel paar euro willen neerleggen als dat gevraagd werd. maar ik zal eens kijken naar die jij noemt bedankt!

gr

Of je besteld de kit voor €59,00 dan zijn alle delen perfect op maat en pasklaar. voor dat geld heb je ook meteen de kap.

Zelfs met de voorgesneden delen heb je genoeg bouwplezier ;)

klik

haha, Dat klopt. Maarrr.... het is leuker om alles zelf te maken ipv alleen in elkaar te lijmen. Het blijft desalniettemin een backup plan.
ik blijf zoeken en hopen dat ik 1 vind of dat iemand mij een kan geven ;)

en die flatcat is of 700mm of 1400 en ik zoek iets ertussen eigenlijk haha.

gr

ik heb net het pakketje van rbc ontvangen, alles lekker gesneden en geschuurd maar het lijkt of er echt een paar stukjes ontbreken. heb alle rekjes 3 keer nagekeken, maar ziet er naar uit dat ik ze zelf zal moeten snijden. voor de rest echt een prachtig stukje boot.
ik zal ook een verslag bijhouden als dat leuk is.
mvg toon

Back