Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Kees van Ree zei:De opmerking van Janus over de Bungee launcher heeft mijn volle aandacht. Ook ik heb een AT6 getracht met succes uit de hand te lanceren. Slechts éénmaal is dat gelukt. Andere keren was steeds een crash het gevolg. Ik ben hem nu aan het opknappen en ga hem voorzien van een Graupner 390 met lipo's. Om niet ook het wiel uit te vinden zou ik graag van je hoeren hoe je de launcher hebt gemaakt.
Kees van Ree
ritja zei:Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt.
Dat zie je ook op m'n foto's hierboven, de overgangen tussen de verschillende plankjes bvb. (achteraf geleerd dat ik hier de verkeerde lijm heb gebruikt...)mvg,
Maarten
Ik zit echter nog met een aantal vragen over hoe het verder moet..
- de cockpitkap: wanneer verlijmen en hoe?!?
- de motorkap: ik ben bang dat het glanzende plastiek moeilijker af te werken is dan de romp. Het is te zeggen: ik denk niet dat de kleur/effect hetzelfde zal zijn. Ik denk er dan ook aan om de meegeleverde kap te gebruiken als mal en een glasvezel versie van de motorkap te maken. Die is dan weer in hetzelfde materiaal dan de romp en zo komt eea weer mooier uit. Ook voor montage lijkt me dit beter.
OK, dan ga ik het na het spuiten doen, lijkt me handiger om eerst alles te verven en dan de cockpitkap erop te zetten.Cockpitkap nu of na het spuiten plakken, maakt eigenlijk niet uit wanneer.
Ik gebruik altijd canopyglue van pacer.
Ik heb ondertussen al een glasvezel/epoxy versie gemaakt, de originele kap heeft als negatieve mal gediend. Is goed gelukt!! Komt ook nog eens een pak lichter uit, alhoewel dat in dit geval niet echt nodig was.Motorkap gewoon licht schuren en je ziet geen verschil met spuiten. Plastic is idd kwetsbaarder, dus een epoxy kap maken is een optie. Zelf heb ik de binnenkant van de motorkap met een matje ingesopt.
Zoals je in een van de vorige foto's kan zien staat de naad een beetje naar buiten, dit kreeg ik niet weggeschuurd en heb het dus maar zo gelaten (anders geraakt deze kist nooit af..)Je schrijft dat je voor de beplanking verkeerde lijm hebt gebruikt, laat mij even wat leren van jouw fout aub.Welk lijm gebruikte je, wat ging er fout en wat moet ik zeker niet doen ...