Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
vandaag weer wat verder gekomen . staartwiel gemonteerd, en de fairings al half af ,zitten nu met knijper aan de vleugel zodat ze niet krom wegtrekken tijdens het drogen . wingtips er op gelijmd . en alles voor de looks even in elkaar gestoken .
en nu het ergste klusje gehad (hoop ik ) schuren en stof happen.
wingtips rond schuren na ze met david schaafje iets in vorm gezet te hebben .
en de 3 graden wash out in de tips welke geleidelijkin de vleugel zit gebouwd , hopenlijk geeft dit een neutraal vlieggedrag bij vol gas geven en langzame vlucht ,zodat er geen overtrek over de tips optreed.alhoewel dit zeeer lastig op foto te zetten is
wingfairing afgemaakt ,batterij deksel een sluiting in gemaakt ,en de accu past perfect spelingsvrij .
onder de vleugel het verloopstuk naar de romp gemaakt .
en natuurlijk de 1e studi crash gemaakt .wilde weten of alles klopte qua koeling . dus natuurlijk regelaar ,motor en ontvanger in de romp geplaatst . romp met 1 hand vast en in de andere hand de zender ,gas open en voelen in de romp ,laat je dus iets je grip verliezen ,en flop weg toestel recht boven op de kast (hield hem dus enigzins omhoog).,gauw gas dicht en knetteren natuurlijk hoe je zo dom kunt zijn .
schade viel mee . wat butsjes in het hoogteroer en een barstje in de rompbeplating ,wat dus al gerepareerd is .
en natuurlijk vanavond konden we glassen (wat een tinnef lucht is dat zeg )
eerst de mat op maat geknipt en gehecht op cruciale punten met wat seconden lijm .in het miden van de vleugel is de mat dus dubbel (eventuele buiklandingen )
nee , das waar .,maarja, het is gebeurd , nu morgen nog een 12x6e halen ,wat kwasten ,dunne en middel ca , spuitbusje licht grijs .
als alles mee zit over een weekje misschien vliegen
vandaag ook nog wat aarde bruin verf geregeld. voor de rest nog geen foto waardige vorderingen , glassen is een tijdrovend klusje (vooral dat schuren achteraf )
1 ding is zeker ,dat glassen ,noooooit meer .je schuurt je de blubber .wordt voortaan dan wel eerst tissoe met spanlak ,spuitplamuurtje , schuren en blaffen maar .
woehoe hij heeft gevlogen .en goed ook ,ondanks een lekkage in het landingsgestel en de iets te grote uitslagen op de roeren en een nog iets te achterlijk zwaartepunt .
had best wel last van zenuwen
na de uitslagen en zwaartepunt aanpassingen , vliegt het als een kogeltje .er was wel iemand vandaag op het veld die volop foto's aan schieten was ,dus nog even de mail afwachten