RBC Micro P51

net nog even de bestelling van mezelf doorgegeven, maar ze hebben 5 modellen in de planning staan de p51,fw190,bearcat,helcat en de zero dus gelijk maar elk model besteld. kan haast niet wachten. nu alleen nog een setup bedenken, aangezien ik ze voorheen met een speed 280 had uitgevoerd en nu de techniek een stuk verder is maar eens een beetje meer in verdiepen iemand tips ?????

geoffrey

20 grams outrunnertje, 10 amp regelaar, 2S600 accu oid en 5 grams servo's. Moet goed zijn voor zo'n soort modelletje. De complete setup zal dan rond de 80 gram wegen.

Waar een mislukte Quartelbestelling al niet toe kan leiden! haha
De charterle is al binnen maar ik ga er toch 1 of 2 bestellen, alleen nog even wachten tot de spit er tussen staat

Laatst bewerkt:
Roept u maar welke nog meer.

Bearcat
P51 Mustang
FW190
----------------------
Messerschmidt BF109
P47 Thunderbolt
Zero
Spitfire
Hurricane
P82 Twin Mustang
P40 Warhawk
P43 Lancer
IL2 Sturmovik
F4F Wildcat
Lavochkin LA-9
Polikarpov I-16
Stuka (zonder geknikte vleugel?)

Gewoon wat suggesties. ;)

Jorit

de wildcat en de zero staan bij RBC op de pagina....;-) die komen al in productie, de twin mustang die lijkt me super!

mijn lijstje.

GeeBee Z
P-63 Kingcobra
P-38 Lightning

mischien een idee om een basis kit voor de vleugels te kunnen kopen... kunnen we een wedstrijd maken om een micro/warbird te ontwerpen... hoeft ton zijn arm niet lam te tekenen

gr

vinze

De Lightning is inderdaad ook leuk. :) Alleen wordt het (net als de Twin Mustang) wel een wat meer uitgebreide kit en de setup wordt tevens ook duurder natuurlijk. Maar met dit formaat is het wel een erg leuk plan misschien!

De Corsair hoort inderdaad ook thuis in dit rijtje Micro Warbirds, alleen zit je met die knikvleugel die de bouw wel lastig maakt misschien. Datzelfde probleem heeft de Stuka bijvoorbeeld ook. Maar goed. We blijven lekker ideeën spuien natuurlijk. 8-)

Tweemotorige had ik niet echt in gedachten maar een P38 lijkt mij wel grappig:mrgreen: mmm en de P82 ook grappig.

Al een leuke lijst met kissies:thumbsup:
Maar de Warbird GeeBee-Z is mij niet bekend.
Is natuurlijk wel bekend ls racer stand zelfs ooit op de lijst als RBC kitje maar is nooit wat geworden.

Messerschmidt BF109
P47 Thunderbolt
Zero
Spitfire
Hurricane
P82 Twin Mustang
P40 Warhawk
P43 Lancer
IL2 Sturmovik
F4F Wildcat
Lavochkin LA-9
Polikarpov I-16
Stuka (zonder geknikte vleugel?)
P-63 Kingcobra
P-38 Lightning
f4u corsair

Komt aardig in de buurt van mijn lijst trouwens grappig dat er ook een P43 tussen staat.

Ton

jaaaaah!...leukleukleuk!
Ik heb net de p51 en de zero besteld, dan kan ik voorlopig even vooruit

Laatst bewerkt:
Leuk! Ik ben benieuwd. :)

Zie trouwens dat er ook drivesetjes worden geleverd bij de Warbirds. Voor 38 euro heb je een 2200kv buitenloper met prop en 10A regelaar plus een 2s 450mAh LiPo. Voor 46 euro heb je dezelfde setup maar dan met 3s 850mAh accu. Niet verkeerd.

Wanneer komen er meer modellen beschikbaar? Want als de P82 Twin Mustang in productie gaat bijvoorbeeld, ga ik geen P51 bestellen maar kies ik iets anders. Want eigenlijk wil ik wel een origineel model en zo'n tweemotorig verhaal. 8-) Of één brushless en één met Sp300 6v, net als vroeger. ;)

Laatst bewerkt:
ik heb vanmmidag alle 5 de modellen opgehaald en moet zeggen ziet er weer als vanouds goed uit nu nog even wachten tot de motor setjes op voorraad zijn of wie weet waar ik deze motor/regelaar kan krijgen

geoffrey

Laatst bewerkt:
De regelaar is volgens mij de GX 10A Brushless ESC En anders de volgende HiModel als alternatief: http://www.rctechnics.eu/himodel-brushless-p-393.html

Als motor een lichte en hoogtoerige buitenloper. De Brushless Micro Outrunner motor 2200KV (9 gram) en 151022 Brushless Outrunner 2200KV (16 gram) lijken mij niet verkeerd. Op de RBC site zie ik buiten de voorgeschreven set zo 1-2-3 geen lichte alternatieven. Dus als je het makkelijk wilt houden kun je ook alles in 1 keer bestellen bij RBC.

Overigens heb ik nog een Tsunami10 en CC Phoenix10 liggen. Denk dat ik ergens een losse buitenloper bestel en één van bovenstaande regelaars gebruik. Misschien wel bij Hobbyking.com samen met wat LiPo's voor dit project. :)

Nog wat inspiratie:

Micro%20Bearcat1.JPG

Image1.gif

4145f080.jpg

41685060.jpg

is iemand toevallig al begonnen met de bouw van een van deze modelletjes.
ik nog niet. jammer genoeg nog geen tijd voor gehad ik gah denk ik komend weekend ermee beginnen

geoffrey

Ik wacht nog even met bestellen totdat de volledige modellijn klaar is. Dan kan ik een leuk exemplaar uitzoeken. ;)

Ze zijn inmiddels al aan de RCtechnics webshop toegevoegd trouwens. Dus je kunt ze (en de setup eventueel) bestellen bij zowel RBC als RCtechnics.

Ik hoorde van mijn vrouw dat de mustang al thuis ligt, zero moet dus nog komen.
Ik ben benieuwd!...misschien wacht ik toch niet af tot ik een tijdje met de charterle heb gevlogen

Ik heb net de kitjes kunnen bekijken en mijn handen jeuken, de Zero is bijna nog mooier dan de Mustang!

Ik zit wel in dubio of ik er nu wel rolroeren op wil of niet. Normaal gesproken laat ik bouwdozen origineel maar er zijn er wel veel die het gedaan hebben, kennelijk is het de moeite waard

Laatst bewerkt:
Back