RBC Thundertail

Hee Edwin,

mhhh, heb zelf geen ervaringen met Frank maar schijnen wel goede motoren te zijn.

Zie alleen op de foto geen gas- en kerokleppen die kosten toch ook weer een 50 eurie de stuk (al zou je de gasklep wel weg kunnen laten).

Haha ik had toch echt m'n best gedaan om op te vallen daaro maar nee t hielp niet ,kben er maar weer mee gestopt. pffff wat een moeite om eraf gegooid te worden:rolleyes:

Ze zijn niet erg consequent maar als ze dit lezen............;)

Ok en wie is J.G. kan ik hem hier een pb sturen?

Is niet moeilijk hoor 1 bericht en ik ben er al af gekiepert. Ik ben dan ook fries. Smile

gj

Laatst bewerkt:
@ Berto,

Sla het toch maar over en die 200 gram is wel erg veel op de achterste van mijn TT.Ook met oog op rudders.
Ken ook het hele merk verder niet en jetcat kun je overal mee terecht ook hier in de buurt nou ja binnen 100 km dan.

@Gert-Jan,

Dan weten ze zeker niet waar Tjerkgaast ligt en ook niet dat ik toch echt een halve Fries ben;) (even lekker eigenwijs met een hoofdletter:cool:)
Zo en dan nu maar afwachten...................................:lol::D

Edit: Gister en vandaag toch een heel klein beetje gedaan:

full

M'n linker vleugel-helft. Ik denk ook nog steeds om een wingjoiner te gaan gebruiken het kan nooit kwaad.
Tenzij iemand mij daar een goede relevante onderbouwde reden voor kan geven dat het niet nodig is.

full

En een schetsje voor de pootjes ,wil m alleen nog wat rechter hebben dit zijn veertjes die ik op mijn werk vond.

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze veertjes zijn idd niet sterk genoeg en ook te lang. Ik kan van J.G te E veertjes kopen die vergelijkbaar zijn met de jet 1a veertjes.
Ik heb m gister even gebeld, nou ja even t werden wel 3 kwartieren lekker bijgekletst zeg maar;)

die veertjes trekken 9 kilo en zijn 25-30 mm lang 9 mm dik met een draaddikte van 2mm, nu moet het echt goed gaan komen.

Er is mij vandaag ook een P80 aangeboden met 1 uur looptijd en heeft nooit gevlogen, ben nog even in afwachting van verdere info en foto's.

Kijk hier word ik natuurlijk heel blij van :D

Ik zit hier stil mee te genieten, mooi man.
Wat ik ook wel apart vind, dat in deze tijd met al de moderne techniek en electronica, want zeg nou zelf het is toch een stuk techniek, er hout in verwerkt word.
En dat gaat straks met een bloedstollende snelheid door de lucht, te gek!

Mvg Pascal.

Haha ja maar dat is toch ook veel mooier dan arf-jes ,ahum:rolleyes: dit is pas mijn tweede kist die ik zelf bouw:p
En als hij straks klaar is en lekker vliegt heb je er veel meer gevoel bij;)
Hoe hard hij straks gaat vliegen weet ik niet, ik denk dat het wel meevalt.
ik weet nu al dat ik een hele grote smile op m'n kop heb als t zover is dan ga ik:banana:

Graag even deskundig oordeel voor wat je er van kunt zien dit zijn foto's van de motor die ik aangeboden heb gekregen.

Aangezien ik een leek ben is alle info welkom ook daaromtrent wat ik allemaal kan/moet vragen

full

De ecu is een v5.0 tenminste dat lees ik als ik inzoom
full

full

Alvast beankt

Ziet er zo uit alsof alles erbij zit.
ECU 5.0 is ook wel lekker.

Aantal draaiuren was 1 uur?

Foto`s hadden wel wat scherper gekund ;-)

Je kan even informeren of de verkoper hem kan laten lopen als je hem gaat halen.
Maar als de prijs goed is dan zal het best een goede koop zijn waar je nog lang mee vooruit kan.

Jetcat`s zijn gewoonweg goede motoren en er is altijd voldoende service voor te vinden.

En demonteren is desnoods geen probleem ;-)

Heel goed berto :) Ik heb alleen maar 2e hands motoren en die lopen top! Samen vinden we de juiste wel ;)

Belangrijk bij jetcat is dat het turbine wiel mooi egaal grijs is, dan is de verbrandings kamer in orde. Na 1 uur zie je daar niet veel van maar dan zal alles ook nog wel lang niet aan vervanging toe zijn ;)

Conus is een tikje donker na 1 uur maar het kan ook 1 uur na een service beurt zijn ;) Dat zie je heeeeeeeeeel vaak. Dan is de conus ok en is het turbine wiel nog heel mooi.

Compressor is erg lastig te beoordelen op de foto. De intake rand zie er een tikje geel/groen uit maar kan ook door de foto komen. Beetje gras door de motor is ook niet zo erg. De compressor van mijn P120 ziet er niet uit maar die motor loopt als nieuw dus dat zegt niets.

Hee Edwin,

denk dat je maar beter naar het ander forum kunt gaan.
Een nieuwe motor is blijkbaar de enige optie :roll:
niet de enige maar wel een betere optie omdat het prijsverschil niet al te groot is met een nieuwe.

Verder hebben ze volgens mij daar niks beter te doen dan mijn postings hier te bekijken en daar er op af te geven.
het is al eens eerder tegen je verteld dat je beter een goed advies kan geven of geen advies.

iemand die net nieuw is op het jet gebeid een advies geven dat het geen probleem is om hem uitelkaar te halen als hij net een uur heeft gelopen doet veel mensen vraagtekens bij zetten.
is normaal geziens niet de bedoeling als je veel geld uitgeeft voor een motor.

Blijkbaar kunnen ze er niet mee overweg dat een arme vliegtuigmonteur als ik die elke euro voor z`n hobby 2x moet omdraaien ook gewoon met turbinejets vliegt en met 2de hands jetmotoren.

En een 100% lol faktor heeft :yes:
is niets mis mee , heb (persoonlijk ) meer respect voor mensen die bv niet zoals ik het gewoon allemaal maar kunnen kopen maar het zelf op een betaalbare manier doen en daardoor nog meer voldoening van hun hobby hebben.

Waarvan een motor zelfs na een gevalletje waterspuiten nog prima liep zonder hem naar Jetcat te brengen ;-)[
niet alles te serieus opnemen iedereen heeft humor op zijn eigen manier.

Maar ja, als je geld heb begin je daar natuurlijk niet aan, alles nieuw is dan de enige optie :roll:
yep, of als je er geen verstand genoeg van hebt

Ik vindt het prima, ben dit nu kwijt en je kan me altijd bellen of mailen.
Ga de "elite" daar geen voer geven over mijn meningen omdat ze verder niks te melden hebben.

Grt,
Berto.

Wat mij wel opvalt is dat vooral de mensen die alles zelf maken hee lvaak afgunstig doen naar andere die het zogezecht dan allemaal wel kunnen betalen.

ik krijg pbtjes dat wij elite zijn en blabla bla.
stop daar eens mee met dat zielige gedrag.
ik ben van mening dat Volgens jullie de elite altijd zeer behulpzaam zijn , zowel op het forum hun mening te geven en als op het veld.

wie droeg jou kist naar het eind van het veld zodat je neuspoot niet uitbrak tijdens het taxien ,yep ikke
volgens mij is peterjan een van de grootste helpers op meetings bij iedereen.
bied sandor niet altijd super service en helpt bij meetings met onderdelen.
en heus niet alleen bij ons.

je zorgt er alleen maar voor met dit soort uitspraken dat niemand je wil helpen.

bij deze mijn mening

p.s. een goede 2e hands is niets mis mee zo ben ik ook begonnen en vlieg nog steeds met een paar oude 2e hands motorendie ik ooit heb gekocht.

wat er alleen maar mee aangegeven word is dat de prijs een beetje te dicht bij een nieuwe ligt.

gr maikel

Wat moet deze motor kosten dan? 1000 euro is een mooie prijs, wellicht 1100 max als hij echt maar 1 uur gebruikt is sinds nieuw. Dat is toch een stuk minder dan 1650 voor een nieuwe. Okee, het is maar 550 minder.......... maar het is wel 550 minder! Snapje ;) Je moet de motor eigenlijk wel kunnen zien voor de verkoop, het liefst draaiend. Zonder verstand van turbines of de motor geschiedenis is een 2e hands aankoop een groter risico. Dan moet je je echt afvragen of het het geld waard is, zo'n risico.

MEt het serienr dat op de motor gegraveerd is kan je bij jetcat de motorgeschiedenis opvragen. Ze kunnen je dan vertellen of die motor al op onderhoud geweest is, wat eraan gedaan is en wanneer hij gefabriceerd is.

ALS hij naar jetcat is geweest wel ja....... en dan is het niet zo heel erg ;) Veel mensen brengen hun motoren ook naar andere onderhouds plaatsen OF, en dat is het probleem, gaan zelf knutselen.

ALS hij naar jetcat is geweest wel ja....... en dan is het niet zo heel erg ;) Veel mensen brengen hun motoren ook naar andere onderhouds plaatsen OF, en dat is het probleem, gaan zelf knutselen.

yep zoals deze.

Angebotsbeschreibung:
I hereby sell my Jetcat P80 gasstart because I now go fly with a P120 in my PA F-15

The P80 is in good running condition, never had an flame out or crash.
Runs perfectly with the original V2.0 ECU (or a Hornet III like I had, not in the package).

Runtime will be about 7 hr with new bearings.

The package contains:
- Jetcat P80 turbine
- V2.0 ECU
- kero valve
- fuel valve
- fuel pump
- wiring
- GSU

If interested PM or mail to berto @ bosmodelair.nl

---
Preis: 900 euro
Zustand: 2nd hand in good running condition
Versandart/-kosten: 20 euro`s
Übergabeort: Huizen, Ede, the Netherlands

full

laten we nou dit draadje niet verder gaan vervuilen.
zonde van al weer een mooi bouwverslag .
zeker voor iemand die net nieuw is in het jetgebied

ga vooral zo door met bouwen , en als je vragen hebt zullen alle catogerie jetmannen van elite tot normale burgers je willen helpen:thumbsup:

naar mijn mening moet je een goed ouder type P80 voor 750 kunnen kopen.

@ berto , kom gezellig eens op een meeting bij de elite club omm lekker even bij te babbelen

Back