RC Buggy Suggesties

• Topicstarter Topicstarter iikoe
  • Startdatum Startdatum
Nou we dwalen wel af hoor!!
Waar ging het ook weer over?

Een goeie buggy voor in het bos.
Al zou een Slash eigenlijk beter zijn dan een buggy omdat bij een buggy de draagarmen toch altijd kwetsbaar blijven.

Maar goed, ik zou ook niet met zo'n lelijke vrachtwagen gaan rijden 8)

voor de rest vind ik deze discussie echt typisch modelbouwforum niveau :)
2 groepen mensen die elke de juiste auto voor hun doel hebben en tegen elkaar zitten te kwebbelen dat de andere zijn automerk niet goed is. :D

Dat ziet er toch wel een beetje triest uit dat je een draagarm zo makkelijk vervormd.

En ach we kunnen ook gaan zeveren over welke velgkleur beter is. :lol:

En lijkt trouwens een Ansmann Mad Rat niet op de B4.1 ?

Ja, is een kloon.

Laatst bewerkt:
En ach we kunnen ook gaan zeveren over welke velgkleur beter is. :lol:

hela hela, iedereen weet toch dat wit sneller is. Daarom dat ik gele heb.

@murky: sinds 2003 dus valt goed mee hé.

over die B4.1
hoogst waarschijnlijk wel iets dat weer voorbij zal gaan in een betere batch plastic, Die chinezen zijn nu niet echt de besten in quality control.
Dat filmpje is vooral een stok in het hondenhok gooien. :cool:

Ik ga denk voor de bandit vxl , ik wil niet alleen in het bos rijden , ook op een plein bij ons voor. En me vader heeft nog en RC "truck" (ik weet niet precies hoe die types heten) met verbrandingsmotor, dus wou ik een buggy met een elektra motor.

en van de 4WD ik had me "verlezen" ( ben namelijk een dyslect , dat gebeurt wel vaker als ik snel probeer te lezen)

Bedankt voor alle reacties

Laatst bewerkt door een moderator:
Gele velgen geven toch betere demping als witte?

Nope sorry makker, 'dish'velgen geven een beter demping, spaakvelgen zijn soms beter op vlakke banen. Omdat de meeste (bijna alle) RC auto's in Amerika gemaakt zijn waar er amper vlakke banen zijn zie je tegenwoordig enkel nog dishvelgen.
J-concepts heeft het gat in de markt aangeboort met zijn rulux velgenlijn die vooral hier bij ons in Europa succes kent.

weet iemand een goedkope site in Europa die de bandit vxl verkoopt? of is dit het niet waard en moet ik hem gewoon in Nederland kopen.:D

Pas maar op. 2011 word het jaar van de roze velgen :lol:
Ja maar die zijn genetisch gemanipuleerd, dus het valt onder doping.

Ik gebruik meestal geel, doe ik dat niet dan ben ik te snel en breek ik snelheids records. Ik plak ook nog soms 30 gram lood in de velg om volledige astronomische snelheden te voorkomen, werkt elke keer weer.

hoe zuidelijker de hobbyisten des te vreemder ze zich gaan gedragen.. bizar.

ik kan jullie maar 1 echte goede tip geven.

Ik train zelf op grote hoogte. liefst in de bergen, daar is het zuurstof gehalte wat lager. dan probeer ik daar aan te wennen.

kom ik weer voor de wedstrijd in de lage landen, dan heb ik voordeel . scheelt zeker 2 seconden op een rondje.

geen moeilijk gedoe met gele velgen en blauwe moertjes links of rechts...

Humor hier allemaal ;)

zelf heb ik ook net een buggy gekocht.. de team-c tc02c kit.
dit vind ik zelf een hele mooie buggy, alleen vergt t wel wat werk om alles goed te laten passen.. (maar liever iets wegvijlen dan bij moeten plakken om t pas te maken)
heb zelf ook een b4 gehad van asso, alleen is deze buggy (zodra gebouwd dan) toch een stukje fijner.

maar voor bashen.. 1 naam... traxxas!!

Nope sorry makker, 'dish'velgen geven een beter demping, spaakvelgen zijn soms beter op vlakke banen. Omdat de meeste (bijna alle) RC auto's in Amerika gemaakt zijn waar er amper vlakke banen zijn zie je tegenwoordig enkel nog dishvelgen.
J-concepts heeft het gat in de markt aangeboort met zijn rulux velgenlijn die vooral hier bij ons in Europa succes kent.

Ah ok, ik dacht dat velgen met gaten er in alleen maar snel waren als de zon scheen.. ;)

Ah ok, ik dacht dat velgen met gaten er in alleen maar snel waren als de zon scheen.. ;)

Ik weet het, het is een moeilijke materie maar als je de zon wil meerekenen moet je de afgebleektheid van de velg meerekenen.

(vanaf 0.51)

Laatst bewerkt door een moderator:
Man, man, man... alsof iemand hier van zo'n ultiem wereldniveau is en zo goed kan rijdens dat 'ie het verschil tussen de velgen zou voelen.. Wat een inbeelding!
Cooper, je kennis delen is leuk, maar dit soort onzin over de demping van velgen kan je beter op o0ple plaatsen waar mensen graag op dit 'hoge niveau' discussiëren!
En ja, ik doel op je eerdere sneer naar het niveau het op het MBF, want je doet alsof je het hebt uitgevonden....

Back