RC Car

• Topicstarter Topicstarter tim521
  • Startdatum Startdatum
Deze is zeker benzine:

ikea-auto.jpg

hey tim wat wil je nou? benzine nitro (methanol)?
hoe groot en offroad onroad?

Ik heb zelf een onroad peugeot op benzine. 88pk 1600CC en lichtmetalen velgen.
600 euro

Oj micropuller, je bent het combi inbus/schroevendraaiertje van IKEA nog vergeten :mrgreen:

Misschien moet Tim eerst even vertellen hoe oud hij is. Vind het niet leuk als er weer een 12 jarige voor de gek gehouden wordt.
Tim, zoek iemand op die je kan helpen zoeken want dit wordt duidelijk niks zo. Je haalt alles door elkaar en je hebt duidelijk geen enkele kennis van de RC hobby in het algemeen. Dan moet je eerste koop bijna wel op een mislukking uitdraaien.
TIP: zoek eerst eens iemand op die al een beetje behoorlijk onroad auto heeft. GA NAAR EEN CLUB! desnoods met de bus. Eerst geld uitgeven en dan pas nadenken is zonde.
Zelfs voor volwasse kerels met 2 rechterhanden zou het best even puzzelen zijn voordat je inees voor het eerst een brandstof auto aan de gang gaat. Dus ja, daarom raad ik eerst electro aan. En dan geen Nikko idd maar spaar door voor iets dat ook echt ergens over gaat want die auto's waar je mee aankomt blijven na 2x rijden in de kast staan of gaan in de vuilnisbak. Die fout heb ik een keer gemaakt en toen was ik geen 12 meer zeg maar. Koop iets van Traxxas, dat is een mooi merk voor beginners die iets serieus willen. Er is veel voor te krijgen en iedereen kent het wel.

Misschien is dit iets voor je:
http://traxxas.com/products/models/electric/7305fordfiesta
http://traxxas.com/products/models/electric/7303boss302mustang

of spaar even door voor een nitro:
http://traxxas.com/products/models/nitro/4807nitro4tec33

Laatst bewerkt:
Kijk dat is nou een zeer goed advies. Kan dit topic gelijk een slotje op.
maar geen nitro nemen voorals nog zou ik zeggen, en die mustang is wel erg stoer en met waterdichte componenten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke, genoeg gelachen dacht ik zo.

Ik ben het met leonardo eens,Tim is denk ik niet zo heel erg oud.
Ik vind de suggesties die Leonardo aandraacht helemaal niet zo gek,t zijn mooie autootjes en kunnen ook tegen een stootje zo te zien.
Zoals ik al eerder had geschreven,en met mij nog wel meer, pak een RTR die zijn wat goedkoper.

Let wel, bij een RTR is vaak niet de stroomvoorziening (accuus voor servo,ontvanger,zender en eventuele gloeiplugstarter) niet in begrepen even als een lader voor dat hele spul.

Zelf heb ik zoals eerder gezegd gekozen voor Kyosho,maar ook Tamiya,HPI, en Traxxas zijn zeer goede merken.
Als ik je een tipje mee mag geven : Spit het hele forum door voor wat betreft techniek,het is leuk,interessant maar zeker leerzaam!
Zo kun je je keuze bepalen wat je precies wilt.
Als ik een allereerste RC zou moeten kopen,dan zou ik zeker kiezen voor een electro exemplaar,maar he...wie ben ik!

RC is een heel leuke,maar ook kostbare hobby,het is zonde om een koop te doen waar je achteraf niet blij mee bent.

Nou Tim, je hebt wat te doen!
En voor vragen kun je altijd hier terecht!

Groeten,
Ton

PS : Ik vind die Mustang stiekem wel heel erg leuk :p !

Ik ben zelf ook begonnen met een methanol 1:8 buggy. Het was een groot succes en ik heb hem nog steeds na meer dan 10 jaar. Het is heel goed te doen om met brandstof te beginnen maar dan zul je eerst aan de studie moeten om er achter te komen hoe je daar mee om gaat.

Dus voor dat je de auto koopt moet je precies weten hoe het werkt en wat je allemaal nodig hebt. Ga dit niet op het forum vragen maar ga zelf zoeken

Ten eerste ben ik 13 jaar oud.
Ten tweede @Luppie Ik wil een onroad, benzine (hoeft niet nitro).
Het moet niet zeer snel te zijn.Ik ben al blij met 30 km/u
En ik wil een zelfbouwpakket.
@Leonardo, het probleem bij mij in de buurt is er geen club.
En ik ken echt niemand die bij mij in de buurt woont die me zou kunnen helpen?

Wat is je budget???
Een benzine of nitro dat is een wereld van verschil zeker in onderhoud en aankoop.
Benzine is GROOT en nitro kleiner benzine autoo beetje goede begint bij 1000 euro en nitro vanaf 250 tot.............
Dus wat wil je nou??????
Ga eerst goed nadenken wat je wil zodat je ook weet wat het vershil is tussen pertol rc en nitro rc kijk eens op youtube om de verschillen te zien en kom dan nog eens vragen want jij haalt nitro en benzine door elkaar heen zo verwar je niet alleen jezelf maar ook wij kunnen je dan niet verder helpen als je niet duidelijk ben...

Nou ik denk dat deze wel iets voor mij is: The Traxxas Slash Pro 2WD Short-Course Truck.
Electric is deze maar die lijkt wel fijn om later verder uit te bouwen.
Maar dat is geen bouwkit.

Liefst die snel zijn en op benzine zijn.
Ik heb voor een bouwpakket 100-120 over.

Hmmm...
ongeveer 30km/u?
Met of zonder benzine maakt niet uit.

Ik wil liefst onroad.
niet boven de 250 a 300 euro

Protech Tech-12

MAD RAT 1/10 ELEKTRO BUGGY, BOUWKIT

kun het dan later echt snel maken dus dan heb ik het over 80-100 km/u ?

ik wil eigenlijk een op benzine

is het benzine?

Ik wil een onroad, benzine (hoeft niet nitro).
Het moet niet zeer snel te zijn.Ik ben al blij met 30 km/u
En ik wil een zelfbouwpakket.

Traxxas Slash Pro 2WD Short-Course Truck.
Electric is deze maar die lijkt wel fijn om later verder uit te bouwen.
Maar dat is geen bouwkit.

Dus je wilt een bouwpakket, maar het mag ook RTR zijn, onroad, maar het mag ook offroad zijn, op benzine, maar het mag ook nitro of electro zijn, 30 Km/u is voldoende, maar het moet wel op te voeren zijn naar minimaal 80-100 Km/u, maximaal 100-120 Euro, maar het mag ook 250-300 Euro zijn?

Back