RC draagvleugelboot

Leuke fimpjes Emiel. Maar de eerste is meer dan 3 jaar oud, en er is geen vervolg op gekomen.

De Russische is van begin van het jaar, maar ook daarna niets meer? Mooie beelden van de 1:1, en lijkt veel op die waarin ik op het Baikal meer heb gevaren (heen "gevlogen", terug gevaren door pech). Het is jammer dat je aan boord niet de buitenkant kon zien om te kijken hoe de schroefas liep.

Groet,

Ad

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Emiel,

Zal vandaag eens proberen om detailfoto's van het profiel van de vleugels te maken. Kost ff tijd, Maar zoals op de tekeningen die ik gestuurd heb staat dat ze gemaakt zijn van 1,5mm aluminium. Luxaflex lijkt mij veel te buigzaam. Heb hier een heel oude luxaflex liggen en met 3 lamellen op elkaar kun je het nog buigen.
Voor de rest ben je lekker bezig, ik vind het hartstikke leuk dat er nog een hydrofoil gemaakt word. :D

Groet, Cees :cool:

Wel als je ze zo laat als ze zijn. Versterk je ze met rovings (epoxy hecht heel goed aan aluminium) dan veranderd het, krijgt het stijfheid... Maar het is ter inspiratie en transpiratie :-)

Maar met een boorstand, een geleider, en een scherpe frees zou het me ook nog lukken. Vast meer truckjes te bedenken.
Ik zal hier ook nog even wat plaatjes schieten (als dat een beetje behoorlijk lukt... van een PT-50 wrakje en wat onderdelen uit de bouwdoos... (ik kan er nu weer bij) :rolleyes:

@Hydrofoiler... Bij Erik om de hoek. Juist... kunnen we een bootje regelen? Hier is het niet te krijgen. Of er is geen markt voor.
Gr Bas

Laatst bewerkt:
@Hydrofoiler... Bij Erik om de hoek. Juist... kunnen we een bootje regelen? Hier is het niet te krijgen. Of er is geen markt voor.
Gr Bas

Bas,

Eerst heb ik contact gehad met de bouwer van die boten in China. Hij levert ze alleen kant en klaar, niet om zelf te bouwen. Hij verstuurt ze (na bestelling, circa 45 dagen) o.a. naar Eric in Taiwan, waar ze na transport geregeld beschadigd aankomen. Eric knapt ze dan weer op voor ze in Taiwan geleverd worden aan de klant. Transport is dus een risico, en bij verzending van Taiwan naar Nederland dus twee maal. Rechtstreeks zaken doen met de bouwer in China is een stuk lastiger nu ik er niet meer woon.

Gr,

Emiel

Emiel, je hebt Pb!

Dan ter inspiratie ende creativiteit... Profielen uit de bouwmarkt, zei het te robuust voor en 70 cm model.
Met enige bewerking en handigheid geschikt te maken als draagvleugel?

Lift ohne Ende...

full

Een dunner profiel, een lijstzijde afvlakken? En je hebt lift als een Sopwith Camel...

full

Gr. Bas

Laatst bewerkt door een moderator:
Back