rc helicopter

• Topicstarter Topicstarter dennism3
  • Startdatum Startdatum
D

dennism3

Guest
Hallo,

ik ben nieuw op dit forum en ben van plan om een helicopter aan te schaffen en heb al diverse webshops gezien.
nu is mijn vraag of iemand mij kan vertellen waar ik in de omgeving van eindhoven bij een winkel kan gaan kijken?

Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt,

Dennis

jvthert zei:
Winkels zijn een hele goede plek om rond te snuffelen en advies te krijgen. Je betaalt er echter ook (royaal) voor en daarom koop ik net als bartjuuuhhh alles op internet.
Tip, zoek op eBay als je weet welke heli je wilt!

Verspaeget in Eindhoven is een heel goede modelbouwzaak.
Geeft heel goede uitleg en heeft veel op voorraad.
Ik zou wel even zeggen dat je alleen voor informatie komt, dan kan hij eerst de klanten helpen die wel van plan zijn om iets te kopen en wat meer willen betalen voor service en uitleg.

8O 8O 8O
Dus als ik naar Quartel ga voor info, moet ik mij al gaan schamen dat ik slechts vragen kom stellen ?
Jij bent een potentiele klant en je mag gerust vragen zoveel je wilt.
Als kopers voorang krijgen op vragenstellers, zou ik dit geen goede zaak durven noemen.

Iedereen moet voor zich zelf uitmaken waar hij koopt. Vragen stellen zoveel hij wil. Bijna alle informatie is op internet te vinden.
Ik snap alleen niet dat voor een paar euro in het buitenland besteld moet worden. Ik zoek mijn informatie zoveel mogelijk op het internet en bestel bij mijn favorieten winkel. Ik heb b.v. bij Verspaget een mini titan gekocht en die word door de eigenaar op zijn vrije zondag voor mij afgestelt. Doen ze dat in Hong Kong ook?
Vaak is het zo dat er iets heel ver weg besteld wordt voor een scherpe prijs. Als er dan iets niet werkt of er is iets stuk, dan word wel verwacht dat een winkel in de buurt alles op vooraad heeft zo niet, dan is er in de meeste gevallen kritiek.
Ik ben zelf ondernemer en ga naar iedere potentiele klant om een offerte te maken en dat doe ik graag. Als ze tegen mij zeggen dat ze gebruik willen maken van mijn kennis en advies, maar de werkzaamheden laten maken door een goedkope werkkracht uit weet ik waar, dan bedank ik en vraag vriendelijk om ergens anders te informeren. Als je van te voren weet dat je gaat sjoppen over de hele wereld, om zeker het minst te betalen voor een product, dan ben je geen potentiele klant van een modelbouwzaak in de buurt.
Informatie is er over de hele wereld meer dan genoeg en ondernemers hebben ook hun kosten.
Het is niet de bedoeling om onvriendelijk te zijn, maar soms erger ik mij er stierlijk aan.

Groetjes Eric

vragen stellen staat vrij maar als je overtuigd bent om er toch niet te gaan kopen
snap ik zelf niet wat je in een winkel zoekt volgens mij is dit alleen maar werk verschaffen voor de winkelier

en bij ieder goede winkel wordt je met raad en daad geholpen of je nu koopt of niets koopt

maar ik ben van mening dat waar je je spullen koopt ook je uitleg gaat halen ieder modelbouwer en modelbouw winkel heeft
zijn eigen mening over diverse produkten

401 gyro is een van de beste veel adressen 179,00 euro
hongkong 100 dollar maar daar komt ook transport en import kosten bij
en in sommige winkels in nederland kost hij 140 euro

en zo kan ik nog voorbeelden genoeg geven

maar de mensen moeten zelf weten waar ze het kopen keuze is vrij

maar niet vergeten als de winkelier geen belastingen en btw betaald dan kunnen ze hem verkopen voor 105 euro
dus waar blijft dan de prijs vergelijk met hong kong

ga allemaal een beklaag doen bij de duane dat die nederlandse staat zoveel wegneemt aan belasting en btw
hoef je ook niet met bij een chinees te bestellen

Service uit het buitenland is bij een model dat je hier in elkaar moet zetten onmogelijk. En daar heb ik het over. Ik vind persoonlijk als je van te voren weet dat je een product in het buitenland koopt, dat je dan de informatie ook van het internet moet halen of van b.v. dit forum. Ik heb er niks op tegen dat iemand dat doet, maar ik vind ook dat je dan de modelbouwzaak ook niet lastig moet vallen met informatie, of kritiek dat hij dan toevallig jou onderdeeltje niet op vooraad heeft.
Een tijdje geleden was ik in een zaak en daar was toevallig iemand die ook alles in Japan had besteld. Hij was daar in die winkel ook al vele malen geweest voor uitleg en hulp. Nou werkte heel het spul niet en dacht hij dat zijn ontvanger kapot was. En als hij daar mocht testen of dat zo was dan wou hij misschien daar wel een nieuwe ontvanger kopen.
Ja sorry, maar als de verkoper dan zegt dat hij dat niet doet, vind ik dat niet raar.

Een RC Helicopter instellen, onderhouden en af en toe opnieuw opbouwen of upgraden is een belangrijk en leuk onderdeel van de hobby naar mijn mening.
Als je dit niet zelf beheerst of niet de moeite neemt om dit te leren (via forums, op je club of literatuur etc.etc.) dan ben je niet volledig met je hobby bezig.
Het gaat niet alleen om het vliegen toch...
Ik zou het vreselijk vinden om de kennis te moeten kopen en volledig afhankelijk te zijn van anderen als het een keer mis gaat.
Ik weet al aardig wat ik op termijn wel en niet wil/kan kopen.
Dus eerst uitgebreid kennis vergaren (vragen stellen op forums om verschillende meningen te lezen kost niks) en vervolgens ben je vrij om te bestellen/shoppen waar je wilt.
Dat is ook een vorm van ondernemen en nog leuk ook ;)

Eric

dat is ook het leukste van het zelf ontdekken hoe een heli werkt maar het is prettig als er al een bassis afstelling is waar je als leek zijnde een beetje mee uit de voten kunt
het ontwikkelen van je zelf in de heli materie moet je zelf doen en dan is het prettig om toch op vakkundige kow how terug te kunnen vallen

zie eerdere berichten over model heli wat er wel is voor grote onzin bij staat waar een leek helemaal niet mee kunt

die meetings van jullie zijn wel goed

dat is ook het leukste van het zelf ontdekken hoe een heli werkt maar het is prettig als er al een bassis afstelling is waar je als leek zijnde een beetje mee uit de voten kunt
het ontwikkelen van je zelf in de heli materie moet je zelf doen en dan is het prettig om toch op vakkundige kow how terug te kunnen vallen

zie eerdere berichten over model heli wat er wel is voor grote onzin bij staat waar een leek helemaal niet mee kunt

die meetings van jullie zijn wel goed

Service

Service en uitleg geef ik graag, ik heb zelf een modelbouw shop op het internet en ben op zoek naar een winkelpand. Zo kan ik iedereen nog beter helpen, gaande weg verkoop je ook...

Ik geef graag advies en service verleen ik ook graag, als je dit doet, is mijn ervaring, dan komen de mensen (potentiele klanten) ook graag weer bij je terug!

www.hobbymaniac.nl goede spullen, snelle levering en super advies.

En alles leren over heli's kan je vooral van dit forum of van www.helifreak.com en hier 3DHELIFREAKZ • Forumoverzicht

Meer dan deze 3 fora en die winkel heb je niet nodig ;)

Mijn tip; begin niet bij een e-sky heli, maar schaf voor dat geld een phoenix simulator aan. Deze gaat je heel veel geld besparen en je wil hem uiteindelijk toch kopen......

Begin daarna met een knappe 450 size heli, van bijvoorbeeld Align.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back