Iedereen moet voor zich zelf uitmaken waar hij koopt. Vragen stellen zoveel hij wil. Bijna alle informatie is op internet te vinden.
Ik snap alleen niet dat voor een paar euro in het buitenland besteld moet worden. Ik zoek mijn informatie zoveel mogelijk op het internet en bestel bij mijn favorieten winkel. Ik heb b.v. bij Verspaget een mini titan gekocht en die word door de eigenaar op zijn vrije zondag voor mij afgestelt. Doen ze dat in Hong Kong ook?
Vaak is het zo dat er iets heel ver weg besteld wordt voor een scherpe prijs. Als er dan iets niet werkt of er is iets stuk, dan word wel verwacht dat een winkel in de buurt alles op vooraad heeft zo niet, dan is er in de meeste gevallen kritiek.
Ik ben zelf ondernemer en ga naar iedere potentiele klant om een offerte te maken en dat doe ik graag. Als ze tegen mij zeggen dat ze gebruik willen maken van mijn kennis en advies, maar de werkzaamheden laten maken door een goedkope werkkracht uit weet ik waar, dan bedank ik en vraag vriendelijk om ergens anders te informeren. Als je van te voren weet dat je gaat sjoppen over de hele wereld, om zeker het minst te betalen voor een product, dan ben je geen potentiele klant van een modelbouwzaak in de buurt.
Informatie is er over de hele wereld meer dan genoeg en ondernemers hebben ook hun kosten.
Het is niet de bedoeling om onvriendelijk te zijn, maar soms erger ik mij er stierlijk aan.
Groetjes Eric