RC Indoor TRUCKERS - Berkel en Rodenrijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is prima te rijden , en kwa file's welke ?

Ten eerste rijd men toch niet allemaal te gelijk, er word ook nog geluncht en gespreken gevoerd of simpel een kleine gezonde opstopping gecreerd .

En het blijft een kwestie van normaal rustig rijden , het gaat uiteindelijk om het sturen , het rc truck rijden is nu eenmaal geen race wedstrijd.

Voor het sturen gaat frans nog een extra behendigheid maken en dat heet rotonde dus dat word weer leuk rijden.

Al met al een leuke gezellige baan , dankzij Bas en Frans en andere rc truckers :D

Groet Ivar

Actros Gigaspace ZWAARTRANSPORT

Hallo RC Indoor Truckers,

Ben na mijn Scania Topline, weer even tijd gehad om verder te gaan met m'n Mercedis Actros Zwaartransport.

full

Ondertussen is er ook een Facebook pagina rcindoor truckers, een aantal van jullie hebben hem reeds gevonden.

Ps. Wat speelde NL geweldig he......toppie

Laatst bewerkt door een moderator:
dan mot je krabben of van de jeuk poeder afblijven :p

maar inderdaad benne wij rc truckers benieuwd wanneer we weer mogen rijden op de mooie baan in berkel :D

groet Ivar

Geplande rijdag zaterdag 16 augustus 2014 te Berkel

Volgens mij is het de bedoeling in augustus weer te rijden bij bas.

Hallo Allemaal,

Ik hou nog even een slag om de arm, maar bij mij staat zaterdag 16 augustus in de planning voor een rijdag te Berkel en Rodenrijs. Heb Frans nog niet gesproken, dus even onder voorbehoud.

Wat mijn nieuwe aanwinst betreft, de Mercedes Actros, hij is af en heb enkele foto's geplaatst in mijn fotoalbum.
full

Ik moet nog een mooie oplossing vinden om de bedrading weg te werken, maar geluid en verlichting werken perfect. Ook heb ik de versnellingsbak ingekort waardoor ik alleen in de hoogste versnelling kan rijden. Dat is snel genoeg. Heb ook nog de achteraandrijving gesperd, waardoor meer kracht op beide achterwielen.

Spreek jullie later....

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor wat meer stuur werk is na gedacht om wat leuks te bedenken , nu had ik in utrecht een leuke brug mogen ervaren als extra behendigheid .

Daar ik Bas ook gesproken heb op dit event , zei ik tegen hem dat het op de baan in berkel ook wel leuk zou zijn en Bas gaf aan dat het inderdaad mooi was maar dat het ook een functie moest hebben binnen de opbouw en ideeen van de baan .

De woorden van Bas in mijn gedachten gehouden en zo ontstond er prompt een leuk idee deze week in mijn brain's :D

Ik had her en der nog wat hout materiaal over en nog een rubber mat wat ooit voor het darten gebruikt werd .
Deze materialen allemaal in de hersen kamer gehusseld en een mooie weg versmalling/verhogen gemaakt alwaar het idee achter ligt dat het niet een gewone "brug" is maar dat er op dat stuk aan de weg gewerkt word :D
Door dat laatste heeft het dus een andere functie dan een brug en past het in mijn ogen prima bij de baan , er valt mooi een diorama idee omheen te maken ;)

Plaatjes bij de praatjes :

de "brug" , simpel uit wat triplex en wat rond slingerend hout

Foto-PFD7CPA8-D.jpg

Foto-Q6UATKDC-D.jpg

Het gebeuren voorzien van de zwart rubber mat en deze op maat gesneden

Foto-FMKH7YUF-D.jpg

Foto-VSAELFHE-D.jpg

Even een opstelling gemaakt voor het idee wat ik bedoel kwa aankleding

Foto-JBHXIS3E-D.jpg

Foto-H6RANPQR-D.jpg

Foto-JWXVTQGS-D.jpg

De verhoging lijkt op de foto niet erg hoog maar ik kan uit ervaring vertellen dat hij hoog genoeg is

Foto-7EHVLHEL-D.jpg

een foto waarbij de voorwielen in de lucht hangen van de 4 asser :)

Foto-6I73NZDP-D.jpg

Ik vond het een leuk en functioneel idee als aanvulling op de baan , nu nog afwachten wat de organisatie er van vind ??

Groet Ivar

Bedankt Cor :p

En ja mijn tandwieltjes blijven (erg vermoeiend soms) door draaien , zal daarom ook wel wezen dat ik om die reden ooit monteur ben geworden .

Ik was de zolder/werk plek wat aan het opruimen en dan ontstaan er soms leuke creatie's :cool:

En zo hebben we weer wat anders voor op / of bij de baan ;) voordeel van deze aan de weg werk opstakel die rijd men niet zomaar ondersteboven :rolleyes:

Ik ben na uitvoerig testen er achter dat ik de dieplader dus wat moet aanpassen daar ik deze niet normaal over de werkbrug krijg , kijk en dat maakt het juist zo leuk ik heb meteen weer wat te verbeteren aan het rijdend materiaal :D

En kwa tijd nu kan ik het nog maken , straks als het winter seizoen opgang komt zal er weinig tijd zijn door mijn werk voor de hobby.

Groet Ivar

Baan aankleding

Hallo Ivar,

Je bent weer goed bezig man, hoe staat het met je kieptrailer. Je weet dat ik een trechter heb gemaakt, echter wil ik daar een losplaats bij maken die gelijk weer de trechter vult. Heb jij nog ruimte en tijd om daarin mee te denken.

Ik denk aan een losplateau van 15cm hoogte in de vorm van een U, dus links oprit, midden lossen, rechts afrit. Hoor het wel van je.:rolleyes:

Meschien heb je hier iets aan

Op youtube
Having fun with rc-trucks - part 27

Is filmpje van een silo met laad en los faseliteit met hulp van een stofzuiger

Grts

Brainstormen is altijd leuk :)

Voor het lossen en weer vullen van de trechter zou het mooiste zijn als je een lopend band zou hebben , dus zeg maar een gedeelte waar je in een soort trechter vorm bak een truck/trailer in kan leeg kiepen alwaar een lopende band in loopt die het materiaal weer omhoog de trechter in tranporteerd .

Dit is opzich wel te maken :

binnen band van een fiets

kleine loop rolletjes (al gezien bij de Formido, maar is ook zelf te maken)

elektro motor met aandrijving

alu balkjes om een frame te maken

wat triplex om zijschotje te maken

een oprij verhoging / bak waar in gestort kan worden waar ook de loopband op de bodem door heen loopt

Zoiets aan idee ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back