RC Indoor TRUCKERS - Berkel en Rodenrijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor het beeld zou een lopendeband aan idee wat mooier staan , het verhaal betrefende werken met een stofzuiger idee opzich werkt dat wel alleen kwa beeld wat ik al is heb gezien stond het wat raar .

Ik zal uit gaan kijken naar een fiets band en is wat materiaal opbouwen om te kijken of het te realiseren is om een goedkoop leuk werkende lopende band te maken :cool:

materiaal onder tussen in huis , dus ik kan gaan experimenteren :)

wat ik wel nog wil weten van Bas hoe hoog is de totale hoogte van de trechter ?

groet Ivar

Laatst bewerkt:
Hoogte trechter

Voor het beeld zou een lopendeband aan idee wat mooier staan , het verhaal betrefende werken met een stofzuiger idee opzich werkt dat wel alleen kwa beeld wat ik al is heb gezien stond het wat raar .

Ik zal uit gaan kijken naar een fiets band en is wat materiaal opbouwen om te kijken of het te realiseren is om een goedkoop leuk werkende lopende band te maken :cool:

materiaal onder tussen in huis , dus ik kan gaan experimenteren :)

wat ik wel nog wil weten van Bas hoe hoog is de totale hoogte van de trechter ?

groet Ivar

Hoi Ivar,

De hoogte van de trechter is 65cm, ik zou er aan een zijde een inkeping in kunnen maken waarop de transportband dan kan rusten. Geef mij dan ook even de breedte +1cm door en de hoogte. Dan zorg ik ervoor dat je uiteindelijk qua hoogte uitkomt op 60cm.

Bedankt Bas voor de info , ik denk dat er nog geen aanpassing aan je trechter gedaan hoeft te worden ;)

Ik ben ondertussen al begonnen met de fabricage van de band , want tja wie a zegt moet ook b zeggen :)

De onderdelen die ik dacht nodig te hebben :

-hoeklijn met sleufgaten
-wat draad einden + moeren
-buisje om de band te ondersteunen/begeleiden
-electro motor met vertraging die ik over had van het kiep mechaniek
-plat alumateriaal
-binnen band van een fiets

Foto-3YXIYEHK-D.jpg

Foto-8ILGFZDB-D.jpg

Plaatjes van de bouw :

De fiets binnenband open geknipt en het ventiel weg geknipt , de hoeklijn op maat gezaagd de andere onderdelen op maat gemaakt om de rollen te kunnen plaatsen

Foto-NGZC8NHM-D.jpg

Foto-U8W766E6-D.jpg

Foto-LEEVZGAY-D.jpg

Foto-POKRHDQH-D.jpg

Test movie:

rc truckers walkingfloor testing - YouTube

Om uiteraard wel materiaal mee omhoog te nemen stukken dik koper lasdraad op de band aan het lijmen

Foto-GDJW6P8B-D.jpg

Foto-ENJJWLQF-D.jpg

Ik moet nog een hoop stukjes er op lijmen , als dit gereed is dan kan ik testen of het blijft zitten en werkt daarna zal ik zijschotten gaan maken zodat het spul op de band blijft liggen .

Oprijbaan voor het lossen vd lading

Hoi Ivar,

Zo man dat is een goed begin, ziet er al aardig uit joh. Ik ben vandaag begonnen met een los platform, mijn bedoeling is om een oprij heuvel te maken met in het midden gedeelte een los trechter die boven je transportband komt. De oprij platen heb ik al klaar en ga vanavond verder met het middenstuk. De oprij platen zijn 115cm en het midden stuk 130cm dit te samen uit op 360cm. Heb jij eventueel voor mij de hoogte van je transportband aan het begin, ik maak dan een nis in een trechtervorm met daar bovenop een rooster om te lossen. Het is vergelijkbaar met jou wegversmalling, alleen dan wat forser van formaat in lengte en hoogte.

Graag even de aanvang hoogte en de breedte v/d band, alvast dank.

Idee van mijnerzijds mischien handig als ik anders effe langs kom Bas ?

Heb nu randen op de band geplakt even kijken of dit wil blijven zitten .

En waarom ik even langs wil komen omdat de motor nu aan de onderzijde zit , is mischien handiger om te kijken hoe hier een bak boven past ;-) anders gaat ik de boel even aanpassen :)

Dus laat maar wat weten ;-)

Groet Ivar

Idee van mijnerzijds mischien handig als ik anders effe langs kom Bas ?

Heb nu randen op de band geplakt even kijken of dit wil blijven zitten .

En waarom ik even langs wil komen omdat de motor nu aan de onderzijde zit , is mischien handiger om te kijken hoe hier een bak boven past ;-) anders gaat ik de boel even aanpassen :)

Dus laat maar wat weten ;-)

Groet Ivar

Ivar ik heb deze week een druk bezette agenda, maar donderdag de 7e ben je vanaf 17.00 uur van harte welkom op Venus 40, 2651HS Berkel en Rodenrijs.

Rijdag AUGUSTUS 2014 te Berkel

Hallo RC Indoor TRUCKERS,

De eerder gestelde datum de 16e is voor Frans een probleem, daarom wil ik het een week later houden op zaterdag de 23e. Laat mij even weten wie er dan komen.

Spreek jullie later....

Lijst deelnemers rc indoor truckers rijdag zaterdag 23-07-2014 :

1-bv3l 2.4ghz
2-frans
3-subie prins (ivar ) 2.4ghz
4-porschi (richard) 2.4ghz
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-

als men de lijst aanvuld ;)

groet Ivar

Ja toppie.
Lijst deelnemers rc indoor truckers rijdag zaterdag 23-07-2014 :

1-bv3l 2.4ghz
2-frans
3-subie prins (ivar ) 2.4ghz
4-porschi (richard) 2.4ghz
5-vwforum(Willem)2.4ghz
6-Volvo ben(Benjamin)2.4ghz
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-

Ja de lijst bij gewerkt. Wij komen ook en de loods gaat ook mee.
14-
15-

als men de lijst aanvuld ;)

groet Ivar

1 -Bv3l 2.4ghz
2 -Frans
3 -Subie Prins (Ivar ) 2.4ghz
4 -Porschi (Richard) 2.4ghz
5 -vwforum (Willem) 2.4ghz
6 -Volvo Ben (Benjamin) 2.4ghz
7 -Cor 2.4 Ghz
8-
9-
10-
11-
12-
13-

Wat betreft de loopband , die mag een end heen lopen :(

De eerste opbouw zoals ik het eerst had gemaakt :

Foto-3YOYITCD-D.jpg

ik had dik koperlas draadop de band gelijmd en daar weer stukjes rubber band op gelijmd , dit werkte dus niet het liet los , voor test nog de meenemers met ijzer draad vast gezet maar het hele concept deed het zo niet goed.

Nadat de band stuk was gegaan een nieuwe band gehaald en van een dunne lat meenemers gemaakt en vast geschroefd , dit werkt opzich wel maar nog steeds onvoldoende , als de band te vol komt loopt de band vast .

Foto-UONJGNMK-D.jpg

Foto-6SG4M7FM-D.jpg

Foto-SWHT4AD8-D.jpg

Foto-ZOADIJJZ-D.jpg

Foto-8RPV4FFY-D.jpg

En er is nog een probleem , als je de hoogte van zeg maar 50 a 60 cm wilt halen heb je twee loopbanden nodig daar het anders te stijl word om de lading omhoog te brengen , grotere meenemers heeft geen zin daar dit te zwaar word voor het loopwerk.

Eerlijk na 3 dagen ben ik het wel even zat , ik zet het project in de vriezer en haal het er ooit nog wel eens uit , dus bas helaas er is geen goed werkende loopband .

Is er niet iemand die een loopband over heeft ?

geen bruder spul want dat werkt niet zoals bas dat in gedachten heeft !

had al op het net gekeken maar je wilt niet weten wat een simpel bandje zoal kost ...

Wie een idee heeft om het goed te doen gaat uw gang ...

Groet Ivar

Lijst rijdag berkel rodenrijs

1 -Bv3l 2.4ghz
2 -Frans
7 -Cor 2.4 Ghz
8 -Mark van Andel 40 Mhz
9 -
10-
11-
12-
13-

Trechter vullen via stofzuiger methode

Hallo Ivar,

Ik was er al bang voor dat de hoogte met 1 transportband niet haalbaar was, laat het dan ook maar even rusten, je hebt je best gedaan toch...:rolleyes:

Ik zal kijken of de stofzuiger methode een tijdelijk uitkomst bied, daarnaast denk ik aan een doorzichtige buis met daarbinnen een wormwiel die de geloste lading naar boven schroeft. Kom hier later op terug.

Spreek je later.....:cool:

Mercedes ACTROS met KIEPTRAILER

Hallo RC Indoor TRUCKERS,

Ik heb nog even de puntjes op de i gezet, en de combinatie ACTROS met KIEPTRAILER op elkaar afgestemd. Zal er de 23e zeker mee rondtoeren.....

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Ivar,

Tip :
Is het misschien een goed idee om 4 Bruder transportbanden te kopen en die te slopen en de rubberbanden aan elkaar te koppelen tot 1 lange rubber transportband ??

Is natuurlijk wel wat kostbaarder dan een fietsband, maar misschien werkt dit wel beter dan de fietsband.

Lijst rijdag berkel rodenrijs

1 -Bv3l 2.4ghz
2 -Frans
7 -Cor 2.4 Ghz
8 -Mark van Andel 40 Mhz
9 -QMaverick (Edu) 2.4ghz
10-
11-