RC Indoor TRUCKERS - Berkel en Rodenrijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
het was leuk en gezellig in berkel kwam even kijken en ik heb de echte cor gezien
actros heel hartelijk dank voor jullie uitleg over de assen ik ga als ik mijn opdracht klaar heb gelijk zo iets bouwen vandaag heb ik diverse proef stukjes in de blanke lak gespoten maar dat ging niet goed want de blanke lak ging met de gespoten stukjes verkleuren dus terug naar de verfwinkel

Heel wat uurtjes werk met mooie resultaten.
Wat mij opvalt is dat alles wel erg houterig beweegt.
Wegrijden en vaartminderen is meer aan/uit .
Sturen idem.

Er zijn servovertragers.
Geef je met je knuppel volle uitslag dan regelt die vertrager tot zelfs iets van 6 seconden voordat de servo ook volle uitslag heeft.

Uiteraard keert de regeling wel meteen om als je (ook al is de servo nog niet op de gewenste stand) de knuppel ineens de andere hoek inknalt.

Ik heb een vertraging op het roer van de sleepboot, van vol links naar vol rechts is iets van 3 sec ipv ½.
Dat is ten eerste beter voor het geheel (stuurt met kettingen) en veel realistischer.

Dat kan jij als scheepsbouwer allemaal wel vinden maar met onze modellen is niets mis !!

Uiteraard wordt het gedrag van een RC model bepaald door degene die de zender bediend.

De deelnemers aan deze meeting zijn allemaal mensen met vele jaren modelbouwervaring.

Vind je opmerking een belediging aan ons allemaal :bad-words:

En toch heeft Harm echt wel gelijk: dat heen en weer klappen van de voorwielen bijvoorbeeld, is iets waaraan ik me ook stoor, en dan ben ik zelf ook nog wel eens schuldig aan een dergelijke vertoning: het is een kwestie van beheersing van de knuppels, en dat is best lastig.

De oplossing daarvoor ligt voor de hand: de door Harm genoemde servo vertraging, maar die wordt door weinigen toegepast, zo lijkt het.
Er is hier op het forum een meester modelbouwer, die dit gedrag niet laat zien en heel beheerst met zijn model omgaat. Daarover heb ik jaren geleden al met hem gecorrespondeerd en hebben we deze oplossing ook besproken.

Maar goed, het blijft moeilijk voor sommigen om met opbouwende kritiek om te gaan.
Helaas
Cor

Vind je opmerking een belediging aan ons allemaal :bad-words:

Zozo, zijn dat een normale reacties bij de automensen?
Ik begrijp meteen al dat geruzie hier op het forum onder die trukkers.

Je zou beter eens wat kunnen doen met een reactie van een buitenstaander ipv "vakblind" (oogkleppen en plaat voor je hoofd) ;) meteen te gaan steigeren.

Kijk eens rond op youtube en zie dat wanneer je een film op de halve snelheid afspeelt een modelschip in de golven "net echt" lijkt.
(dan is het springerige gehobbel wat modelbootjes nogal doen er ook uit)

Heel wat uurtjes werk met mooie resultaten.
Wat mij opvalt is dat alles wel erg houterig beweegt.
Wegrijden en vaartminderen is meer aan/uit .
Sturen idem.

Er zijn servovertragers.
Geef je met je knuppel volle uitslag dan regelt die vertrager tot zelfs iets van 6 seconden voordat de servo ook volle uitslag heeft.

Uiteraard keert de regeling wel meteen om als je (ook al is de servo nog niet op de gewenste stand) de knuppel ineens de andere hoek inknalt.

Ik heb een vertraging op het roer van de sleepboot, van vol links naar vol rechts is iets van 3 sec ipv ½.
Dat is ten eerste beter voor het geheel (stuurt met kettingen) en veel realistischer.

Heel erg bedankt voor de tip ik erger mij zelf al best lang al het slaan van de stuur as en wist niet dat je daar vertragers voor kon krijgen. Via mijn zender kreeg ik het echt lekker ingesteld. heb gelijk een kleine vertrager besteld bij Hobbyking.

En ja van de botte antwoorden word je hier niet vrolijk van. Dat is 1 van de redenen dat ik hier eigenlijk niet meer kom om te lezen.

Baggeraar vergeet alleen een klein detail,

in de speelvijver maakt een paar seconden niet echt veel uit.
Als je op een baan met vertraging gaat sturen kan dat nog wel eens vervelende
effecten geven.

Je kan beter je sticks iets minder gevoelig zetten , kan je scherp als het nodig is ( en snel ) , maar de kleine bewegingen van je vingers zie je niet terug in het model op de baan.

Helemaal geen vertragingen voor nodig.

het isnet wat je gewend ben als je een beetje rustig met de stick om ga gaat je stuur ook rustig bij mijn vorige scania had ik ook een servo vertraging er tussen zitten dan kan je je stick volgas naar links doen en gaat je stuur rustig je moet aleen al voor de bocht beginnen met sturen anders rij je om de bocht heen en bas zijn mooie lantaarns en groenstroken onderste boven dus het is net wat je gewend ben ik heb nu in mijn zender de gevoeligheid van sturen aan gepast

1e rijdag 2015 zit er weer op

Hallo RC Indoor TRUCKERS,

De 1e rijdag was weer een succes, er waren nieuwe truckers en 2 jeugdrijders die hun hard konden ophalen. Ook de ervaren rijders genoten van de aandacht en gaven de nieuwkomers vele nuttige tips mee voor de volgende keer.

Een ding is zeker, de rijdagen te Berkel en Rodenrijs hebben hun plaats gevonden tussen de modelbouwers vanuit de wijde omgeving. We mogen elke maand rijden dus geef mij even aan of daarvoor animo is onder jullie, dan gaan we dat regelen. Ook als er maar 5 of 10 truckers komen is het de moeite waard.

Wat de rij-, en stuursnelheid betreft is het aan de chauffeur om wat rustiger met de sticks om te gaan, mijn kleinzoon van 4 jaar heeft er GEEN ENKEL probleem mee toch......hihi:lol::lol: Maar een ding wil ik er wel over kwijt dat we de beginneling zeker de kans moeten geven om het onder de knie te krijgen, en dat als de oude rotten ze daarbij willen helpen dat zeker een mooi gebaar is.:rolleyes:

het was zeker weer een groot succes, ik denk persoonlijk dat 1x in de 2 maanden net mooi is dan kan je daar tussen net weer een paar dingen doen aan je model maar dat is persoonlijk er zullen gerust rijders zijn die wel elke week kunnen en willen rijden
de jeugd leden kregen deze keer mooi de kans om mooi rond te rijden mede omdat het ook niet zo heel druk op de baan was

Zou ik ook toe mogen treden tot deze club?
Ik heb van t weekend mijn eerste bouwpakket besteld.
Hoop binnen een 1 jaar een rijdend model te hebben.

in de speelvijver maakt een paar seconden niet echt veel uit.

Op een snelweg maakt het ook niet uit.
Zo is het op het water ook.
Iedereen kan varen, maar afmeren......................................

Als je ooit op een Clark heftruck van voor 1970 hebt gereden (zonder stuurbekrachtiging) leer je ook anders autorijden.

Met een servo delay, zoals het ook wel genoemd wordt, moet je inderdaad wel even wennen aan het rijden.

En of je niet zo denigrerend over ons vaarwater wil spreken, ik heb het toch ook niet over jullie "auto speelkleed" ;)

Op een snelweg maakt het ook niet uit.
Zo is het op het water ook.
Iedereen kan varen, maar afmeren......................................

Als je ooit op een Clark heftruck van voor 1970 hebt gereden (zonder stuurbekrachtiging) leer je ook anders autorijden.

Met een servo delay, zoals het ook wel genoemd wordt, moet je inderdaad wel even wennen aan het rijden.

En of je niet zo denigrerend over ons vaarwater wil spreken, ik heb het toch ook niet over jullie "auto speelkleed" ;)

hij is goed:grin:

Ho ho, ik vaar(de) zelf ook :)
Was alleen het zwemmen beu, ik wil harder als dat de niet-schaal golven het toelaten.
Moet zeggen, vooral in maanden zoals november kan een full-scale kanaal vrij fris zijn.

Speelkleed is wel leuk, alleen vaak erg druk.
Vandaar ook de opmerking, je moet vrij vlot kunnen reageren,
Ook is nauwkeurig rangeren (kunnen) een must.
Vandaar dat (ik) vind dat een vertraging module voor rijdende modellen gewoon
minder optimaal is.
Kan je het beter zoeken in de zender afstelling of gewoonweg vinger controle.

Ook zie je veel verschil in het gebruik van regelaars en motoren,
een specifieke truck regelaar laat nauwkeurig rangeren en rustig optrekken/afremmen veel beter toe als een standaard huis-tuin-keuken regelaar.

Gaan we nu dan weer lief met elkaar spelen?

Omdat een paar mensen nog een beetje onwennig zijn met sturen hoeven we niet allemaal servo vertragers in te gaan bouwen...

En zo goed was hij niet...

Van harte welkom bij de Rc Indoor Truckers

Zou ik ook toe mogen treden tot deze club?
Ik heb van t weekend mijn eerste bouwpakket besteld.
Hoop binnen een 1 jaar een rijdend model te hebben.

Je bent van harte welkom bij de club. We rijden een paar keer per jaar te Berkel en Rodenrijs, volg deze topic voor de volgende rij dag.

Vertel wat over jezelf en welk model ben je aan het bouwen.......

Nou,

Ik ben Sven, ik ben 21 jaar (bijna 22) en kom uit De Meern (vlakbij Utrecht). Ik studeer Informatica (HBO) aan de Hogeschool Utrecht.
Sinds een jaar heb ik hier actief verslagen doorgelezen en kriebelde het om een 1:14 truck te gaan bouwen. Ik heb hiervoor 1:50 trucks gebouwd, maar op een gegeven moment had ik zoveel halve projecten, daar werd ik gek van. Dus die hobby vaarwel gezegd en de overstap gemaakt naar 1:14.

Mijn eerste project wordt een Mercedes-Benz Actros 1851 Gigaspace van Tamiya. Ik ga het chassis ombouwen naar een 6x2/4 (dus met voorloopas). Hierin wil ik uieindelijk ook een Beier soundmodule inbouwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back