RC rallycup voor rallyauto's, Monstertrucks, Stadium trucks

He slashie.
Leuk dat je mee gaat doen bij de MVB. Jammer dat je er zondag niet was, 5 of 6 slashjes maakten de baan onveilig, erg leuk om te zien!!!

maar op de 19de april is er ook een clubwedstrijd,

hier ge ik zeker bijzijn rinaldo.

gr. marc

Clubwedstrijd had ik even niet meegekregen. Natuurlijk doe ik eraan mee!!

Groeten,

Rinaldo

PS. Verder hierover in de MVB topic???

Laatst bewerkt:
Alle reglementen zijn uitgebreid in het begin van dit topic te vinden, gemakshalve plaats ik het hier nog maar eens een keer, voor setups zal je even moeten googlen of zelf een topic hierover moeten openen, als deze nog niet bestaat op het MBF!

Rally

Auto: 1:10 2/4WD indirect aangedreven (rally) auto’s met onafhankelijke wielophanging.
Gewicht: minimaal 1500 gram
Rijhoogte: minimaal 12 mm bodemspeling
Accu: 6 cellen, 7.2 volt nominaal
Motor: 27 wikkelingen machine gewikkeld anker, fixed timing, kogellagers toegestaan
Banden: Tamiya radials (50419), Tamiya semislick (50810), Tamiya rallyblock (50476) HPI radials (5130), HPI rally (4470), HPI Pirelli-T (4467) Schumacher rally (Sch-46629T), Academy Super rally (70-27-2)
Body: World Rally Car

NB. dit jaar mogen mogen ook Tamiya M-chasis Mini's Swifts e.d. rallyauto(tjes) meedoen. De standaard en M-grip radials zijn ook toegestaan, het gewicht zal lager zijn als bij de 4WD (maar ze hebben ook minder grip met 2WD) en de motorisering is gelijk.

Laatst bewerkt:
.....19 april....ik heb er echt heel veel zin in...EN, de kampioenen worden dan bekend.....feesie bij MVW Purmerend....super spectaculaire jumps voor voornamelijk de Slashen....:p

Aangezien de inschrijving vanavond pas sluit is dat nog niet te zeggen. Inmiddels zijn het er wel 10 geworden ..... It's amazing Jim!

Wel jammer dat de organisatie de mensen niet even achter hun kl*ten zit :(

...ik heb van de voorzitter van MVW begrepen dat iedereen zich tot het laatste moment via de link op de site van rcwebmagazine kan inschrijven. Voor degene die dat niet lukt laat het a.u.b. weten.

Ik heb de bekers voor de laatste wedstrijd bij MVW gezien en alleen dat is al spectaculair...en vooral voor einduitslag zijn ze groooooottttt...!!!

Greetz....

Natuurlijk kan men zich tot laat inschrijven maar blijkbaar heeft men geen zin en moeten wij als club dan twijfelen om dit uberhaupt door te laten gaan. Inmiddels zitten we op 13 inschrijvingen wat gewoonweg te weinig is om onze baan te sluiten en tegen onze leden te melden dat ze deze dag niet kunnen vrij rijden.

Aan jullie om dit te voorkomen komt hier geen verrandering in zullen wij een besluit moeten nemen voor de organisatoren van dit event.

Oftwel hop ... luie donders aanmelden met die hap!

Voor de prijsuitreiking hebben we van M-auto en Tamiya erg leuke spullen gekregen die uitgedeeld/verloot zullen worden.

Verder heb ik van een aantal mensen gehoord dat er problemen waren met inschrijven, ik neem aan dat deze mensen zich zondagochtend alsnog aan kunnen melden.

Hierbij nogmaals een oproep aan iedereen om zich alsnog aan te melden zodat we er morgen een mooie dag van kunnen maken.

Tot morgen allemaal

Organisatie RC Rallycup
Jasper van der Pal

he Pinky,
ik kom zeker en neem wat mensen mee die ook willen rijden.
volgens mij staat deze datum gewoon vast toch!
ja het gebeurt wel is voor een club dat de opkomst tegenvalt op het eertse gezicht,maar dit word toch gewoon een electro dag?

Natuurlijk kan men zich tot laat inschrijven maar blijkbaar heeft men geen zin en moeten wij als club dan twijfelen om dit überhaupt door te laten gaan. Inmiddels zitten we op 13 inschrijvingen wat gewoonweg te weinig is om onze baan te sluiten en tegen onze leden te melden dat ze deze dag niet kunnen vrij rijden.

Aan jullie om dit te voorkomen komt hier geen verandering in zullen wij een besluit moeten nemen voor de organisatoren van dit event.

Oftwel hop ... luie donders aanmelden met die hap!

Als starter en promotor van het rallycup-topic op het MBF distantieer ik mij van dergelijke postings, het is “bepaald niet uitnodigend”, ook laat het de deelnemers in het ongewis of een rallycup wedstrijd in de toekomst afgelast zou kunnen worden, dit is bij mijn weten nog nooit in het verleden voorgekomen, en is in strijd met de grondbeginselen van de rallycup, een rallycup wedstrijd gaat altijd door. Slechts eenmaal is hier een uitzondering op gemaakt, en dat is dit jaar geweest met een switch tussen de wedstrijd bij de MVB en de HFCC, doch de wedstrijd ging door, enkel op een andere locatie.

Het risico op een lage deelname is onder de aandacht gebracht bij de initiatiefnemers van deze laatste wedstrijd, dit met het oog op dat bij veel clubs het zomerseizoen al van start is gegaan.

Ikzelf ben ook “zo’n luie donder”, het is maar dat je het weet!!!!

Laatst bewerkt:
meneer Drift Junkie, het is voor de buitenwereld gewoon niet na te gaan of er uberhaubt deelnemers aan jullie wedstrijd zijn. Tot een week geleden was er nergens iets over wedstrijddeelnemers te vinden, geen overzicht van inschrijvingen en geen reacties van de rallycup-organisatoren. Voor een club als Purmerend is het nogal wat om de baan een volledige dag te sluiten (waar normaal op een zondag ongeveer 20 man aan het rijden/trainen zijn) en een complete kantinebezetting te regelen. Als er dan op de dag zelf 8 man met een electro komen opdagen dan voel je je als faciliterende club toch redelijk in de korte broek gezet. Voor de volgende keer dus wat meer open communicatie svp, maakt het voor iedereen wat duidelijker en ook uitnodigend lijkt me. Maar goed, vandaag ging vast super met een hoge opkomst, hoop dat je van de baan genoten hebt en tot de volgende keer!

Traditioneel geef ik meestal vooraf bij een wedstrijd aan waar men zich in kan schrijven, onderaan op het inschrijfformulier is een link naar de inschrijflijst, deze is er al zolang ik deelneem aan de rallycup, miscommunicatie ontstaat wanneer een club de voorkeur geeft aan een eigen inschrijfformulier zoals bij de club van Purmerend gebeurd is (aangegeven op rcwegmagazine), maar is waarschijnlijk niet de hoofdoorzaak van de mogelijke lage opkomst!

Waarom er geen aparte (inschrijf) link in de navigatiebalk op rcwebmagazine.nl is opgenomen, valt niet onder mijn verantwoordelijkheid, dit is voor verbetering vatbaar want hij is inderdaad inmiddels slecht te vinden, zelf heb ik hem in mijn favorieten opgeslagen dus sinds wanneer dit is, weet ik niet? Op onze oude “eigen” sites was hij wel standaard in de navigatiebalk opgenomen, mogelijk heeft het te maken dat wij nu een onderdeel uit maken van het rcwebmagazine.

Des al niet min blijf ik er bij dat de rallycup goed georganiseerd is, afwijkingen in organisatie door de gastclub-locaties zelf, al dan niet met medeweten van de organisatoren van de rallycup, lijden altijd tot miscommunicatie en onaangename verrassingen, dit is nu al tot 2 maal toe dit seizoen gebeurd, ik hoop dat men daar leerling uit trekt! Voor verdere uitleg verwijs ik U naar de organisatoren, die zullen dat allemaal veel beter weten dan ik.

Keer op keer beantwoord ik hier vragen die overal in dit topic te vinden zijn of op het rcwebmagezine, ik doe dit op vrijwillige basis en maak geen deel uit van de rallycup-organisatie (die dit ook vrijwillig doen), doch ik draag enkel een steentje bij op een goed initiatief en een leuke hobby. Alles is voor verbetering vatbaar, en soms sluipen er in de loop der jaren zelfs fouten in, bespeurd U ze, meld ze dan, zodat ze verholpen kunnen worden, klakkeloze kritiek vindt ik te goedkoop!

Laatst bewerkt:
nu begreep ik ook dat er op de dag zelf wel gewoon gereden is met 4wd buggy's..... hier is eerder aangegeven dat er niet met buggy's gereden kon worden... beetje jammer, anders had ik gewoon meegedaan....nog een puntje voor de communicatie dan maar...

Back