RC rallycup voor rallyauto's, Monstertrucks, Stadium trucks

En foto's natuurlijk weer te vinden in het foto album van de MVW.

DSC01150.jpg

nu begreep ik ook dat er op de dag zelf wel gewoon gereden is met 4wd buggy's..... hier is eerder aangegeven dat er niet met buggy's gereden kon worden... beetje jammer, anders had ik gewoon meegedaan....nog een puntje voor de communicatie dan maar...

Je hebt gelijk en je moet weten dat degene met een 4wd niet mee konden racen voor de prijzen...zij hebben dus slechts alleen maar kunnen trainen. Ik was er op zich wel blij mee omdat er zowiezo een lage opkomst was en waren zij dus een prettige heat vulling....voor de statistieken, Jilles reed met zijn 1/10 TRF dezelfde tijden als de 1/8 nitro's...:)

Daar ben ik ook benieuwd naar. Dit jaar wil ik (als ik kan) samen met iemand anders samenwerken

mvg Bram

Volgens de laatste berichten komt er gewoon, net zoals in voorgaande jaren, een “rallycup winterseizoen”, maar voor het komende seizoen staan er wel wat wijzigingen/aanpassingen op de agenda om de rallycup vanouds zo breed mogelijk toegankelijk te houden.

Het valt niet mee om in een tijd waar de techniek in rc sneller voortraast dan het model zelf, om een reglement uit te denken waarbij recreatieve rijders en wedstrijd rijders zich aan elkaar kunnen meten, met het dezelfde “fungehalte”, zoals ooit de rallycup is bedoeld en opgezet is. De uiteindelijke reglementen komen straks op rcwebmagazine.nl (de officieele rallycupsite) te staan, tot die tijd probeer ik hier de geruchtenstroom te kanaliseren, ik ben niet van de organisatie slechts enkel een “spion” dus alles is niet officieel maar onder voorbehoud, totdat de organisatoren het op RC WebMagazine plaatsen.

Algemeen: Hier wordt gedacht aan toestaan van 2 cellen lipo, bij alle vertegenwoordigde klassen in de rallycup, dit ivm de enorme toenamen van recreatieve en wedstrijd rijders die deze al reeds hebben aangeschaft.

Achter de schermen wordt er ook al druk gewerkt om in te springen op de populariteit van de “Short Course Truck” modellen, gerucht is dat er een gecontroleerde vorm dus iets van een “standaardklasse” geïntroduceerd gaat worden wbt: motor, accuspanning, banden, enz. De overige zwaar gemodificeerde/opgevoerde Short Course truck’s zullen ondergebracht gaan worden in de “unlimited truck klasse” deze was er al voor allerlei verschillende soorten truck modellen zoals voorheen (vrije accuspanning, banden, aandrijving, enz), maar alles is nog in een “te vroeg stadium” om er iets (reglementair) zinnigs over te zeggen.

In de klasse van de “rally-auto’s” zal denk ik weinig nieuws onder de (winter)zon zijn.

De populariteit van de van de “monstertrucks” is nog altijd zeer hoog wbt de toeschouwers, maar helaas is het aantal deelnemers de laatste jaren drastisch teruggelopen (klasse wordt reeds met uitsterven bedreigt), buiten een onverwachte toeloop in het aantal deelnemers, verwacht ik daar ook geen grote reglement wijzigingen.

Oké. Ik ben wel geintresseerd in deelname in de monstertruck klasse (E-Revo), maar er lijkt inderdaad niet zoveel animo voor te zijn, zeker in vergelijking met de stadium trucks. Toch hoop ik dat er een klasse komt voor de revo-achtige auto's

Die zit er weer aan te komen mogelijk tijdens onze opendagen. We hebben hiervoor wederom een balletje opgegooid bij Sidney & Ali.

Die zit er weer aan te komen mogelijk tijdens onze opendagen. We hebben hiervoor wederom een balletje opgegooid bij Sidney & Ali.

Het risico op een lage deelname is onder de aandacht gebracht bij de initiatiefnemers van deze laatste wedstrijd, dit met het oog op dat bij veel clubs het zomerseizoen al van start is gegaan.

Als ik op jullie site kijk, dan zijn de opendagen op 12 en 13 september, dus als je perse wil dat dit balletje “wederom” een krater in het Purmerendse landschap moet gaan slaan, organiseer dan een wedstrijd midden in het zomerseizoen van andere clubs. Ik denk niet dat de organisatoren van de rallycup zich dit keer laat ompraten, om daarna een golf van “misplaatste kritiek” over zich heen te krijgen wegens te weinig wedstrijd animo. (deze opmerking durf ik best wel voor mijn eigen rekening te nemen!) Reken maar op z'n vroegst de “eerste wedstrijd” halfweg oktober, of zo!

Balletjes opgooien, frisse ideeen, opbouwende kritiek, enz. mail naar de organisatoren (Ted en Jasper) om miscommunicatie te voorkomen!

Oké. Ik ben wel geintresseerd in deelname in de “monstertruck klasse” (E-Revo), maar er lijkt inderdaad niet zoveel animo voor te zijn, zeker in vergelijking met de stadium trucks. Toch hoop ik dat er een klasse komt voor de revo-achtige auto's

De E-Revo mag niet in de “monstertruck klasse” aangezien hij geen “starre-assen” heeft, de “unlimited klasse” zal U met open armen ontvangen als deelnemer, volgens uitspraak van de technische commissie.

Mark je mag volgens het reglement gewoon van start in de rallyklasse, zie hieronder.

Rally

Auto: 1:10 2/4WD indirect aangedreven (rally) auto’s met onafhankelijke wielophanging.
Gewicht: minimaal 1500 gram
Rijhoogte: minimaal 12 mm bodemspeling
Accu: 6 cellen, 7.2 volt nominaal
Motor: 27 wikkelingen machine gewikkeld anker, fixed timing, kogellagers toegestaan
Banden: Tamiya radials (50419), Tamiya semislick (50810), Tamiya rallyblock (50476) HPI radials (5130), HPI rally (4470), HPI Pirelli-T (4467) Schumacher rally (Sch-46629T), Academy Super rally (70-27-2)
Body: World Rally Car

NB. dit jaar mogen mogen ook Tamiya M-chasis Mini's Swifts e.d. rallyauto(tjes) meedoen. De standaard en M-grip radials zijn ook toegestaan, het gewicht zal lager zijn als bij de 4WD (maar ze hebben ook minder grip met 2WD) en de motorisering is gelijk.

Er wordt druk achter de schermen gewerkt aan een oplossing om de site weer zo snel mogelijk in de lucht te brengen, een automatisch programma bij de server zorgt ervoor dat hij in een splitsec niet meer toegankelijk is, onderhandelingen moeten hem weer zichtbaar maken, nog even geduld aub

Mooi zo, dus je hebt helemaal geen speciale rally-banden ervoor nodig?

Eens kijken of de datums mooi uitkomen in me agenda.(waar kan ik die btw vinden?)

hallo,
ik bezit een traxxas slash en wil wel eens proberen om op een circuit te rijden. Is hier ook een klasse voor tijdens de wedstrijden ??

Bas

....wat de Slash betreft....deze hoeft nog niet alleen maar uit te komen in Unlimited...ik ga het nog niet verklappen maar we zijn al wel bezig met het nieuwe Rally e.d. seizoen...;)

Achter de schermen wordt er ook al druk gewerkt om in te springen op de populariteit van de “Short Course Truck” (SCT) modellen, gerucht is dat er een gecontroleerde vorm dus iets van een “standaardklasse” geïntroduceerd gaat worden wbt: motor, accuspanning, banden, enz. De overige zwaar gemodificeerde/opgevoerde Short Course truck’s zullen ondergebracht gaan worden in de “unlimited truck klasse” deze was er al voor allerlei verschillende soorten truck modellen zoals voorheen (vrije accuspanning, banden, aandrijving, enz), maar alles is nog in een “te vroeg stadium” om er iets (reglementair) zinnigs over te zeggen.

Zoals eerder vermeld wordt gedacht aan een Short Course Truck "SCT"(dus niet “uitsluitend de Slash”) standaard klasse.
Hierin zullen de regels zo moeten zijn dat een SCT model, zoals bv: Traxxas Slash, Associated SC-10, HPI Blitz, LOSI strike, en eventueel nog andere merken die nog bezig zijn met het ontwikkelen van een 1:10 Short Course Truck, met elkaar kunnen racen (waarschijnlijk standaard uit de doos + evt reglementaire aanpassingen indien nodig voor het equalizen). (moreel gezien) Een voorstel om een klasse met uitsluitend 1 merk (bv traxxas slash) te organiseren, zal het waarschijnlijk niet halen, omdat dit in strijd is met de grondbeginselen van de rallycup, die nastreeft om een zo breed mogelijk deelnemers veld (recreatieve/ervaren wedstrijdrijders/alle merken) te trekken. Het uitsluiten van bepaalde of overige merken behoort dus niet tot de doelstelling die men nastreeft binnen de rallycup organisatie, ook historisch gezien heeft het nog nooit eerder problemen opgeleverd, het zou mij dus verbazen! (praktisch gezien) Ieder merk zijn eigen klasse (of dubbel: standaard/modified) kan niet eens gerealiseerd worden binnen 1 wedstrijddag tijdbestek! Gemodificeerde (opgevoerde) modellen (ook alle merken) gaan in ieder geval in de Unlimited klasse uitkomen.

Zoals eerder vermeld wordt gedacht aan een Short Course Truck "SCT"(dus niet “uitsluitend de Slash”) standaard klasse.
Hierin zullen de regels zo moeten zijn dat een SCT model, zoals bv: Traxxas Slash, Associated SC-10, HPI Blitz, LOSI strike, en eventueel nog andere merken die nog bezig zijn met het ontwikkelen van een 1:10 Short Course Truck, met elkaar kunnen racen (waarschijnlijk standaard uit de doos + evt reglementaire aanpassingen indien nodig voor het equalizen). (moreel gezien) Een voorstel om een klasse met uitsluitend 1 merk (bv traxxas slash) te organiseren, zal het waarschijnlijk niet halen, omdat dit in strijd is met de grondbeginselen van de rallycup, die nastreeft om een zo breed mogelijk deelnemers veld (recreatieve/ervaren wedstrijdrijders/alle merken) te trekken. Het uitsluiten van bepaalde of overige merken behoort dus niet tot de doelstelling die men nastreeft binnen de rallycup organisatie, ook historisch gezien heeft het nog nooit eerder problemen opgeleverd, het zou mij dus verbazen! (praktisch gezien) Ieder merk zijn eigen klasse (of dubbel: standaard/modified) kan niet eens gerealiseerd worden binnen 1 wedstrijddag tijdbestek! Gemodificeerde (opgevoerde) modellen (ook alle merken) gaan in ieder geval in de Unlimited klasse uitkomen.

erg leuk idee. (zeker gezien ik een SC-01 en geen Slash heb) je kunt het ook doen zoals bij de traxxas days. 1 stock en 1 unlimmited klasse.
Ik heb zelf ook een 4wd electro schort course truck. (traxxas Slayer electro ombouw.) Deze zou evt in zo'n unlimmited klasse mee kunnen rijden denk ik.
en anders m'n Mad Force maar rijklaar hebben. :)
in ieder geval, ik wil kijkten of ik eht dit jaar kan redden en mee kan doen!

Grappig drift junkie dat je zo op de "hoogte" bent terwijl wij achter de schermen over al deze thema's discussieeren...:o

Back