Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
nu begreep ik ook dat er op de dag zelf wel gewoon gereden is met 4wd buggy's..... hier is eerder aangegeven dat er niet met buggy's gereden kon worden... beetje jammer, anders had ik gewoon meegedaan....nog een puntje voor de communicatie dan maar...
Die zit er weer aan te komen mogelijk tijdens onze opendagen. We hebben hiervoor wederom een balletje opgegooid bij Sidney & Ali.
Het risico op een lage deelname is onder de aandacht gebracht bij de initiatiefnemers van deze laatste wedstrijd, dit met het oog op dat bij veel clubs het zomerseizoen al van start is gegaan.
Oké. Ik ben wel geintresseerd in deelname in de “monstertruck klasse” (E-Revo), maar er lijkt inderdaad niet zoveel animo voor te zijn, zeker in vergelijking met de stadium trucks. Toch hoop ik dat er een klasse komt voor de revo-achtige auto's
Rally
Auto: 1:10 2/4WD indirect aangedreven (rally) auto’s met onafhankelijke wielophanging.
Gewicht: minimaal 1500 gram
Rijhoogte: minimaal 12 mm bodemspeling
Accu: 6 cellen, 7.2 volt nominaal
Motor: 27 wikkelingen machine gewikkeld anker, fixed timing, kogellagers toegestaan
Banden: Tamiya radials (50419), Tamiya semislick (50810), Tamiya rallyblock (50476) HPI radials (5130), HPI rally (4470), HPI Pirelli-T (4467) Schumacher rally (Sch-46629T), Academy Super rally (70-27-2)
Body: World Rally Car
NB. dit jaar mogen mogen ook Tamiya M-chasis Mini's Swifts e.d. rallyauto(tjes) meedoen. De standaard en M-grip radials zijn ook toegestaan, het gewicht zal lager zijn als bij de 4WD (maar ze hebben ook minder grip met 2WD) en de motorisering is gelijk.
Achter de schermen wordt er ook al druk gewerkt om in te springen op de populariteit van de “Short Course Truck” (SCT) modellen, gerucht is dat er een gecontroleerde vorm dus iets van een “standaardklasse” geïntroduceerd gaat worden wbt: motor, accuspanning, banden, enz. De overige zwaar gemodificeerde/opgevoerde Short Course truck’s zullen ondergebracht gaan worden in de “unlimited truck klasse” deze was er al voor allerlei verschillende soorten truck modellen zoals voorheen (vrije accuspanning, banden, aandrijving, enz), maar alles is nog in een “te vroeg stadium” om er iets (reglementair) zinnigs over te zeggen.
Zoals eerder vermeld wordt gedacht aan een Short Course Truck "SCT"(dus niet “uitsluitend de Slash”) standaard klasse.
Hierin zullen de regels zo moeten zijn dat een SCT model, zoals bv: Traxxas Slash, Associated SC-10, HPI Blitz, LOSI strike, en eventueel nog andere merken die nog bezig zijn met het ontwikkelen van een 1:10 Short Course Truck, met elkaar kunnen racen (waarschijnlijk standaard uit de doos + evt reglementaire aanpassingen indien nodig voor het equalizen). (moreel gezien) Een voorstel om een klasse met uitsluitend 1 merk (bv traxxas slash) te organiseren, zal het waarschijnlijk niet halen, omdat dit in strijd is met de grondbeginselen van de rallycup, die nastreeft om een zo breed mogelijk deelnemers veld (recreatieve/ervaren wedstrijdrijders/alle merken) te trekken. Het uitsluiten van bepaalde of overige merken behoort dus niet tot de doelstelling die men nastreeft binnen de rallycup organisatie, ook historisch gezien heeft het nog nooit eerder problemen opgeleverd, het zou mij dus verbazen! (praktisch gezien) Ieder merk zijn eigen klasse (of dubbel: standaard/modified) kan niet eens gerealiseerd worden binnen 1 wedstrijddag tijdbestek! Gemodificeerde (opgevoerde) modellen (ook alle merken) gaan in ieder geval in de Unlimited klasse uitkomen.