rc revell lucky xi 1:108

hoi

ik was zins kort van plan om dit bootje te maken
ook wou ik hem rc hebben.. gewoon omdat het tegenwoordig allemaal makkelijk kan
de mooie romp (1 deel) maakt het allemaal wat makkelijker om waterdicht te maken
hier alvast wat foto's
de doos:
full

alle onderdelen :
full

de handleiding is mooi makkelijk en overzichtelijk

ik zie jullie in de volgende update ;-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie de foto's wel.
Dat modelletje houdt het al een hele tijd vol in het modelbouwaanbod van revell.

ps. Toen ik de lucky XI (statisch) bouwde was het plastic nog gewoon wit.

Nu wel Thijs. Al gekeken of ze met alles wat erin moet wil blijven drijven? Gr. Klaas.

Vette kleur man :D Nou nog een Hello Kitty poppetje vinden op schaal en je hebt een kap'tein ;)

Wat weer een klein modelletje, beniewd hoe je deze RC gaat maken.

Thijs, Het grootste deel van de boot zit boven water en dat gewicht zul je moeten compenseren door zoveel mogelijk gewicht onder de waterlijn te plaatsen. Probeer eerst eens alles wat je in de boot kwijt wilt in de losse romp te leggen en dan kijken hoe diep die komt. Weet je gelijk hoeveel gewicht er als ballast nog bij kan. Zal woekeren worden met de ruimte. Vergeet niet dat je duwbootje een heel ander model heeft, waardoor de componenten veel lager in het schip liggen. In ieder geval succes met deze uitdaging. Gr. Klaas.

heb ruimte genoeg hoor ;-)
en zelfs in de micro springer was wat ballast nodig om het goed te laten liggen. maar we gaan het zien
ik heb in ieder geval vertrouwen in dit project...
gr Thijs

Thijs, Het gaat niet alleen om de ruimte, maar meer om het zwaartepunt. Omdat het in principe om een statisch model gaat is de bovenbouw relatief dik plastic. En dat gewicht zul je moeten compenseren onderin een vrij smalle romp. Maar wil je natuurlijk niet ontmoedigen. Probeer in ieder geval de zwaarste componenten zo diep mogelijk in de romp te plaatsen. Al een drijftest gedaan? Gr. Klaas.

Back