RC uitstapjes naast je heli's, bespreek ze hier

Zo ver dat je hem niet meer kan zien :D

Volgende vraag is wat het kost en waar te koop.

En heel soms heeft men het lef om te vragen of ze ook een stukje mogen rijden / vliegen / varen.
Dacht het niet vriend :mrgreen:

Vanwege jeugdige overmoed steeds meer wind gaan trotseren met het Ultra Micro vliegtuig. Eindigde ergens in een boom.

Gelukkig waren er voetballers in de buurt die het wel een uitdaging vonden om het schuimpie uit de boom te ballen. Nog bedankt jongens :thumbsup:

Schade viel mee en was te repareren met lijm en plakband. Landingsgestel ook zoekgeraakt zodat er niets meer klopte van het zwaartepunt. Dikke kop van koning Albert zit nu op de neus geplakt in de vorm van een 10 cent munt :D

Toch nog ergens goed voor zo'n koningshuis.

Vandaag was het lekker weer om te varen. Ik was in de buurt van Amersfoort, dus mijn favoriete watertje daar opgezocht. Perfecte omstandigheden, beetje wind, waardoor mooie korte golfjes, waar mijn "kofferbootje" lekker doorheen kon ploegen. Echt jammer dat ik mijn camera niet bij me had, was een prachtig gezicht. En ondanks wat druppels "buiswater" op het dek, geen druppel in de romp. :D

@ F.B.: Goed bezig :mrgreen:

En ik ga ook weer een nieuw uitstapje doen, deze keer iets met 4 wielen :mrgreen:
Ik heb dit leuke wagentje besteld: HobbyKing R/C Hobby Store : 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy w/25A System
Iemand hier toevallig al ervaring mee?

Groeten

Leuk karretje, al is dit wel wat optimistisch: "zip around the living room on a 2S LiPo pack". Mag je wel een grote kamer hebben, op 4.8v NiMh is een 1:36 Losi al wat te snel. De commentaren op deze 1:16 karretjes lopen uiteen van "great value for money" tot "you keep buying spare parts..."

Nadeel van RC cross-auto's is het onderhoud (schoonmaken, lagers en aandrijfassen).

HongKong spul gaat als de brandweer maar stuurt voor geen meter.
Wel geinig voor weinig :D

1/16 is te klein voor gemaaid gras, wel leuk op een nat basketbalveld.

Beetje tegengas voor al dat auto-geweld, vandaag heerlijk gezeild, met mijn Micro Magic. Wind was nu goed, prima voor zo'n klein bootje.

En ook een 2e proefvaart gemaakt met het "bootje" voor de kleine meid. Dit (100 MB kleine) filmpje geeft een goede impressie van wat deze boot kan:

RozePaulaIII.mpg downloaden

Is goed gelukt die Barbie-boot, vaargedrag en snelheid zijn ook prima in orde volgens mij.

Vanmiddag de wind getrotseerd met de UM J3 Cub, 3Bft voelt als een 737 door een orkaan vliegen. Aangezien de prop-asjes al weken niet leverbaar zijn en mijn laatste asje redelijk krom was heb ik deze enigzins rechtgebogen en aan vlootuitbreiding gedaan:
PKZU1580-GAL15.jpg

Parkzone UM T28.

Wordt deze week geleverd en lijkt me een mooie opstap richting de in bestelling staande HK Kinetic800. Hotline zwevers gaan na stall als een kurketrekker naar beneden, weet dat ik dan down moet geven maar of dat in de praktijk ook gaat gebeuren...

Deze Parkzone UM is ook fraai:
PKZU1480-GAL09.jpg

Pole Cat, maar lijkt me nog een moeilijksgraad te hoog.

Edit:
En bijna RIP UM J3.
Het waren 6 mooie weken, maar helaas kon je hartje mijn passionele volgas geweld niet aan.

PKZ3900-GAL1.jpg

Had al de indruk dat het vermogen steeds minder werd, vanavond een vastgelopen blok. Schuimpie netjes teruggezweeft en na wat heen en weer gedraai aan de propellor liep de boel weer soepel. Maar de fut is er uit.

Ga dit Piper Cub model geen hart operatie geven, maar een groter Piper Cub model gaat er wel ooit komen. Is immers een relaxed vliegend model :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Vanmiddag de wind getrotseerd met de UM J3 Cub, 3Bft voelt als een 737 door een orkaan vliegen.

Net na het eten de Depdart nog eens uitgelaten, totaal geen last van de wind gehad 8)
3 accu's leeggevlogen en toen was het alweer te donker om hem duidelijk te zien :(
De zomer mag van mij weer snel terugkomen! :-)

Groeten

Het waren 3 mooie vliegdagen in midden oktober.

Heb voor, tijdens en na het schransen 5 micro accu's kunnen opladen om van de windstilte voor zonsondergang te profiteren.

Tijdens accu 1 moeten noodlanden vanwege stroef lopende aandrijfas.

Probleem net even wat verder onderzocht. Koud draait de boel soepel, na enige tijd volgas gaat de LED knipperen en wordt het motorvermogen afgesloten. Aandrijflijn draait dan stroef, na even wachten draait de boel weer soepel :confused:

Vermoed dat de motorlagering versleten is.

Update:
Even met wat dunne olie aan de gang geweest en de boel draait weer als een zonnetje :D
Pipertje gaat het dus redden tot zijn opvolgers afgeleverd zijn.

Laatst bewerkt:
Is goed gelukt die Barbie-boot, vaargedrag en snelheid zijn ook prima in orde volgens mij.

Dank je, hij gaat inderdaad lekker strak door het water, valt me echt mee voor zo'n grote boot. Ik heb hem niet zelf gebouwd of geverfd, maar had er wel hier en daar wat opknapwerk aan. Mast stond scheef, hier en daar waren dingen niet goed verlijmd, etc. Maar nu is hij bijna klaar, moet alleen nog een navigatielampje weer groen maken, dan kan hij ook in het donker varen. Nadeel dat hij zo vlot is, is dat ik goed moet opletten als de kleine ermee gaat varen, anders wordt het een roze onderzeeër... ;-)

Vandaag ook nog gevaren, met de reddingsboot, nu met betere schroef. Stukje sneller, en motor en regelaar worden nu nog maar handwarm.

Een paar filmpjes:

PaulDenkerFullSpeed.mpg downloaden (volgas)

PaulDenkerCruising.mpg downloaden (wat rustiger)

Het waren 3 mooie vliegdagen in midden oktober.

Heb voor, tijdens en na het schransen 5 micro accu's kunnen opladen om van de windstilte voor zonsondergang te profiteren.

Tijdens accu 1 moeten noodlanden vanwege stroef lopende aandrijfas.

Probleem net even wat verder onderzocht. Koud draait de boel soepel, na enige tijd volgas gaat de LED knipperen en wordt het motorvermogen afgesloten. Aandrijflijn draait dan stroef, na even wachten draait de boel weer soepel :confused:

Vermoed dat de motorlagering versleten is.

Ik denk dat je motorasje ook een beetje krom is. Dan loopt de motor snel warm.

Laatst bewerkt:
Aandrijflijn begon pas zwaar te lopen na gebruik, met een kromme motoras zou die altijd zwaar lopen.

Bovendien zit er een vertragingsbox tussen, propellor zit dus niet rechtstreeks op de motoras. Affijn, boel loopt weer soepel en dat de pakjesman maar snel mag langskomen met de Kinetic en T28 ;-)

Aandrijflijn begon pas zwaar te lopen na gebruik, met een kromme motoras zou die altijd zwaar lopen.

Bovendien zit er een vertragingsbox tussen, propellor zit dus niet rechtstreeks op de motoras. Affijn, boel loopt weer soepel en dat de pakjesman maar snel mag langskomen met de Kinetic en T28 ;-)

Niet helemaal. Door de iets kromme motoras wordt het lager in de motor sneller warm dan normaal, zet uit, en het geheel gaat steeds zwaarder lopen, waardoor LVC wordt getriggerd. Of je motor begint af te takelen, wordt daardoor snel warm, en daardoor gaat hij zwaarder lopen, kan ook.

Na de olie wapper bleef de boel soepel draaien.

Zou mooi zij als die het langer uithoud, maar prioriteit is vliegend blijven tot de opvolgers airborne zijn.

Edit:
Bekijk de binnenkant van een 1:1 Piper Cub motorkap en zie de oliespatten, dus wat dat betreft is die 1:100 van mij redelijk natuurgetrouw :D

Emotioneel gezeik
Sommige mensen vinden dat je je eerste motorfiets / auto / fiets / schoenen / Rc vliegtuig / brommer / etc nooit moet wegdoen omdat je daar spijt van krijgt.

Denk dat deze mensen niet hebben nagedacht over de vervolgkeuze na hun 1e ding.

Zomaar een overdenking op deze zondagavond.

Laatst bewerkt:
Hey

Mijn eerste vliegtuig heb ik ook nogsteeds! Zal ik waarschijnlijk ook nooit wegdoen!
Hij hangt nu met crashschade aan de muur maar als hij weer opgelapt is is het weer een geweldig toestel om zo eens een rustig rondje te vliegen!

Heb btw toen wel degelijk over de vervolgkeuze nagedacht, is toen ook een heel leuk toestel geweest! Helaas iets te hard gecrashed en toen was het echt niet meer als wat splinters die bij elkaar gehouden werden door wat folie :mrgreen:

Groeten

Is wel de bedoeling er ooit weer mee te gaan vliegen! Krijg deze kist van 1,80 span alleen niet met de scooter mee naar een veldje, daarom hangt ie voorlopig nog aan de muur :)

Fototje van toen ie net nieuw was:
full

Groeten

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer te voorkomen om een schuur vol fietsen, een garage vol motorfietsen en een berging vol RC speelgoed te hebben :p

Is tot op heden aardig gelukt met inruilen, verkopen, weggeven en voeren aan de kliko.

Het motorblok (4T met stoterstangen?) van je eerste toestel toch wel ergens anders in gehangen:

Venom%203.jpg

Hey

Het motortje (Saito FA-72 4-takt) heeft na dit toestel nog in een Arrow en in een Puma gezeten, deze puma staat te koop btw ;)
Hij ligt nu op de werkbank te wachten tot ik ergens een paar druppels methanol vandaan kan sprokkelen, wil hem eigenlijk weer wel eens horen lopen! Hij heeft met de zelfgemaakte deobus uitlaat altijd een geil geluidje gemaakt en die wil ik weer wel eens horen!!

Groeten

Back