Rc vliegclub omgeving Hoogeveen

Discussie in 'Beginners' gestart door spyro, 4 jun 2011.

  1. spyro

    spyro

    Lid geworden:
    4 jun 2011
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Hoogeveen
    Wij, vader en zoon ( 45 -10 jaar ) willen beginnen met het Rc vliegen.
    En willen beide graag op de juiste manier starten en als het mogelijk is ook de brevetten halen.
    Daarom zoeken wij een RC vliegclub in de buurt van Hoogeveen ( drenthe ).
    We weten dat er altijd een club was in Tienderveen genaamd Phoenix. en deze daar moest vertrekken en deze verhuist zou zijn naar De Krim, Helaas blijkt naar het zoeken van deze club, deze van de aard bodem verdwenen te zijn. De website lijkt niet echt aktieve, en op het telefoon nummer word niet gereageerd. Ook hebben we in de krim gezocht en daar niets gevonden.
    het lijkt ons zeer vreemd dat alle vliegers zijn gestopd met hun hobby en willen graag in kontact komen met vliegers in de buurt het liefst in club verband, zodat wij als beginners met behulp van oude rotten de hobby kunnen starten.

    Met vriendelijke groet,

    Gerrit en Xander
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2011
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Welkom :)
    Gewoon op een zondagmiddag langsgaan, dan is alles bij de hand, je ziet wat (on)mogelijk is en wellicht ook een proefvluchtje maken? RMV Phoenix - Home
    Hebben jullie al een idee wat betreft elektro- of brandstof-vliegen?

    Neem 'omgeving Hoogeveen' op in de titel (en in jullie profiel), krijg je meer reacties van de inboorlingen aldaar. Titel kun je wijzigen door eerste bericht te wijzigen -> meer opties.

    Wat leesvoer
    Modelbouw FAQ's - Modelbouwforum.nl
    -> Modelvliegen, algemeen
    -> Aandachtspunten voor het beginnen met modelvliegen.

    Drie elkaar aanvullende en overlappende overzichten van clubs in NL&B:
    www.airtoi.com -> clubs (NL&B)
    www.modelvliegsport.nl -> clubs (NL)
    www.flytovml.com -> clubs (B)
     
  3. spyro

    spyro

    Lid geworden:
    4 jun 2011
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Hoogeveen
    Beste Ron,

    Aller eerst bedankt voor de tip om de titel van dit topic te verbeteren.

    Zo als eerder beschreven word er via de website niet gereageerd van de club heb een contact formulier ingevuld op de site en daar word niet gereageerd. Ook had ik een telefoon nummer gevonden, maar deze word niet opgenomen. Ook zijn we wezen kijken op het veld dat beschreven staat op de site in de krim , en daar lijkt het niet op dat daar enige aktiviteiten zijn. Tevens ben ik naar een modelbouw zaak geweest in zwolle en daar gevraagt of zij iets wisten waar deze vereninging gebleven was , helaas konden ze me daar ook niet helpen.Ik kan me echt bijna niet voorstellen dat deze vliegers nergens meer zijn. Misschien zondag nogmaals de krim proberen.

    Wat betreft u vraag of we brandstof of electro gaan vliegen weten we eigenlijk nog niet helemaal.
    wel hebben we een pc usb programma besteld om toch alvast een beetje te oefenen.

    Ik zelf zit toch te denken aan de brandstof modelen gezien het starten al een kick geeft, maar het leren vliegen staat eigenlijk meer voor op , dan kunnen we later daar op voort bouwen. mijn zoontje zal waarschijnlijk electro gaan vliegen.

    De reden dat we gezamelijk aan deze hobby beginnen zal ik dan maar ook even uitleggen.
    Voor de duidelijkheid moet ik hier bij zeggen dat ik zelf altijd ben aangetrokken door deze hobby.
    Het zit namelijk zo, mijn zoontje heeft nog al wat beperkingen betreffende een hobby of sport uit te kunnen oefenen, en gezien ik een collega heb die deze hobby ook heeft ( in combinatie met zweefvliegen ) en ik mijn zoontje min of meer betrapte achter de pc en tv met filmpjes over het rc vliegen. Heb ik mijn collega gevraagt of deze hobby misschien iets voor hem zou zijn. Zijn reactie was zeer positief, met gevolg dat hij hem een simpel bestuurbare helicopter kado gaf.En dit dus naar meer vraagt.nu heb ik mijn colega gevraagt hoe en wat te starten en hij mij het advies gaf om voordat we van alles aanschaffen eerst met de locale mensen te praten. Gezien hij al jaren vliegt en in het bezit is van denk ik de grootste
    KLM boeing rc vliegtuig van nederland vertrouw ik hem hier op. en dus rustig aan te starten en bij het begin te beginnen. helaas woont hij te ver weg om mij regelmatig te ondersteunen in de praktijk. En wij dus eerst maar eens opzoek gaan naar een club in de buurt.

    Groetjes Gerrit
     
  4. Marcel_S

    Marcel_S

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Hoi RMV Phoenix bestaat zekers nog wel, ik ben er zelf ook lid bij, we vliegen nu op een veld in De Krim aan de ontsluitingsweg.

    [​IMG]
     
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Clubs en PR, blijft blijkbaar moeilijke combinatie :(

    Wacht daar even mee tot je 'live' vliegt op de club, anders leer je je verkeerde dingen aan (of je denkt dat het een fluitje van een cent is). Wel combineren met 'live' vliegen, dan leer je het snelst. Er kleeft wel een nadeel aan vader&zoon vliegen, zoon leert veel sneller dan vader, en vliegt dan letterlijk en figuurlijk rondjes om je :D
     
  6. spyro

    spyro

    Lid geworden:
    4 jun 2011
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Hoogeveen
    Marcel,
    Vertel me wanneer er iemand ter plaatse is of hoe ik in contact kom met de vereninging, al vind ik het nu al triest dat ik op deze manier in contact moet komen met een vereninging.Wel heb ik inmiddels gezien dat de vereninging in nijverdal behoorlijk aktieve is , maar helaas de afstand en rol gaat spelen in lidmaat schap en voor mij zelf. Ik heb ook gezocht naar andere vereningingen in de buurt maar heb tot nu toe niet echt niets gevonden.(straal van zo'n 40 km ). Morgen middag maar weer eens op het veldtje in de krim proberen.

    Ron,
    Gezien jij al veel ervaring hebt (lid sins 2002) en het advies van mijn colega zal ik ook wachten met het programma,tot ik "live" kan vliegen.
    Maar op dit moment houd het vinden van een club me dus tegen om een vliegtuig of zender aan te schaffen, omdat dit als ik het goed begrepen heb van mijn colega per vereninging verschillend is.
    En ja Ron ik verwacht ook niet anders dat mijn kid me ver achter zal laten in het leer proces om te vliegen. Ach ja soms moet je je meerdere erkenen, kan moeilijk zijn vooral als ze jonger zijn :)

    Groetjes Gerrit
     
  7. Marcel_S

    Marcel_S

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Dedemsvaart
    meestal is het zaterdagsmiddag of zondagsmiddag dat er activitieiten zijn, ik zelf ben echt een mooi weer vlieger, mocht ik er zelf zijn.
     
  8. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    @Gerrit
    Zou de vakantietijd kunnen zijn dat niet gereageerd wordt op e-mail/telefoon. Echter, ik hoor het (te) vaak hier dat er niet/slecht gereageerd wordt, net als bij bedrijven overigens.
    Koop vliegtuig en radio waar club goede/veel ervaring mee heeft. Altijd kennis en onderdelen aanwezig dan.
    Eeh, laatste keer dat ik gevlogen heb, heli, was in 1990 :D

    @Marcel
    Jij kunt mooi de suggestie doen om contact-info van meerdere bestuursleden op site te zetten.
     
  9. Marcel_S

    Marcel_S

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Dedemsvaart
    @ ron : ik had Gerrit al even een PB gedaan ik denk dat het nu wel goed komt.
     
  10. spyro

    spyro

    Lid geworden:
    4 jun 2011
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Hoogeveen
    Vandaag weer naar het veldje in de Krim geweest. En Ja hoor, diverse leden aan wezig.Gezelligge mensen daar vrij openhartig ontvangen en dingen besproken.
    Heb even gevraagt waarom ze slecht bereikbaar waren. dit kwam door de omstandigheden om dat ze niet zeker waren dat ze dit veld konden behouden konden ze niet echt aktieve laten zien wie ze zijn , omdat er niets zeker was. Maar als ik het goed begrepen heb , blijven ze nu toch op dit veld en kunnen ze de zaken weer al vanouds op pakken.

    Marcel bedankt voor het PBtje en er is al een mailtje onderweg naar hem.

    Denk dat mijn eerste vliegtuig een Calmato trainer gaat worden.

    Beide heren hartelijk dank voor al jullie medewerking.

    Groetjes Gerrit
     
  11. Marcel_S

    Marcel_S

    Lid geworden:
    3 aug 2009
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Ha mooi, dan kom ik je vast een keertje tegen op een zondag.
     
  12. flying jesse

    flying jesse

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Nederland
    Hallo Gerrit en Xander,

    Ik zie dat jullie willen starten met deze prachtige hobby. Dat is top natuurlijk! Ik ben deze tijd een beetje aan het inkrimpen met de hobby omdat ik weinig tijd heb om nog te kunnen vliegen op de club. Ik heb dan ook een complete brandstofhobby liggen die eruit mag, daar ik alleen nog maar lokaal electro vlieg. Ik heb een advertentie staan hier op het forum, deze omvat een eerste, tweede en derde vliegtuig plus een zwever. Kun je voorlopig wel even mee voort lijkt me zo. Wil er snel vanaf dus de hoef er ook niet veel voor te hebben. Tevens heb ik (niet in de advertentie aanwezig) nog een complete startkist (op 12v accu na) en een lader voor u. Zou u dus alleen nog maar een zender en ontvanger nodig hebben en u bent klaar om te vliegen. Uw zoon wil graag electro vliegen, ook hier heb ik nog een complete set van liggen, namelijk de easystar van multiplex compleet vliegtuig met accu's besturing motor en zender+lader.

    Als u intresse heeft kunt u mij bellen voor meer informatie. Telefoonnummer zal ik u persoonlijk toesturen in een PB


    Grt Jesse
     
  13. spyro

    spyro

    Lid geworden:
    4 jun 2011
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Hoogeveen
    Jesse , op dit moment word ik een beetje overspoelt met aanbiedingen voor vliegtuigen ( lijkt wel of ieder stopt met vliegen ) begrijpelijk ieder heeft natuurlijk een beginners toestel of iets dergelijks over.
    Ik heb met enkele club leden afgesproken dat ik eerst bij hun zou gaan kijken. en ik eerst de gemaakte afspraken wil na komen. gezien ik eventuele miskoop wil voorkomen heb ik mijn colega gevraagt me te assisteren bij het aanschaffen van de benodigde spullen. Omdat hij in leeuwarden woont kan er even wat tijd overheen gaan. Haastige spoed is zelden goed en ik kan ook maar 1x de zelfde euro uitgeven.
    Ik zal in iedergeval je aanbod ingedachten houden.

    mvg Gerrit
     
  14. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 nov 2015
  15. spyro

    spyro

    Lid geworden:
    4 jun 2011
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Hoogeveen
    haha, voor me zelf heb ik op advies van colega en club besloten om een calmato met brandstof motor te beginnen.Mijn zoontje is een ander verhaal, gezien zijn leeftijd en kennis (10 jaar ) wil ik even rustig aan beginnen gezien er altijd een kans is dat hij na enkele malen al zegt ik heb er nu al genoeg van (kids :) ) . En om te starten gelijk met 2 vliegtuigen + toebehoren toch behoorlijk in de papieren gaat lopen. Eerst maar even de brandstof machine omdat die toch een blijver is. mocht er een electro toch snel komen dan zal dit waarschijnlijk de "alomgewaardeerde " (op dit forum ) easystar worden. Gezien hiervoor de benodigde kennis van brandstof motor niet nodig is.

    ( ff tussen door gezien we wat gaan afwijken van de topic, misschien is het leuk om een topic te maken in beginners , met als titel " de ervaringen van een beginner" )

    wel moet ik zeggen dat door gesprekken met de club en met mijn colega en dit forum me veel duidelijk is geworden wat wel en wat niet te doen en de spirit om te beginnen steeds meer toeneemt.

    groetjes Gerrit
     
  16. spyro

    spyro

    Lid geworden:
    4 jun 2011
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Hoogeveen
    Nog ff snel naar je links gekeken Ron, zeer interesant om toch ook een calmato electro aan te schaffen i.p.v de easystar, mocht de zoon toch de brui er aangeven kan het nog leuk worden voor me zelf.
     
  17. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Ligt er ook aan hoeveel kennis/ervaring op de club is met deze grootte elektro-toestellen. En of er restricties op de club zijn m.b.t. vliegtijdstippen en/of aantallen brandstofmotoren tegelijk in de lucht. Elektro is zeker niet minder dan brandstof, de heli- en vliegtuig-snelheidsrecords zijn elektrisch nu, 250 respectievelijk 460km/u (top 480), zie de videos van de Dachau Speed Cup van afgelopen weekend in bericht #88, elektrisch sneller dan een dikke getunede 15cc motor:
    German Speed-Cup outrunners - Page 9 - RC Groups
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2011
  18. Hans*2

    Hans*2

    Lid geworden:
    3 sep 2008
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Dedemsvaart
    De Krim

    Hallo Spyro,

    Ik vlieg ook in De Krim bij Phoenix erg gezelige club met veel hulpvaardige
    mensen met veel ervaring.
    Ook zijn er instructeurs die je aan de kabel leren vliegen zo wel heli als vliegtuig.
    Op de dinsdag avond kunnen we vliegen op het vliegveld Hoogeveen vanaf 18.30 uur tot zonondergang.

    Tot Horens Hans
     
  19. Dauphin

    Dauphin Guest

    Hallo, Hans, ook ik wil graag verder in deze sport, ik sport nu bij een club (achteromsedijk vliegveld Hoogeveen) die ik om veiligheid,s redenen niet bekend maak,
    alleen in een pm, ben in het bezit van een paar helikopters.
    En zogenoemd een wildvlieger.
    Geert.
     

Deel Deze Pagina