Ik snap het niet meer. yaw probleem blijft. Ik moet hem ~100 punten naar links trimmen om iets of wat vliegbaar te zijn, maar als ik gas geef, of zonder aanwijsbare reden trekt ie ineens 90 graden naar rechts. Of soms naar links. De motors links voor en rechts achter (wijzer zin) lopen ook aanzienlijk warmer dan de andere twee. Het probleem stelt zich vooral in acro mode, met MAG uit. Als ik angle aanzet en MAG, dan betert het iets, ik zie dat de quad de yaw probeert tegen te gaan, maar echt een oplossing is dat ook niet.
Wat ik al geprobeerd heb:
- meermaals calibreren ACCs, gyro's, ESCs,..
- andere ESCs (uit noodzaak

)
- een ietwat stroeve motor vervangen en motoren voor/achter gewisseld (hoge temperatuur blijft op dezelfde locatie, gaat dus niet mee met de motoren)
- nieuwe props
- hoge ampere draden zo ver mogelijk van de flight controller
- motoren en props gebalanceerd
- allerlei PID instellingen
- motor geometrie ("dead cat") ingegeven in multiwii
- clearen van de arduino
- ceremonieel offeren van een kat
Niks helpt.
Wat ik nog kan bedenken is dat mijn frame krom is (het is wel in balans). Ik mis zie er niks aan, en ik zou ik niet denken dat het dan op schijnbare willekeurige momenten een dosis yaw induceert, dus erg waarschijnlijk acht ik die theorie ook niet.
Of er is iets mis met mijn FC. Hopelijk heb ik over een week een nieuwe, en kan ik dat ook uitsluiten, want daar twijfel ik ook aan. in multiwiconf ziet alles er perfect normaal uit.
Iemand anders ideeen?
Overigens loopt die qbrain esc angstaanjagend heet. Ik ben alleen nog maar wat aan het hoveren, en niet eens een hele batterij lading non stop, en ik denk dat ik er een spiegelei op kan bakken.