RC Winkel in Belgische Kempen?

Is dat groene ding een beeper? Dat zijn sterke magneten, misschien wat verder van je FC plaatsen?
Maar je zegt dat het vooral in acro is zonder de mag aan, dus denk ik niet dat het de oplossing is.

Als het niet lukt met de nieuwe ESCs kunnen we eens afspreken, ik woon niet zo gek ver van je.

Is dat groene ding een beeper? Dat zijn sterke magneten, misschien wat verder van je FC plaatsen?
Maar je zegt dat het vooral in acro is zonder de mag aan, dus denk ik niet dat het de oplossing is.

Als het niet lukt met de nieuwe ESCs kunnen we eens afspreken, ik woon niet zo gek ver van je.

Die qbrain is al nieuw (van FGRacer overgenomen). Daarvoor had ik namaak hobbywing skywalkers die ik naar SimonK geflashed had. Dus aan de ESC ligt het bijna zeker niet.

Dat groene ding is inderdaad een bieper (lost & found). Ik zal er hem eens afhalen voor alle zekerheid maar vroeger hing ie helemaal achteraan.

Wat dat afspreken betreft; graag. Ik heb familie in Brecht waar ik geregeld kom, in een kasteeltje in sint lenearts. Misschien ken je het :
Kasteel De Eester

Leuk domein om te vliegen denk ik. Als ik iets heb dat fatsoenlijk vliegt :)

Lijkt me idd leuke locatie voor een vluchtje en bijbehorend filmpje! Stuur maar een PB als je in de buurt bent.

Yeahaa, Ik denk dat ik het heb gevonden. Wel, ik weet nog niet zeker wat het opgelost heeft, maar het probleem lijkt van de baan. "Changelog" hier:

RC Groups - View Single Post - Yet another multiwii yaw problem thread

Overigens ben ik al zeker op 15 augustus in Brecht. Met quad(s) als het weer meezit. Er is dan een feest daar, maar das niet bepaald een formele bedoening en als je zin hebt kom je maar af. Wat lucht foto's/video's zou sowieso tof zijn.

edit: te snel gesproken. Het is nog niet gedaan. het is beter, maar nogaltijd heeft de yaw een wil van zichzelf. Zucht. We zullen zien wat een andere FC brengt.

Laatst bewerkt:
te snel gesproken. Het is nog niet gedaan. het is beter, maar nogaltijd heeft de yaw een wil van zichzelf. Zucht. We zullen zien wat een andere FC brengt.
Een yaw uit zich zelf kan een probleem met de ESC's betekenen. Het kan simpelweg zo zijn dat de ESC's niet goed gecalibreerd zijn. Als hardwarematig alles goed is zal multiwii echt niet uit zichzelf yawen.

Overigens dit kan ik heel makkelijk reproduceren op mijn warthox frampje. Heb ik 4x hetzelfde ESC waar de throttle range goed op dezelfde manier gecalibreerd is blijft deze rete stabiel op yaw onder alle omstandigheden. Pak ik een plush ESC of een anders gecalibreerde SimonK vliegt het vrij stabiel, maar soms begint ie vanzelf te yawen.

Een yaw uit zich zelf kan een probleem met de ESC's betekenen. Het kan simpelweg zo zijn dat de ESC's niet goed gecalibreerd zijn. Als hardwarematig alles goed is zal multiwii echt niet uit zichzelf yawen.

Overigens dit kan ik heel makkelijk reproduceren op mijn warthox frampje. Heb ik 4x hetzelfde ESC waar de throttle range goed op dezelfde manier gecalibreerd is blijft deze rete stabiel op yaw onder alle omstandigheden. Pak ik een plush ESC of een anders gecalibreerde SimonK vliegt het vrij stabiel, maar soms begint ie vanzelf te yawen.

Interessant. Ik gebruik de calibratie optie van multiwii (compileren met die "dontfly calibrate esc" flag). Deed ik zowel met mijn SimonK's als nu met deze qbrain. Dat lijkt goed te werken. Voor de calibratie spinde ze niet op bij het armen en draaiden ze aan verschillende snelheden. Na calibratie werkt dat prima. Zou het zin hebben de ESCs toch manueel te calibreren?

Overigens, kan een mod dit topic misschien splitten?

Mooi dan!

Dit had het moeten zijn. Mensen onderschatten weleens hoe belangrijk de correcte calibratie is. Je kan je eindeloos tunen besparen!

Mooi dan!

Dit had het moeten zijn. Mensen onderschatten weleens hoe belangrijk de correcte calibratie is. Je kan je eindeloos tunen besparen!

Ik denk dat je reageert op mijn post die ik gewist heb. Die persoon had zijn yaw probleem opgelost door via multiwii te caliberen, niet omgekeerd zoals ik dacht.

Soit, het kan best in die hoek zitten, ik zal er vanavond eens naar kijken.

Ja ik reageerde op je gewiste bericht :D. Maar maakt niet uit hoe je het doet, als je ESC's goede endpoints onthouden :D. Manual zou handig zijn om het te horen of het ook goed gaat bij alle 4. SimonK moet je soms heel snel calibreren mocht je dat niet weten.
Je moet dan minthrottle zo aanpassen dat ze alle 4 net beginnen te draaien en er moet geen verschil inzitten.

Back