RC X-twin Short Skyvan

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door jan brilman, 4 jun 2006.

  1. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    Neuu man!! :p
     
  2. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ik geniet in stilte mee
     
  3. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    En zo zijn er wel meer kijkers....
    Overigens kan het printje ook 4 motoren aan, de lipo echter niet.
    Vier motoren, iedere kant twee parallel op een printje met daar aan twee lipo's parallel is mooi voor een bommenwerper ;)
     
  4. roderick_schmitz

    roderick_schmitz

    Lid geworden:
    17 sep 2004
    Berichten:
    439
    Locatie:
    Curacao
    Ik kijk ook stilletjes mee. Nu ook maar een berichtje plaatsen zodat ik geabboneerd wordt.

    Het ziet er leuk uit. Ik denk dat ik binnenkort ook eens aan de depron ga beginn
     
  5. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Zeg, groningse eigenwijs (1 vd velen ;)), je hebt nog steeds niet gekeken naar selitac? Daarmee kan t nog kleiner en lichter!
     
  6. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.821
    Locatie:
    Zeewolde
    Hier nog zo`n stille volger (je moet wat hè als de Herky niet geupdate wordt :cry: ) maar we blijven je waar je ook mee bezig bent volgen 8)
     
  7. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.503
    Locatie:
    groningen
    :oops:

    Gelukkig maar! :p

    Selitac: nog niet aan toegekomen.

    Maar ik denk dat ik dit wel onder de 22 gram houdt. 8)


    jan.
     
  8. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    Nog even een foto voor je gemaakt afgelopen weekend.
    [​IMG]
     
  9. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Hier nog zo een stille mee genieter.
    Dit model staat al een tijd op mijn lijstje maar dan met cdrom motoren en een 2s 1500 ma lipo.
    Depron buigen gaat ook goed door de achterkant in te zagen met een junior zaag op een vlakke ondergrond en de zaagdiepte beperken door boortjes of asjes voor en achter het matriaal te leggen.
    Gewoon de onderkant van de op de tafel laten steunen kan ook.
    Dikker depron(6mm) is trouwens minder dan 2x zo zwaar en geeft wat meer mogelijkheid om een wat dikker profiel te snijden en een koolstof asje toe te passen.
     
  10. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.503
    Locatie:
    groningen
    Nou, toch leuk om te horen dat een aantal mensen het volgen. :p

    Ik vraag me wel af: met welke instelhoek zal ik die vleugel monteren? :?

    Wil hem wel zo bevestigen dat er nog wat veranderd kan worden (onder de voor of achterlijst), maar doe het liever in een keer (vrijwel) goed. 8)

    1°? 2°? 1,5°? 2,5°?

    Wie het weet mag het zeggen . . .


    jan.
     
  11. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    Als je een aparte beschildering wilt
    Hier een Oostenrijkse skyvan van Pink gebruikt voor para-drop

    [​IMG].

    als je twee x-twins met de zelfde freq afbreekt kun je ook een x-twin C130 hercy maken :wink:
     
  12. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.503
    Locatie:
    groningen
    jetpropdlx schreef:
    Als jij dat nou eens ging doen! :p

    :wink:


    jan.
     
  13. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Jan, die onderste lijn waar het profiel op ligt wordt dan de rompbovenzijde. Dat is volgens mij meer dan voldoende.
    [​IMG]
     
  14. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.503
    Locatie:
    groningen
    Met die streepjeslijn zit je op 5°. 8O

    Dat lijkt me ruim aan de maat . . . :?


    jan.
     
  15. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Klein en langzaam Jan, of moet t een pylonracer worden?
     
  16. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.503
    Locatie:
    groningen
    Wat denk je! :roll:

    Take a wild guess . . .


    jan.
     
  17. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Jan, je kan dan toch door middel van een klein wiggetje die hoek verkleinen. Begin dan met 3 graden en pas dat naar gelieven aan.
     
  18. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.503
    Locatie:
    groningen
    Tuurlijk, dat kan allemaal, maar de eerste vraag is: hoe zet ik de vleugel enigszins stevig en toch goed demonteerbaar vast, en daarnaast: wat is een goed uitgangspunt om mee te beginnen.

    Jij zegt: 3°.

    Is dat een gangbare waarde voor slow-flyer-achtige indoormodelletjes? :?


    jan.
     
  19. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    weet ik ook niet, natte vingerwerk en mijn gevoel geven dat aan. Theoretische onderbouwing kan ik je helaas niet direct geven.

    vleugel vastzetten met coctailprikkers en dunne elastiekjes. Net zoals vroeger bij de charter
     
  20. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    vleugel eerst op balsa stokje als werpmodelletje stieken, en gooitest doen
     

Deel Deze Pagina