RC X-twin Short Skyvan

En zo zijn er wel meer kijkers....
Overigens kan het printje ook 4 motoren aan, de lipo echter niet.
Vier motoren, iedere kant twee parallel op een printje met daar aan twee lipo's parallel is mooi voor een bommenwerper ;)

Ik kijk ook stilletjes mee. Nu ook maar een berichtje plaatsen zodat ik geabboneerd wordt.

Het ziet er leuk uit. Ik denk dat ik binnenkort ook eens aan de depron ga beginn

Zeg, groningse eigenwijs (1 vd velen ;)), je hebt nog steeds niet gekeken naar selitac? Daarmee kan t nog kleiner en lichter!

Hier nog zo`n stille volger (je moet wat hè als de Herky niet geupdate wordt :cry: ) maar we blijven je waar je ook mee bezig bent volgen 8)

Nog even een foto voor je gemaakt afgelopen weekend.
skyvan.jpg

Hier nog zo een stille mee genieter.
Dit model staat al een tijd op mijn lijstje maar dan met cdrom motoren en een 2s 1500 ma lipo.
Depron buigen gaat ook goed door de achterkant in te zagen met een junior zaag op een vlakke ondergrond en de zaagdiepte beperken door boortjes of asjes voor en achter het matriaal te leggen.
Gewoon de onderkant van de op de tafel laten steunen kan ook.
Dikker depron(6mm) is trouwens minder dan 2x zo zwaar en geeft wat meer mogelijkheid om een wat dikker profiel te snijden en een koolstof asje toe te passen.

Nou, toch leuk om te horen dat een aantal mensen het volgen. :P

Ik vraag me wel af: met welke instelhoek zal ik die vleugel monteren? :?

Wil hem wel zo bevestigen dat er nog wat veranderd kan worden (onder de voor of achterlijst), maar doe het liever in een keer (vrijwel) goed. 8)

1°? 2°? 1,5°? 2,5°?

Wie het weet mag het zeggen . . .

jan.

Als je een aparte beschildering wilt
Hier een Oostenrijkse skyvan van Pink gebruikt voor para-drop

SkyVan-pink.jpg
.

als je twee x-twins met de zelfde freq afbreekt kun je ook een x-twin C130 hercy maken :wink:

Jan, die onderste lijn waar het profiel op ligt wordt dan de rompbovenzijde. Dat is volgens mij meer dan voldoende.
Picture%20103%20%28Medium%29.jpg

Jan, je kan dan toch door middel van een klein wiggetje die hoek verkleinen. Begin dan met 3 graden en pas dat naar gelieven aan.

kan dan toch door middel van een klein wiggetje die hoek verkleinen
Tuurlijk, dat kan allemaal, maar de eerste vraag is: hoe zet ik de vleugel enigszins stevig en toch goed demonteerbaar vast, en daarnaast: wat is een goed uitgangspunt om mee te beginnen.

Jij zegt: 3°.

Is dat een gangbare waarde voor slow-flyer-achtige indoormodelletjes? :?

jan.

weet ik ook niet, natte vingerwerk en mijn gevoel geven dat aan. Theoretische onderbouwing kan ik je helaas niet direct geven.

vleugel vastzetten met coctailprikkers en dunne elastiekjes. Net zoals vroeger bij de charter

Back