Rc Zeilschip bij de Lidl

• Topicstarter Topicstarter barthezzo
  • Startdatum Startdatum
als hij idd hetzelfde is als de graupner dan is het zo beroerd nog niet; die is nl 179,- euries.....
ik heb het model gisteren ook zien staan. vond 1 duidelijk minpunt op de doos: zendbereik=100meter. en dat is dan de fabrieks opgave! maar goed dan is ie wel 110 eurie goedkoper dan de graupner :wink:

100 meter met zo'n bootje is nog een heel eind hoor!
Probeer het maar eens uit. Je ziet dan niet meer dan een klein stipje van je boot.

Wim

is het de moeite nou waard om er 1 te gaan halen?

owja nog een algemene vraag over modelzeilbootjes: kan je ook de schoot aantrekken of hoe werkt dat?
ander vaar je aan de wind met je zeil vol open, en dat gaat niet zo best.

bart

wimg zei:
Heb je ook foto's van de binnenkant?
Dan kunnen we ons een nog betere voorstelling maken.

Wim

Om bij de binnenkant te komen moet de hele boot uitelkaar, dus alle schroeven uit de romp en alles eraf.... daar heb ik nu nog ff geen zin in :D
eerst maar eens varen....
De "batterijbox" is wel simpel benaderbaar, ze zou de handleiding bij graupner kunnen downloaden, heb je iets meer info erover....

Verder lijkt het met de 100 meter bereik wel mee te vallen, met ingeschoven antenne kan ik al over de 100 meter zonder enkel vorm van storing!

Volgens mij is dit bootje zeker de moeite waard maar niet voor heftig en veelvuldig gebruik, dan moet je gewoon iets meer uitgeven en een Micro Magic kopen.
Voor iemand die eens een keer een zeilbootje wil proberen, zoals ik, is het een leuk bootje, zeer weinig "bouwtijd" en toch een redelijke kwaliteit.
Over devaareigenschappen kan ik nog niks zeggen, ten eerste heb ik nog nooit eerder een zeilboot gehad en dus 0 ervaring en ten tweede heeft het bootje nog geen water van dichtbij gezien, ik hoop dat daar vanavond nog verandering in komt :lol:

haha oke ik ben benieuwd over de vaareigenschappen mischien worden die dan vanavond onthult:D:D

Bart

Het is een 2 kanaals zender. Met het ene kanaal stuur je, met het andere trek je inderdaad de schoten aan. (Of zowel de grootschoot als de fokkeschoot, of alleen de grootschoot wordt aangetrokken kan ik van hieruit niet zeggen.

Wim

wimg zei:
Het is een 2 kanaals zender. Met het ene kanaal stuur je, met het andere trek je inderdaad de schoten aan. (Of zowel de grootschoot als de fokkeschoot, of alleen de grootschoot wordt aangetrokken kan ik van hieruit niet zeggen.

Wim

Als je hiermee bedoelt of alleen het grote zeil of het klein en het grote zeil kunnen worden versteld dan is dat het laatste.
Dus, grootzeil en fok zijn verstelbaar en gaan tegelijk op 1 kanaal.

Nou, vanavond even "gevaren" nou ja varen...........
Ik heb enorm gemarteld!!!
Of ik kan het niet of de wind was te hard of de boot is knudde, ik denk het eerste...
Ik had het idee dat de boot alleen met de wind weg waait, hij beweegt wel iets als je het roer of zeil veranderd maar ik kan er niet echt een richting in krijgen, zelfs recht van de wind af lukt me niet :|

Iemand in de buurt van Hoogeveen die weet hoe je met een zeilboot moet varen en afstellen???? :)

Ik heb de boot ook gekocht, maar ik wat er op valt is dat volgens mij de boot niet echt gemakkelijk uit elkaar te halen is als je hem eenmaal hebt opgebouwd. Dit lijkt me onhandig met vervoer. Ik had eigenlijk gehoopt dat je de mast er gemakkelijk af kan halen, maar als alle touwtjes er aan zitten lijkt me dit bijna niet meer mogelijk. Ik heb de boot nog niet helemaal uitgepakt aangezien ik hem eigenlijk wil ruilen als hij altijd in elkaar moet blijven. Heeft iemand hier ervaring met het demonteren van de mast of een handige tip voor het vervoer?

p.groen zei:
Ik heb de boot ook gekocht, maar ik wat er op valt is dat volgens mij de boot niet echt gemakkelijk uit elkaar te halen is als je hem eenmaal hebt opgebouwd. Dit lijkt me onhandig met vervoer. Ik had eigenlijk gehoopt dat je de mast er gemakkelijk af kan halen, maar als alle touwtjes er aan zitten lijkt me dit bijna niet meer mogelijk. Ik heb de boot nog niet helemaal uitgepakt aangezien ik hem eigenlijk wil ruilen als hij altijd in elkaar moet blijven. Heeft iemand hier ervaring met het demonteren van de mast of een handige tip voor het vervoer?

Tja, dat had ik ook maar hij past makkelijk plat liggend in de kofferbak, geen probleem voor mij dus.....

sietse zei:

Bedankt.....!
deze begrippen kende ik al wel en ook het principe van zeilen is me wel duidelijk.
Ik krijg alleen geen vaart in de boot en als de boot niet echt voorruit gaat heeft het roer ook niet echt zin.
Meeste van de tijd ligt de boot plat in het water en waait gewoon met de wind mee wat ik ook doe..... :(
mischien stond er ook wel te veel wind gisteren....

dan is er idd teveel wind. Zodra hij echt plat gaat heb je weinig meer te vertellen. Das het probleem met kleine bootjes. de schaalwind is al snel veel te hard. Een klein vlaagje is in het echt een stormstoot.

Enige wat je dan kan doen is je zeil flink vieren zodat hij niet teveel vangt en zoveel mogelijk vooruit duwt ipv opzij. Dan moet het nog wel lukken om halve wind te varen.

sietse zei:
Enige wat je dan kan doen is je zeil flink vieren zodat hij niet teveel vangt en zoveel mogelijk vooruit duwt ipv opzij. Dan moet het nog wel lukken om halve wind te varen.

Ja, dat dacht ik al en ik liet het ook helemaal vieren en dan bleef hij nog een beetje rechtop maar gang zat er niet in en bestuurbaar was het al helemaal niet....
ik ga het weer proberen met wat minder wind...

racebeest zei:
p.groen zei:

Tja, dat had ik ook maar hij past makkelijk plat liggend in de kofferbak, geen probleem voor mij dus.....

Begrijp ik het goed dat je de mast er naderhand niet meer gemakelijk af kan halen?

kijk eens aan nog een Hilversum(er) (p.Groen) ik kom zelf uit loosdrecht, maarja dat licht naast elkaar :D :P

Trouwens P.Groen welkom op het forum :wink:

Dit zeilt toch wel, reageert goed op het roer en heeft een mooie bolling in de zeilen.

mmivx5.jpg

mmiijn8.jpg

Back