Rc Zeilschip bij de Lidl

• Topicstarter Topicstarter barthezzo
  • Startdatum Startdatum
Dit is niet het zeilbootje van de lidl. Wel mooie plaatjes, hopelijk vaart het bootje van de Lidl ook zo mooi. Heeft iemand al goede ervaringen met het zeilen met het bootje van de Lidl?

Nee dit is ook DE Micro Magic!!!!
Kost iets meer maar weet je in elk geval zeker dat je een goed beproeft concept en perfect zeilend bootje koopt!

Op de foto staan Micro Magic die wel kunnen zeilen.

http://www.micromagic.nl/index.html

Ik zeil nu 2 jaar maar weet dat alle zeilboten die op de markt gebracht worden niet allemaal goede zeilboten zijn.
Dit schijnt een model van Graupner te zijn.
Ik weet niet hoeveel Micro Magic's er nu geregistreerd zijn mijn zeilnummer is 1351.
Ik zeil voor de lol maar je kan ook wedstrijdzeilen moet je maar eens op het forum van Micro Magic gaan kijken.
Ik wil hier niet promoten maar bedenk voor ge begint, lees alleen maar problemen bij de Lidle modellen.

Ik wil hier niet promoten maar bedenk voor ge begint, lees alleen maar problemen bij de Lidle modellen.
Dat is nog niet aangetoond hoor Jan!
Als het een Graupner model is, zal het toch wel een beetje kunnen varen.
Je vergelijkt nu een model van 60 Euro met een model (de MM) van ongeveer 200 Euro (vaarklaar)
DAT verschil wil of kan niet iedereen zomaar even uit de beurs kloppen.

Ik zou graag ervaringen horen van de bezitters van dit model, en dan het liefst gevaren en getuned door ervaren (bv MM) modelzeilers.
DAN pas kun je dit model vergelijken met de MM.

Wim

kijk en daar ben ik het dus helemaal mee eens! dat het bootje van Lidl zo goedkoop is zegt niets over de vaareigenschappen. verder heb ik nog niets gelezen over het feit dat het bootje slecht zeilt; alleen dat de wind te hard was en dat er daardoor niet mee te zeilen viel. daarnaast is mijn twijvel over het bereik ook al onterecht verklaard in 1 van de reacties, dus dat kan het ook niet zijn wat deze boot een miskoop laat zijn.
en dat een MM goed zeilt dat weten we intussen wel!!
ik denk dat je voor die 70,- een hoop lol kunt hebben als fun zeiler!

Francis

ik denk dat je voor die 70,- een hoop lol kunt hebben als fun zeiler!
dat ben ik met je eens Francis!

We gaan vanmiddag de weekend boodschappen doen. Zal wel weer de Lidl worden. Kijk ik d'r gelijk even naar.

(M'n vrouw dacht al dat het misschien wat was voor de jongste)

Wim

Ik heb het de boot van de Lidl afgelopen maandag gekocht en gelijk uitgeprobeerd. De zeilen van deze boot ogen erg slap en na een paar keer zeilen lebberen ze helemaal uit. Ook verlijert de boot nogal snel, vooral bij wat meer wind. Misschien ligt dit aan het gewicht van de kiel die volgens mij te licht is. Voor de rest is de boot redelijk bestuurbaar, vooral bij weinig wind. Als dit bootje verder bevalt wil ik misschien een betere boot kopen (MM).

Ik heb inmiddels de boot ook een paar keer geprobeert bij iets minder wind en ik moet zeggen dat ik toch heel tevreden ben met het bootje van 70 euro!
Met zwakke tot matige wind vaart het best goed al heb iik wel wat moeite om voor de wind te varen en wil het bootje steeds tegen de wind in gaan liggen.
Uitendelijk heb ik er al een paar uur mee gevaren en zelfs mijn zoontje van 7 vaart er mee.

Het bereik is echt verder dan 100 meter, ik heb al zeker 300 meter bereik, geen problemen mee gehad, ook de akku' (2200NiMh) houden het lang vol, ik heb z er nu zo'n 3 uur in zitten en werkt nog steeds prima.

Enig minpuntje tot nu toe is de fok, de lijn die dat aanstuurt gaat niet echt soepel en daardoor komt de fok niet helemaal los.
Iemand een idee wat de minimale en maximale stand van de zeilen zou moeten zijn en ook wat het verschil tussen fok en grootzeil moet zijn in b.v. het aantal graden t.o.v. elkaar??

ik vind het nog steeds een leuk bootje voor lewuk geld, ik heb er al voor 200 euro plezier aan gehad en heb geleerd dat ik geen zeiler ben, ontspannend is het wel :D
Volgende boot gaat een Kyosho Lamborghini C-1 Cat worden, iemand daar nog ideeen over??

Zijn er meer mensen die last hebben van niet goed hechtende stickers? Bij mij zitten de stickers aan de zijkand een beetje los bij de randen.

p.groen zei:
Zijn er meer mensen die last hebben van niet goed hechtende stickers? Bij mij zitten de stickers aan de zijkand een beetje los bij de randen.

Ik ga bij dit soort "kant-en-klaar" dingen altijd eerst een keer de stickers bij langs met een föhn en ik heb tot nu toe de stickers er nog goed vast op zitten.

Ik ben de boot in elkaar aan het zetten. Wat de lengte van de "besturings lijnen" moeten zijn voor zowel het groot zijl als de fok? De handleiding is verre van duidelijk in deze. De handleiding van graupner gaat er van uit dat de boot zo goed als vaar klaar is. hier heb ik dus niets aan. Iemand een idee?

Ik denk over de Lidl boot maar die is hetzelfde als de Graupner.
De handleiding van Graupner is nog "kaler"dan die van de Lidl, dit komt omdat de Graupner boot als RTR wordt geleverd en daar hoef je dus echt helemaal niks meer aan te doen.

Ik heb zelf ook vragen over de stand van de zeilen zoals ook in een eerdere post staat, ik heb het zo gezet dat de zeilen beide bijna haaks staan op de langste stand, zo ongeveer 80 graden, bij helemaal aangetrokken komt het dan uit op zo'n beetje 20 a 25 graden denk ik.
Ik heb geen idee of dit goed is maar het werkt aardig.

Lijkt mij aan de ruime kant.

Expirimenteren is toegestaan, dus wellicht kun je eens als ingetrokken stand proberen dat de zeilen bijna geheel dicht zijn getrokken, dus max zo'n graadje of 5 over.

wellicht dat je dan wat meer snelheid kunt halen.

Voor tips over zeilen kun je ook kijken op de Micro Magic site. .

Wim

Het is een Graupner klasse bootje......Roel..

Wat je allemaal niet bij de lidl en aldi kunt kopen als modelvaarder.........

:-)

Johan

Wat is de uitslag van de stuurlijnen van een micro magic? Ik bedoel hiermee het verschil tussen de twee uiterste standen van de besturing.

Als ik dit bootje van de lidl maar 5 graden geef in de meest ingetrokken stand van de stuur lijnen, dan ben ik bang dat het zijl dan niet genoeg ruimte heeft in de verste stand van de besturing om goed voor de wind te varen.

Beetje afhankelijk van de instellingen en apparatuur van de schipper, maar bij mijn MM1022 heeft het grootzeil een uitslag tussen de 5 en de 80 graden en de fok tussen de 10 en de 85 graden.
Bij mijn rMM heeft het grootzeil tussen de 5 en de75en de fok tussen de 5 en de 85 graden; dit laatste door de 3e servo voor de trim van de fok.

p.groen zei:
Als ik dit bootje van de lidl maar 5 graden geef in de meest ingetrokken stand van de stuur lijnen, dan ben ik bang dat het zijl dan niet genoeg ruimte heeft in de verste stand van de besturing om goed voor de wind te varen.

dat probleem had ik ook maar ik heb er gewoon het hele trim bereik bij gebruikt en dan gaat het aardig....

Voordeel van het dichter kunnen trekken van je zeilen is dat je hoger aan de wind kunt zeilen en makkelijker overstag kunt gaan.

Wim

Back