RCPowers F117 v2

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door areon, 17 nov 2010.

  1. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Hai,

    RCPowers heeft een nieuwe versie uitgebracht van de F117. Deze is een beutje groter en lijkt wat meer geschikt voor beginners / lage snelheden.

    Zie ook het filmpje op de jijbuis:



    Tijdelijk zijn de bouwplannen $ 7.99, dus kost je de kop niet.

    Ik heb nog een berg depron liggen, dus ben maar eens aan het snijden gegaan. De bodemplaat ligt nu te drogen ( carbon staven) dus morgen kan ik verder bouwen. En wie weet dan komend weekend al.... :D

    Ik schiet wel wat plaatjes als het interessanter wordt.

    Hoi,
    Arthur.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    ik ben benieuwd !
     
  3. p@ul

    p@ul

    Lid geworden:
    12 mei 2010
    Berichten:
    975
    leuk ding ja en depron kost ook geen fortuin.
    Ga ik ook volgen

    mvg p@ul
     
  4. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Vanavond even geen bouwactiviteiten, heb vannacht ziekenboeg gehad met de kids en je wil het niet verpesten he?

    Ik ben wel ff naar zolder geweest om een paar plaatjes te schieten en wat spulletjes bij elkaar te zoeken.

    [​IMG]

    Dit is de bodemplaat zoals ie nu is. De 3mm carbon staven worden nog langs de zijkant gemaakt ( zoals ze nu los liggen ) en dan gaat er nog een plaatje 3mm depron tegenaan.

    [​IMG]

    De zijkanten. Geeft je een goed idee hoe simpel het ontwerp is. Dit is mijn eerste depron zelbouw vliegtuig ( ik heb me al eens aan een hovercraft gewaagd) dus een ideaal leerproject. Kan eigenlijk niet fout gaan als je een beetje uit kijkt.

    [​IMG]

    En dit zijn alle andere onderdelen. That's it!

    [​IMG]

    En dat moet dan zo in elkaar :D

    [​IMG]

    HK Spektrum ontvangertje.
    BL 22-nogwat buitenlopertje van RC Timer ( wordt aanbevolen voor parkjets van parkjets.com, dus gaat hierin ook wel werken).
    HK 25 amp ESC.
    RCPowers beveeld een 1800MAh lipo aan. Die heb ik liggen, maar volgens mij moet 2200MAh ook wel kunnen. We zullen zien :)

    [​IMG]

    APC 6x4 propje.

    [​IMG]

    2 9-grammertjes van RCTimer.

    [​IMG]

    Last but not least: potje zwarte verf!

    Morgen bouwen wordt 'm ook niet dus aankomend weekend de lucht in gooien was helaas een beetje te ambitieus. Nah ja, zo lang we maar bouwlol hebben.
    Ik kan komend weekend vast wel wat uurtjes bouwen dus dan meld ik mij wel weer!

    Groeten,
    Arthur.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Ik zou toch zweren dat ik gisteren een heel verhaal heb zitten typen en nu staat het er niet. Vreemd...:confused:

    Ik beperk mij nu even tot de foto's ;)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    He cool, ik ben hem ook aan het bouwen ;-)

    Heb jij het depron nog schuin afgesneden voor een betere pasvorm?
     
  7. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Neuh ,was onderdeel van mijn verhaal. Ik maak beginnersfouten :) de zijkanten staan nu te recht, waardoor het deksel niet past. Maar ik snij eerst een ander deksel en zie wel hoe het gaat. Daarna maak ik er gewoon nog 1. Dit is echt een leerproject voor mij!

    Hoi,
    Arthur.
     
  8. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Ik heb v1 ook gekocht en gemaakt en dat vloog wel leuk, deze zal een stuk rustiger vliegen (maar jij hebt vast zijn filmpjes ook al 10x bekeken) :D
     
  9. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Inderdaad! Daarom ben ik ook gelijk aan het bouwen gegaan!

    Vanavond de deksel opnieuw gemaakt, omdat door (ontbreken van) mijn bouwkunsten de maat nu anders is dan op de originele tekening.

    Zo'n beetje de hele bovenkant is zwart nu, morgen ga ik de apparatuur er op plakken. Daarvoor moet ik eerst even langs de lokale bouwmarkt om een paar plankjes te halen :D

    Ik schiet morgen wel weer een paar plaatjes. Met een beetje mazzel kom ik morgen een heel eind, ofschoon ik even geen voorspellingen doe voor een maiden...

    Groeten,
    Arthur.
     
  10. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Bijna klaar!

    [​IMG]

    Nou, ik heb tussen de bedrijven door kunnen bouwen aan de F117. De onderkant zit ook in de verf ( heb ik geen plaatjes van ziek ik nu) en aan de bovenkant zijn nog wat decals aangebracht die ik op RCGRoups heb gevonden. Die heb ik gewoon geprint op wit papier en vervolgens een laagje blanke lak van Tamiya er overheen gespoten. Ik heb ze opgeplakt met de op dit forum welbekende Hema lijm.

    [​IMG]

    De apparatuur zit inmiddels ook vast. De motormount heb ik gemaakt van een hoeklatje ( waar een verstevigingslatje tegenaan zit gelijmd). Die is met expoxy gelijmd op de depron plaat. De ESC en ontvanger zitten gewoon vast met klittenband. De servos heb ik met smeltlijm vastgezet, zoals door RC Powers aanbevolen. Ben benieuwd hoe je dat ooit moet vervangen :) met het buigen van de servostangetjes maakte ik aan 1 kant een foutje waardoor het omhoog stond. Daar heb ik met smeltlijm gewoon een blokje depron tussen gezet. Ziet er niet uit, werkt wel. Dit model blinkt toch niet uit in schoonheid, maar het was dan ook mijn eerste echte depron projectje.

    [​IMG]

    Nu de klep nog vast (moet nog een paar magneetjes halen) en dan kunnen we los!

    [​IMG]

    ...maar waarom moet ik nou steeds aan Daffy Duck denken als ik er naar kijk? :D

    Hoi,
    Arthur.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Die decals zijn nice! Ik heb mijn model helemaal ingetaped (of liever gezegd, ben er nog mee bezig) dus die van mij ziet er helemaal piano lak zwart uit ;-)

    Ik heb bij mijn exemplaar de servo's gewoon vlak voor de elevon's geplaatst, zo heb ik iets meer controle over het afstellen (vergeleken met het buigen van die servo stangen en het plakken daarvan op de servo's).

    Vindt je het erg als ik hier eens een paar foto's van mijn toestel plaats?

    Heb je al gevlogen trouwens?
     
  12. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Da's vast ook mooi! Dat zal wel mooier zijn dan het matzwarte van mij, maar ik wilde het wat "authentiek" houden.

    Dat heb ik uiteraard overwogen, maar zag ik eigenlijk niemand doen, dus ben ik maar voor de "veilige oplossing" gegaan. Ik ben benieuwd naar jouw oplossing!

    Uiteraard ben je van harte uitgenodigd om je foto's er bij te zetten, graag zelfs!

    Ik heb nog niet gevlogen, het wachten is op beter weer ;).

    Hoi,
    Arthur.
     
  13. Hallo areon,
    Ik ben net lid van forum geworden en zag jou verslag van het bouwen van de F-117.
    Ben zelf ook bezig met zo'n model hoewel iets anders. Ik vraag mij af hoe het er mee staat. dit draadje stopt volgens mij te vroeg??? of is de vakantie uitgelopen?

    gr Ben
     
  14. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Dag ben,

    Nee, dit draadje houd even op vlak voor de maiden, maar is uiteraard nog niet klaar. Dat is ook de status van het projekt nu. Het ging sneeuwen, dus de maiden moest gewoon even wachten ( ik heb zat nadere projecten).

    Als ik het weer zo bekijk zou het een dezer weken wel eens kunnen gaan gebeuren.

    Post je wat plaatjes van jouw project? Welke ben je precies aan het bouwen?

    Groetjes,
    Arthur.
     
  15. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    Ik ben ook bezig met deze kist, en zal de komende tijd in dit draadje de voortgang posten..

    Heb hem nu net uitgesneden, dus ben nog niet echt ver.
     
  16. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Hier wat foto's van mijn exemplaar:

    Van links naar rechts:

    V1 op 120% met 2x een ducted fan
    V2 op 100%
    V1 op 100% (te grazen genomen door m'n zoontje van 1 :rolleyes:)


    [​IMG]


    De onderkant voor meer zichtbaarheid:
    [​IMG]


    Snapshot:
    [​IMG]
     
  17. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Zo, die is heel wat netter dan de mijne!

    Heb jij de v2 al gevlogen Douwe? Ik moet nog steeds magneetjes halen om de bovenkant vast te kunnen zetten. Stom, gisteren zijn er twee props binnengekomen voor m'n Corsair, had ik net zo goed... :D
     
  18. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Vanmiddag kon ik me niet langer inhouden en ben ik even gaan vliegen. :D

    Ik kwam er alleen achter dat ik een verlengsnoertje van de accu vergeten was en daardoor kon ik de lipo niet helemaal voorin leggen. Toch gevlogen maar hij was uiteraard staartlastig. Ook waaide het eigenlijk net iets te hard maar ik heb hem toch zonder schade weer aan de grond kunnen zetten.
     
  19. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    Zo ik ben nu een eindje op weg met de F117.

    Hier alvast wat foto's.....Ik heb gekozen voor een directe aansturing van de ailerons. Ook maak ik er verlichting op en fake straalbuizen met verlichting....hopelijk dus na een tijdje ook een nachtvlucht...maar eerst nog ff bouwen.

    De staart ga ik onder 45 graden zetten, dit omdat ik daarmee geen problemen verwacht en ik deze wil verstevigen met een 45 graden houten lat.

    Binnenkort meer......

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  20. Douwe74

    Douwe74

    Lid geworden:
    22 mrt 2010
    Berichten:
    1.460
    Nice, heb jij daar ook die 2836-2350Kv Turnigy motor?
     

Deel Deze Pagina