RCPowers F117 v2

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door areon, 17 nov 2010.

  1. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Daar kan ik je ook geen advies over geven. Ik kan je wel veel succes wensen, bij deze!
     
  2. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    Nou vandaag geen maiden gedaan.

    Eerste een afstandstest gedaan en deze was niet zoals het hoorde.

    conclusie: De orangeRX ontvangers(DSM2) voor indoor werken goed, maar die oranje versie(zonder satteliet) heeft iig niet genoeg bereik voor buiten.

    Eerst een echte spektrum ontvanger erin, en dan hopelijk volgende keer de maiden.
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2011
  3. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Balen.
    Ik heb die andere ontvangertjes ( zonder hoesje). Daar heb ik tot nog toe 100% geluk mee. De reviews van de orange zijn ook iets slechter geloof ik.
     
  4. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    Afijn na de storing van vorige keer, een AR600 erin...

    Wat denk je afstandstest........precies hetzelfde(lag dus niet aan de hobbyking ontvanger).

    Toen begon ik me toch zorgen maken........dat licht waar ik bloed zweet en tranen in heb gestopt om het zo mooi te laten werken........zou de electronica hiervan de oorzaak zijn van de slechte reikweidte?

    Alle verlichting losgetrokken van ontvanger en stroom, en voila, een goede afstandstest....

    Nou er kon dus gevlogen worden, al was het zonder licht.......

    Het blijkt dat de motor/prop combo die ik erop heb zitten niet voldoende vermogen genereerd om deze kist fatsoenlijk te laten vliegen. De maiden was dus een vlucht van ongeveer 50 meter.

    Ik zal het filmje hiervan nog posten.


    Gelukkig toch nog zonder schade aan de grond kunnen zetten...

    en nu dus op zoek naar een geschikte motor/regelaar combo voor de kist......
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2011
  5. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    Her is the video of the maiden flight.......fortunately no damage to the aircraft....

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Vreemd dat het niet genoeg vermogen is. Als je het mij vraagt klinkt het helemaal niet als 3400kv. Met een 2212/6 gaat ie als de brandweer, dus met jouw motor zou het helemaal moeten gaan ( toch?).

    Gelukkig heb je 'm heel gehouden!
     
  7. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    Ik denk dat ik die motor ook maar bestel bij rctechnics, voor 15 euro niet te duur, en snel hier, zodat we verder kunnen.

    Vanochtend scheurde de mount van de motor ook nog toen ik met timing aan het testen was, dus daar moet ik ook wat beters voor maken van hout of zo, want dat alu kan niets hebben, beetje trilling en het scheurt.....
     
  8. probaco

    probaco

    Lid geworden:
    22 nov 2009
    Berichten:
    706
    Locatie:
    Hendrik Ido Ambacht
    Vlieg je al met een andere prop dan de eerder genoemde 4,5x4,5 ? Dit is ook niet echt de meest ideale prop voor deze kist. 6x4 minimaal.
     
  9. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    Het probleem was dat ie met een grotere prop te veel stroom trekt met deze motor, dus gewoon geen geschikte motor voor deze kist....heb de andere motor al binnen, en daar komt een 6x4 op.

    Ben gelijk een andere motorsteun aan het monteren, aangezien deze begon te scheuren(aluminium) toen ik na die eerste vlucht nog wat aan het testen was, met een niet 100% gebalanceerde prop.

    Nu kan ie er dus dit weekend weer tegenaan.......nu hopelijk nog iets vinden om die storing die mijn verlichting geeft op de 2,4 weg te werken, en dan is het pas helemaal zoals het hoort.....

    De re-maiden zal ik weer uploaden :)
     
  10. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    De 2de maiden:

    andere motor+prop..voldoende vermogen, maar nog steeds problemen met stabiliteit/zwaartepunt...

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Corné,

    Ben jij ooit nog verder gekomen met de F117?

    Ik had in de loop der tijd zoveel onderdelen gedoneerd aan andere projecten dat ik maar besloten heb het geheel te scrappen :)

    Ik ben en blijf van plan het overnieuw te doen, maar wanneer...
     
  12. maxxie

    maxxie

    Lid geworden:
    3 mrt 2007
    Berichten:
    177
    Locatie:
    Rotterdam
    Leeft dit draadje nog? Ik heb inmiddels ook de F117-V2 van RCpowers gemaakt. Het zwaarte punt heb ik 2cm achter de opgegeven plaats gezet. De neus wat steviger gemaakt maar wat ik niet heb gedaan is de start versterkt. Dit stond ook niet op de tekening. Gevolg binnen 10 seconden brak er een staartvlak en met een geweldige mooie klap dook hij de grond in. Helaas geen filmpje.

    Hebben jullie de staart versterkt of is het niet meer dan een 6mm depron plaatje?

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. areon

    areon

    Lid geworden:
    23 jul 2009
    Berichten:
    582
    Locatie:
    Wateringen
    Bijzonder dat je het draadje überhaupt gevonden hebt :) De mijne is in de trashcan verdwenen, ik kreeg 'm niet goed. Ik had de staartvlakken inderdaad verstevigd met staafjes carbon.
    Succes!

    Hoi,
    Arthur.
     
  14. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    Ik had de voorlijsten van de staartvlakken ook verstevigd met plat carbon.

    En aangezien ik ook nog een soort van straalpijpen had gemaakt net als bij de echte, gaf dat onderin ook net wat meer stevigheid.

    [​IMG]


    Misschien kun je voor nog meer verband ook nog een koolstofje halverwege de 2 staartvlakken zetten. Eigenlijk verbind je ze dan met elkaar.......

    Suc6

    Corné

    PS die van mij is nog steeds heel, maar vlieg er niet zo vaak mee. Niet echt handig om mee te nemen, en aangezien de verlichting stoort op spektrum, heb ik er nog 35 Mhz in zitten. Het vlieggedrag is redelijk, zolang je niet te veel met de ailerons stuurt, maar vooral met de V-tail.....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina