RcRallyCup Competitie 2010/2011 (RRC)

Shiiiiiiiiiiit, wat lag die baan er vorig jaar mooi bij zeg. Laat dat nou net de enige race zijn waar ik vorig jaar niet aan mee gedaan heb. Had helaas andere prioriteiten, maar dit jaar gaan we weer voor alle geplande races. Als die tenminste gepubliseerd gaan worden want ik heb nog geen data?
Jongens, maak klaar die rally auto's en laat het weer een gezellige cup worden!

Hoi Bouke er zijn 2 wedstrijden bekent die op de volgende data verreden zullen worden :

14 november HFCC Den haag
19 december RACO2000 Utrecht

De informatie voor oktober,januari,februari en maart zullen we op een later tijdstip doorgeven.

Groeten

Laatst bewerkt:
Jongens, maak klaar die rally auto's en laat het weer een gezellige cup worden!

Gisteren mijn oude TT01 omgebouwd naar Rally; wat is een goede bodemvrijheid voor een Rally?? Ik zit nu op 25mm....

Verder nog een vraagje qua olie en veren: wat is wijsheid, zware olie, zachte veer of andersom of nog heel anders??

Overigens zou de datum in oktober wel handig zijn ivm met vrij vragen (werk op rooster en de zondag is gewoon een normale werkdag hier;-))

mvg,

Eric

Gisteren mijn oude TT01 omgebouwd naar Rally; wat is een goede bodemvrijheid voor een Rally?? Ik zit nu op 25mm....

Verder nog een vraagje qua olie en veren: wat is wijsheid, zware olie, zachte veer of andersom of nog heel anders??

Overigens zou de datum in oktober wel handig zijn ivm met vrij vragen (werk op rooster en de zondag is gewoon een normale werkdag hier;-))

mvg,

Eric

Hoi Eric,

25 mm is voor de ruigste baan genoeg en wat betreft de olie en de veren is het voor ons allemaal even zoeken omdat we natuurlijk alleen op de Tamiya rallyblocks mogen rijden. Deze banden geven minder grip t.o.v. de banden van vorig jaar en op banen met wat meer grip is een iets dikkere olie, iets hardere veren en zelfs stabies raadzaam..;)

Hoi Eric,

25 mm is voor de ruigste baan genoeg en wat betreft de olie en de veren is het voor ons allemaal even zoeken omdat we natuurlijk alleen op de Tamiya rallyblocks mogen rijden. Deze banden geven minder grip t.o.v. de banden van vorig jaar en op banen met wat meer grip is een iets dikkere olie, iets hardere veren en zelfs stabies raadzaam..;)

Goede zet, het feit dat je met één bandensoort nu mee kan doen gaf voor mij wel de doorslag om het eens te gaan proberen dit seizoen!!

Maargoed, als totale offroad-n00b is het hele verhaal compleet onbekend voor mij en zal ik mijn vriend Google eens gaan aanspreken op info over offroad-wegligging ;-)

groet,

Eric

Goede zet, het feit dat je met één bandensoort nu mee kan doen gaf voor mij wel de doorslag om het eens te gaan proberen dit seizoen!!

Maargoed, als totale offroad-n00b is het hele verhaal compleet onbekend voor mij en zal ik mijn vriend Google eens gaan aanspreken op info over offroad-wegligging ;-)

groet,

Eric

Hoi Eric, heel goed dat het bij jou de doorslag gaf en dat was ook precies onze bedoeling toen wij de reglementen aanpasten...:)

ff zomaar een vraagje tussen door. wat is nu een leuk rally chassis? welk merk?

jaja ik weet het google zelf maar.

ik wil het van rally rijders horen die de rallycup rijden

Zelf ga ik dit jaar meerijden met een TL-01 maar dat is meer omdat ik die nog heb liggen, ik denk dat qua chassis de HPI RS4 Rally het erg goed doet! Dat is ook wel te zien aan de vorig jaar behaalde resultaten, geloof dat de eerste, tweede en derde plek met dit chassis reed.

Kunnen we hier de eerste race niet rijden???

751156266_0ba3fe83_C4DABDBA1.jpg

Alleen het vervoer zal wat lastig zijn, het is in Korea.....mssn carpoolen??

groet,

Eric

Zelf ga ik dit jaar meerijden met een TL-01 maar dat is meer omdat ik die nog heb liggen, ik denk dat qua chassis de HPI RS4 Rally het erg goed doet! Dat is ook wel te zien aan de vorig jaar behaalde resultaten, geloof dat de eerste, tweede en derde plek met dit chassis reed.

Alleen jammer dat dit chassis nergens meer te vinden is :-( Maargoed, volgens mij kan je met kleine aanpassingen qua hoogte eigenlijk met elk badkuipchassis rijden (TT01, TA05, TB-serie, DF03ra, HPI Cyclone S, Asso TC3 etc.)

groet,

Eric

Laatst bewerkt:
tja dan heb ik er ook niks aan.

is er nog een andere optie die uit de doos geschikt is voor rally ?

edit: ik zit dan te denken aan de tamiya DF03ra

Laatst bewerkt:
De DF03ra heb ik zelf ook naar zitten kijken; heb alleen besloten een TT01 om te bouwen na het bekijken van de konstruktie van de tandwielen; dit zijn volgens het manual speciale 32p tandwielen en dus ook pinions; geen zin om er daar weer een zooi van aan te schaffen dus toch maar gekozen voor de spullen die ik had liggen; mooi rallykapje besteld en dan zouden we er voor een paar tientjes klaar voor zijn;-)

groet,

Eric

wie verkoopt die HPI RS4 Rally in nederland?

Hoi,

ik had bv. nog een HPI RS4 liggen dus ben ik daarmee gaan rijden maar het probleem is dat je er niets meer van kunt krijgen, zelf op EBAY is het een drama.... in principe kun je van elke 1/10 touringcar auto een hele goede rallyauto maken door wat meer rijhoogte te creeren en door je electronica tegen vuil,sneeuw en regen te beschermen.

Rallyrijden is overleven in de zin van dat als je te agressief rijdt de kans op fouten veel groter is. Vaak is rustiger rijden uiteindelijk sneller....

tja dan heb ik er ook niks aan.

is er nog een andere optie die uit de doos geschikt is voor rally ?

edit: ik zit dan te denken aan de tamiya DF03ra

De DF03RA is zeker een goede optie...MAAR dan moet de bumper er aan de voorkant af en zet je er een bumper van een DF03 op...dit omdat je met de gewone bumper bijna niet over obstakels kunt komen...

Back