RcRallyCup Competitie 2010/2011 (RRC)

Final Drive Ratio, oftewel je gear ratio over de gehele aandrijflijn. Aangezien verschillende modellen verschillende interne reducties hebben (snaarpully's, ring& pinion etc.) is die informatie nuttiger dan alleen de pinion/spur verhouding.
 
Let me google that for you ;)


anyways, alleen een FDR heb je toch eigenlijk ook niets aan? het gewicht en het verliesvermogen van de aandrijving spelen ook een erg grote rol op je belasting. de uiteinderlijke vertraging is geheel afhankelijk van je chassis, en ook per chassis verschillend.
 
Gaan we nou slim doen ofzo?

hmmm... eigenlijk moet ik niet happen.... k#t... te laat....

Ik wil niet lullig doen maar dat lijkt me wel slim om eerst even te kijken of iets dat je niet weet al eens is uitgelegd. Google is daar een handig hulpmiddel voor.

Dus om antwoord te geven op je vraag: Ja!

[edit] Bricks: Laten we verdere discussie via pm doen en de rally mannen hun topique niet te veel vervuilen[edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
anyways, alleen een FDR heb je toch eigenlijk ook niets aan? het gewicht en het verliesvermogen van de aandrijving spelen ook een erg grote rol op je belasting. de uiteinderlijke vertraging is geheel afhankelijk van je chassis, en ook per chassis verschillend.

Uiteraard zijn er ook verliezen. Maar juist omdat je de interne vertraging van je eigen chassis meestal wel weet (en anders staat het wel in de manual beschreven), is dat een nuttig uitgangspunt. Als Pietje zegt: ik rijd met 14/84 (bijvoorbeeld), dan weet ik nog niets, omdat zijn interne vertraging onbekend is. Echter, als hij mij vertelt dat zijn FDR rond de 6 ligt, dan kan ik zelf wel bekijken welke pinion/spur combinatie ik daarvoor moet hebben, in mijn model.
 
Uiteraard zijn er ook verliezen. Maar juist omdat je de interne vertraging van je eigen chassis meestal wel weet (en anders staat het wel in de manual beschreven), is dat een nuttig uitgangspunt. Als Pietje zegt: ik rijd met 14/84 (bijvoorbeeld), dan weet ik nog niets, omdat zijn interne vertraging onbekend is. Echter, als hij mij vertelt dat zijn FDR rond de 6 ligt, dan kan ik zelf wel bekijken welke pinion/spur combinatie ik daarvoor moet hebben, in mijn model.


Dan moet je wel weten hoeveel weerstand het chassis van pietje heeft, en welk gewicht. anders ben je nog appels met peren aan het vergelijken.
true, uiteinderlijk kom je er wel, en je gaat niet beginnen met een gearing die 2x zo zwaar is, maar 't beste is toch kijken wat de stock gearing van het chassis is, gezien ze standaard toch al met Mabuchi 540 motoren komen. (teminste, alle rally chassis die ik ken iig.)
 
"t is eigenlijk gewoon een "kijk mij eens slim zijn" vraag. Neem gewoon een paar spurs en pinions mee, en bepaal voorjezelf wat het beste rijdt.
 
"t is eigenlijk gewoon een "kijk mij eens slim zijn" vraag. Neem gewoon een paar spurs en pinions mee, en bepaal voorjezelf wat het beste rijdt.

Bedankt voor het compliment?
Ik vraag op een normale manier aan de mensen die wél ervaring hebben, wat zij gebruiken. Leek mij niets mis mee.
 
@switch; Je hebt helemaal gelijk. Ik heb me een beetje laten opnaaien door "Br0kkelpiloot". Ik stelde ook een voor mij hele oprechte vraag. Dan moet je niet aankomen met ga effe lekker googlen.
Maar goed, die discussie is ondertussen ook per PM gesetteld
 
Maar ondertussen weten de andere kijkbuiskindertjes nog niets, dus hierbij nogmaals de vraag: wat was vorig seizoen een handige eindoverbrenging in de rally-klasse?? Ik begrijp overigens dat op een lange baan deze anders is dan op een kort technisch baantje, dus twee of meer overbrengingen is ook goed!!

Zelf zit ik in de on-road en daar rijden we bijvoorbeeld tussen 3.5 (lang en vloeiend) en 4.7 (kort technisch) met een 13.5 op 0 graden......

groet,

Eric
 
jammer dat ik de eerste race meteen niet kan....de rest wil ik weer erg graag meerijden.

Is het niet mogelijk om in de winter in vlijmen te rijden?
 
Back
Top