Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik heb begrepen dat Sloperacer inmiddels geen dealer meer is van RCRCM. Hij verkoopt de modellen die nog in voorraad zijn, daarna zal je voor een Typhoon elders moeten kijken (bijv bij de fabriek zelf of EMC-VEGA).
Nog wat mooie plaatjes van de Typhoon in zijn element.
De Typhoon is inmiddels vakkundig gerepareerd door een bevriend forumlid. Wow, zo netjes had ik het never nooit niet gekund. Zo heeft ieder zijn eigen kunde (al is deze meneer op wel heel veel gebieden kundig...).
Tijdens de reparatie:
Na de reparatie is met je ogen dicht niet meer te voelen waar de romp gerepareerd is, zo glad is alles afgeleverd.
De reparatie is inmiddels overgespoten met een kleur die voor 99% overeen komt. Op de verfrandjes bij de overgang na is hij weer helemaal netjes. Nu de servo's er weer in en dan kan hij volgende week weer mee naar de Alpen .
In het onderstaande filmpje is de Typhoon te zien van 5'53 tot 6'46. Hier hoor je mooi het prachtige huilen van het model. Op de originele beelden (niet in de montage terecht gekomen) hoor je Terence ergens zeggen: "Wat is dat voor een eng ding??"
Prachtig mooie reparatie, zo kan je maar zien dat het niet in dikte van het laminaat hoeft te worden gezocht, maar de juiste vezelrichting en hars/glas verhouding bepalen het echt.
Kan je weer mooi enge fluitgeluiden maken Raymond, goede vakantie en veel vliegplezier met de typhoon
Ziet er mooi uit, maar ik zou voor een nieuw model geloof ik eerder gaan kijken bij Sloperacer, waar de ontwerper van de Typhoon (James Hammond) tegenwoordig werkt. Ik zou zeker naar een model van zijn hand kijken.
1) De borsteloze buitenloper (denk hierbij aan de 3 stroomdraden die de roterende trommel van de motor niet mogen raken) zit achter een Ø42mm spinner. Daarbij is de lengte van de romp vanaf de leadingedge vleugel naar motor schotje slechts zo'n 170mm.
2) 100mm achter de vleugel is de romp Ø32mm.
3) Tussen 1) & 2) kan nog iets gestroomlijnd worden, maar 55mm hoog kan niet dik genoemd worden. Vindt ik.
4) Onder de V-staart is de diameter Ø18mm.
Door het verlopen van Ø42 spinner diameter naar Ø32mm achter de vleugel krijg je de visuele indruk die nu onstaat.